Fitness Seller

Harde botsing Wilders en Kamer over Arib

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

'Schandelijk'
Wilders noemde uitspraken van het PvdA-Kamerlid Arib schandelijk. Dat leidde weer tot boze reacties van de PvdA en andere partijen in de Tweede Kamer.

Adviesrol Arib
De Kamer hield een spoeddebat over de adviesrol van Arib. Zij adviseert de koning van Marokko over hoe Marokko moet omgaan met haar migranten. De PVV vindt dat onacceptabel; de PvdA vindt de adviesrol geen probleem.

'Buitenlandse overheid'
Wilders zei 'dat het een ernstige kwestie is dat een Kamerlid werkt voor de buitenlandse overheid' en betoogde dat Arib in een interview heeft gezegd: "Ik ben niet loyaal aan Nederland". De PvdA reageerde als door een wesp gestoken. "Dat citaat is uit de context gehaald", zei Kamerlid Dijsselbloem.

Wanstaltig
Arib had in het interview gezegd dat ze in eerste instantie loyaal is aan zichzelf, en dan pas aan Nederland. De ChristenUnie vond Wilders' optreden beschamend, GroenLinks noemde het wanstaltig.

'Dubbele standaard'
GroenLinks-leider Halsema verweet Wilders een dubbele standaard: hij valt Arib aan over haar advieswerk, maar zegt niets over het betaalde advieswerk van VVD-kamerlid Hans van Baalen voor de regering van Taiwan. CDA en D66 klagen dat Wilders geen openheid van zaken geeft over de vermeende mishandeling door PVV-Kamerlid Graus.

PvdA Kamerlid Khadija Arib voelt zich gesteund door haar collega's. Dat zei ze na het spoeddebat in de Tweede Kamer over haar nevenfuncties.

Kiezen
"Dat steunt me in mijn overtuiging om vooral door te gaan", zei ze na afloop. Vrijwel de hele Kamer verwierp een motie van de PVV. Die riep haar op te kiezen tussen haar Kamerlidmaatschap en haar nevenfuncties voor de Raad van de Mensenrechten in Marokko.

Meesleuren
Arib gaf toe dat het debat wel iets met haar deed. Ook zei ze het jammer te vinden dat de VVD zich door de koers van Geert Wilders' PVV laat 'meesleuren'.

RTLNieuws.nl - De actuele nieuwssite van Nederland

het gaat dus echt weer helemaal nergens over. laat ze hun werk goed doen en daarmee klaar. lekker belangrijk waar ze verder van houden of niet of geloven of whatever

Gaat nog wat worden met deze regering en hoe Wilders zich de laatste tijd profileert. Vind het allemaal maar vrij nutteloos eigenlijk, hij lijkt te willen scoren voor zijn kiezers en elke gelegenheid hiervoor te gebruiken. Op deze manier maak je jezelf echter vrij belachelijk.

Dat gaat niet natuurlijk niet op die vergelijking met van Baalen van de VVD, van Baalen is Nederlander en geen Taiwanees, daarentegen is Arib Marrokaanse en adviseerd voor de Marroko. :rolleyes:

Ach zie wat er gebeurt als je een beetje stampij gaat maken in de kamer, ze reageren als door een wesp gestoken. Ze zijn bang heel bang voor verandering. Politiek is een viceuze cirkel waar je nooit en te nimmer uitkomt.

Ik ben ook niet loyaal aan Nederland, moet ik nu mijn paspoort inleveren? Loyaal zijn aan een land, heb het nooit begrepen. Ben blij dat ik hier woon, maar dat was het dan ook wel.

Arib had in het interview gezegd dat ze in eerste instantie loyaal is aan zichzelf, en dan pas aan Nederland.
Niet alleen niet loyaal maar ook nog egocentrisch. Wat voor advies moet zij geven aan Marokko dan? Om nog meer migranten te sturen? Dit lijkt wel georganiseerde migratie, aan de ene kant het land naar je hand zetten met soepele migratiewetten en aan de andere kant in het land van herkomst melden dat iedereen welkom is. Nog meer kiezers voor PvdA want elke allochtoon stemt er sowieso op, ik heb je plannetje wel door Arib!

