Fitness Seller

Harde botsing Wilders en Kamer over Arib

Als meneer Wilders nu een fijne opsomming van feiten brengt die aangeeft dat mevr Arib idd met een verborgen agenda haar adviezen aan de Marokkaanse koning geeft, a la. Ik neem aan dat ze niet op puur eigen houtje die adviezen verkondigd, maar dat daar een redelijk team achter staat, dat alles kan beredeneren en ook als zodanig vast heeft gelegd. Mocht haar adviezen hier vanaf wijken, of mochten de adviezen als zodanig complete onzin zijn, dan heeft Wilders zekers een punt, nu is ie tijd aan het verspillen imo

Wilders gebruikt bepaalde punten uit zijn programma gewoon als stokpaardje, omdat hij weet dat het em kiezers oplevert. Als ik kijk naar het dierenvraagstuk dat ik nogal opmerkelijk (goed) vond in het geheel, zou hij theoretisch met (groenlinks en) de PvdD een duidelijk signaal kunnen afgeven, een signaal dat constructief is, ipv deze destructieve jennerij.

Als meneer Wilders nu een fijne opsomming van feiten brengt die aangeeft dat mevr Arib idd met een verborgen agenda haar adviezen aan de Marokkaanse koning geeft, a la. Ik neem aan dat ze niet op puur eigen houtje die adviezen verkondigd, maar dat daar een redelijk team achter staat, dat alles kan beredeneren en ook als zodanig vast heeft gelegd. Mocht haar adviezen hier vanaf wijken, of mochten de adviezen als zodanig complete onzin zijn, dan heeft Wilders zekers een punt, nu is ie tijd aan het verspillen imo

Wilders gebruikt bepaalde punten uit zijn programma gewoon als stokpaardje, omdat hij weet dat het em kiezers oplevert. Als ik kijk naar het dierenvraagstuk dat ik nogal opmerkelijk (goed) vond in het geheel, zou hij theoretisch met (groenlinks en) de PvdD een duidelijk signaal kunnen afgeven, een signaal dat constructief is, ipv deze destructieve jennerij.

maar dat is bij alle politieke partijen toch het geval, de VVD heeft zijn stokpaardjes de SP en de PVDA ook.

HE het lijkt wel een politieke partij :rolleyes:

maar dat is bij alle politieke partijen toch het geval, de VVD heeft zijn stokpaardjes de SP en de PVDA ook.

HE het lijkt wel een politieke partij :rolleyes:

Tuurlijk heeft iedere partij z'n stokpaardjes, maar Wilders maakt het wel heel bont. Ik heb publiekelijk eigenlijk geen een keer horen spreken over andere zaken dan de islamisering van Nederland, het is me iig niet bijgebleven. Ik heb het daarnaast over punten die zich uiten door uitwerking buiten Den Haag. Niet over dergelijk geharrewar. Kom met feiten of houd je waffel zou ik aan Wilders willen zeggen.
Hij heeft het over loyaliteit, ik zou graag zien dat hij dan ook loyaal is aan mij, Nederlands burger, die zijn loon betaald. We leven in een democratie, waarvan meneer Wilders blijkbaar bepaalde zaken heel slecht kan accepteren. De PvdA stemmers hebben (indirect) voor haar gekozen, als hij wil gaan klagen over parTeden van bepaalde partijen laat em dan gvd eerst eens in z'n eigen legioen kijken.

Tuurlijk heeft iedere partij z'n stokpaardjes, maar Wilders maakt het wel heel bont. Ik heb publiekelijk eigenlijk geen een keer horen spreken over andere zaken dan de islamisering van Nederland, het is me iig niet bijgebleven. Ik heb het daarnaast over punten die zich uiten door uitwerking buiten Den Haag. Niet over dergelijk geharrewar. Kom met feiten of houd je waffel zou ik aan Wilders willen zeggen.
Hij heeft het over loyaliteit, ik zou graag zien dat hij dan ook loyaal is aan mij, Nederlands burger, die zijn loon betaald. We leven in een democratie, waarvan meneer Wilders blijkbaar bepaalde zaken heel slecht kan accepteren. De PvdA stemmers hebben (indirect) voor haar gekozen, als hij wil gaan klagen over parTeden van bepaalde partijen laat em dan gvd eerst eens in z'n eigen legioen kijken.

Zo blijft het he, en als die andere kamerleden daar wat over willen weten kunnen ze daar toch ook gewoon vragen over stellen.

Maar op het moment dat Wilders het over die Arib of wie dan ook heeft moeten ze niet beginnen over partijgenoten van Wilders want dat is toch niet aan de orde dan? Het gaat over loyaal zijn aan een land wat je vertegenwoordigd, je werkt toch ook niet voor de ING en de ABN tegelijk.

En het stomme eraan is, dat de mevrouw in kwestie dus en NL er is en Marrokaanse. en ook nogeens adviseerd aan de koning van Marroko als ze geadviseerd had aan Spanje oid was het imo geen enkel probleem geweest.

Als je in de tweede kamer zit ligt het wel een beetje anders vind ik. Ik sta niet achter Wilders, maar hij heeft wel valide argumenten, beetje triest van de PvdA en co om er zo als door een wesp gestoken op te reageren. Kom gewoon alleen met tegenargumenten en ga niet de hele tijd roepen hoe schokkend Wilders' opmerkingen zijn.

hahaha dude...

enige wat wilders doet is:

motie indienen
zieltjes winnen

lezing 1:
b**chen op alles wat islam is

lezing 2:
op alle argumenten van de kamer zeggen: onzin, niet waar, echt niet
herhaling van lezing 1

en gaan zitten, want hij heeft zijn doel bereikt

en wat is er gebeurd in weer een middag kamerwerk:
helemaal niks

wat hadden ze op kunnen lossen:
een heleboel: problemen in het onderwijs, op de huurmarkt, etc etc...

Wilders speelt het wel goed natuurlijk, jezelf als absolute outcast neerzetten en daarmee de onvrede voeden bij het gedeelte van de bevolking dat zich onbegrepen voelt. De taktiek om stemmen te winnen is prima, dat moet je hem nageven.

Wilders speelt het wel goed natuurlijk, jezelf als absolute outcast neerzetten en daarmee de onvrede voeden bij het gedeelte van de bevolking dat zich onbegrepen voelt. De taktiek om stemmen te winnen is prima, dat moet je hem nageven.

absoluut, maar hij heeft natuurlijk al goed gekeken naar belgie...

maar tegelijkertijd merk ik ook dat er steeds meer mensen zich tegen wilders keren, die eerst neutraal tegenover hem en zijn standpunten stonden, puur omdat hij nog totaal niks constructiefs heeft bijgedragen aan welk probleem dan ook....

• Topic Starter Topic Starter
absoluut, maar hij heeft natuurlijk al goed gekeken naar belgie...

maar tegelijkertijd merk ik ook dat er steeds meer mensen zich tegen wilders keren, die eerst neutraal tegenover hem en zijn standpunten stonden, puur omdat hij nog totaal niks constructiefs heeft bijgedragen aan welk probleem dan ook....
Hij kan ook geen zak doen met 9 zetels in de oppositie.

Blijft toch een grote groep over die zich wel achter Wilders schaart. Zijn opstelling zorgt er echter voor dat geen enkele partij hem maar een seconde serieus neemt, zijn achterban ziet dat als belediging voor de PVV. Terwijl juist de PVV een belediging is voor het parlement met die onzinnige moties die ze inbrengen. Natuurlijk mag iedere partij moties indienen, maar de PVV heeft de neiging om iedere motie een zware lading mee te geven. Dan krijg je urenlange debatten over zaken waar ze bij voorbaat toch aan het kortste eind trekken.

hahaha dude...

enige wat wilders doet is:

motie indienen
zieltjes winnen

lezing 1:
b**chen op alles wat islam is

lezing 2:
op alle argumenten van de kamer zeggen: onzin, niet waar, echt niet
herhaling van lezing 1

en gaan zitten, want hij heeft zijn doel bereikt

en wat is er gebeurd in weer een middag kamerwerk:
helemaal niks

wat hadden ze op kunnen lossen:
een heleboel: problemen in het onderwijs, op de huurmarkt, etc etc...
:roflol: de regering zit er net een paar weken en dan moet er al van alles opgelost zijn? Dream on kerel! Veranderingen die de huidige regering doorvoert zijn pas over een paar jaar goed te merken. :rolleyes:

:roflol: de regering zit er net een paar weken en dan moet er al van alles opgelost zijn? Dream on kerel! Veranderingen die de huidige regering doorvoert zijn pas over een paar jaar goed te merken. :rolleyes:

ow ja.. lts zwakstroom he :o

ik bedoelde maar te zeggen dat er dringender zaken zijn om over te debateren... duh :rolleyes:

maar je bent het met me eens dat de pvv nog niks constructief heeft bijgedragen... dat is mooi...