Wat is het probleem ?

haha wilders probeert natuurlijk gewoon zoveel mogelijk zeteltjes te winnen. nogal duidelijk. lukt em nog aardig ook want in de peiling stond ie op 15

Niet alleen niet loyaal maar ook nog egocentrisch. Wat voor advies moet zij geven aan Marokko dan? Om nog meer migranten te sturen? Dit lijkt wel georganiseerde migratie, aan de ene kant het land naar je hand zetten met soepele migratiewetten en aan de andere kant in het land van herkomst melden dat iedereen welkom is. Nog meer kiezers voor PvdA want elke allochtoon stemt er sowieso op, ik heb je plannetje wel door Arib!

Gast....

Ze zei in interview, ik ben op de eerste plaats loyaal aan mezelf en daarna loyaal tegenover Nederland.

Vanwaar alle ophef eigenlijk?Ze heeft zelfs in de gevangenis gezeten omdat ze opkwam voor de mensenrechten.

Gast....

Ze zei in interview, ik ben op de eerste plaats loyaal aan mezelf en daarna loyaal tegenover Nederland.

Vanwaar alle ophef eigenlijk?Ze heeft zelfs in de gevangenis gezeten omdat ze opkwam voor de mensenrechten.

Daar gaat het toch niet om! Als je in de regering zit van een land, moet je de belangen van dat land behartigen, dus niet daarnaast ook de belangen van een ander land. Dat klopt niet. En daarom ben ik het deze keer eens met meneertje Wilders.

Ik ben ook niet loyaal aan Nederland, moet ik nu mijn paspoort inleveren? Loyaal zijn aan een land, heb het nooit begrepen. Ben blij dat ik hier woon, maar dat was het dan ook wel.

Als je in de tweede kamer zit ligt het wel een beetje anders vind ik. Ik sta niet achter Wilders, maar hij heeft wel valide argumenten, beetje triest van de PvdA en co om er zo als door een wesp gestoken op te reageren. Kom gewoon alleen met tegenargumenten en ga niet de hele tijd roepen hoe schokkend Wilders' opmerkingen zijn.

die mensen in de kamer moete zich eens gaan bezig houden met waar hun werk om draait: Dit land besturen!!!

Net een kleuterklas hoe sommigen in de kamer met elkaar omgaan. Vooral die Halsema kan ik niet luchten, wat een irritant wijf is dat.

Jij vertegenwoordigd Nederland toch ook niet, dat doe je wel als je in de kamer zit of in de regering.

Waaaaatt??!!!!!! Ik denk, dat we een uitzettingsprocedure op kunnen gaan starten...........:evil2: :evil2: :evil2: :evil2:

Eric is nu eenmaal de Oppositie leider van Dbb, die is zowat tegen ieder politiek standpunt, behalve als die galbak van een Marijnisse der achter staat :D

Als je in de tweede kamer zit ligt het wel een beetje anders vind ik. Ik sta niet achter Wilders, maar hij heeft wel valide argumenten, beetje triest van de PvdA en co om er zo als door een wesp gestoken op te reageren. Kom gewoon alleen met tegenargumenten en ga niet de hele tijd roepen hoe schokkend Wilders' opmerkingen zijn.

Het lijkt me verstandig dat Wilders zich bezig gaat houden met belangrijkere zaken. Het is makkelijk stemmen winnen als je begint over 1 meisje dat door kanker met een kaal hoofdje op de foto staat, of 2 mensen die een dubbel paspoort hebben in de kamer, of 1 persoon die een adviserende rol heeft voor nog een buitenlandse overheid. De enige overeenkomst die ik zie in deze zaken is de islam, niet landsbestuur.

Het lijkt me verstandig dat Wilders zich bezig gaat houden met belangrijkere zaken. Het is makkelijk stemmen winnen als je begint over 1 meisje dat door kanker met een kaal hoofdje op de foto staat, of 2 mensen die een dubbel paspoort hebben in de kamer, of 1 persoon die een adviserende rol heeft voor nog een buitenlandse overheid. De enige overeenkomst die ik zie in deze zaken is de islam, niet landsbestuur.

Dat was wilders niet bro ......

Terug
Naar boven