Blijft toch een grote groep over die zich wel achter Wilders schaart. Zijn opstelling zorgt er echter voor dat geen enkele partij hem maar een seconde serieus neemt, zijn achterban ziet dat als belediging voor de PVV. Terwijl juist de PVV een belediging is voor het parlement met die onzinnige moties die ze inbrengen. Natuurlijk mag iedere partij moties indienen, maar de PVV heeft de neiging om iedere motie een zware lading mee te geven. Dan krijg je urenlange debatten over zaken waar ze bij voorbaat toch aan het kortste eind trekken.

Ik vraag me af of het zo'n slimme strategie is wat hij nu doet. In tegenstelling tot wat jij misschien denkt zijn niet alle Wilders stemmers achterlijk, maar als hij zo doorgaat met dit zielige gedrag verliest hij het deel van zijn electoraat dat redelijk kan nadenken en wordt hij de zoveelste protestpartij met bijbehorend lot. Ach, alleen maar goed misschien, de VVD zal de dwaallingen met liefde opnieuw in haar armen sluiten. :D

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de Minister van Justitie en de Minister van Buitenlandse Zaken over het laten deelnemen van een gedetineerde aan een gesubsidieerde jongerenreis naar Marokko.

1.)
Heeft U kennis genomen van het bericht (*) dat een jonge inbreker uit gevangenschap is vrijgelaten om hem in staat te stellen deel te nemen een aan jongerenreis naar Marokko, welke is gefinancierd met een subsidie door het Ministerie van Buitenlandse Zaken?

2.)
Bent U het met mij eens dat het absurd is dat een crimineel door de overheid wordt beloond met een betaalde reis naar Marokko?

3.)
Bent U het met mij eens dat de rechter niet de bevoegdheid zou moeten hebben om voor een dergelijk doel iemand uit de gevangenis vrij te laten? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat gaat U doen om in de toekomst te voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren?

4.)
Bent U het met mij eens dat het volstrekt ten onrechte is dat overheidssubsidies worden gebruikt om criminelen te belonen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat gaat U er aan doen om in de toekomst te voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren?

5.)
Wat gaat U doen om de subsidie van deze reis terug te halen bij de organiserende instanties die over het subsidiegeld konden beschikken en die hebben besloten dat deze crimineel beloond moest worden met deze reis? Als U dat niet gaat doen, waarom doet U dat niet?

Ik vraag me af of het zo'n slimme strategie is wat hij nu doet. In tegenstelling tot wat jij misschien denkt zijn niet alle Wilders stemmers achterlijk, maar als hij zo doorgaat met dit zielige gedrag verliest hij het deel van zijn electoraat dat redelijk kan nadenken en wordt hij de zoveelste protestpartij met bijbehorend lot. Ach, alleen maar goed misschien, de VVD zal de dwaallingen met liefde opnieuw in haar armen sluiten. :D

Ik zeg niet dat alle Wilders stemmers achterlijk zijn, dat maak jij er (misschien) nu van ;) . Zoals bij iedere partij zitten er schapen tussen die alles vreten wat hun politieke leider zegt maar zijn er ook genoeg personen die echt nadenken over waarom ze op die partij stemmen. Je kan gelet op zijn programma wel raden waarom velen op hem stemmen, de issues die hij aansnijdt zijn nou niet echt een toonbeeld van een partij die in een breed kader politiek wil bedrijven.

Ik zeg niet dat alle Wilders stemmers achterlijk zijn, dat maak jij er (misschien) nu van ;) . Zoals bij iedere partij zitten er schapen tussen die alles vreten wat hun politieke leider zegt maar zijn er ook genoeg personen die echt nadenken over waarom ze op die partij stemmen. Je kan gelet op zijn programma wel raden waarom velen op hem stemmen, de issues die hij aansnijdt zijn nou niet echt een toonbeeld van een partij die in een breed kader politiek wil bedrijven.

Ik denk dat de stemmers die afkomen op boude rechtse uitspraken inmiddels wel allemaal bij Wilders zaten, dus die schapen waren al binnen. Hij maakt volgens mij een grote fout door de redelijke weg te verlaten. Al dat gejengel over buitenlandse paspoorten en commissies en andere futiliteiten gaat hem niet aan veel stemmen helpen denk ik. Jammer want het was best goed geweest om een redelijke rechtse partij te hebben denk ik. Aan zoiets als Wilders heb je niks voor rechtse coalities, hij is nu al te besmet om nog met goed fatsoen zaken mee te kunnen doen.

Hij gaat door dit soort zaken juist groeien, personen die het parlement en de regering zien als organen die hun niet serieus nemen zullen bij Wilders aansluiting vinden. Wilders wordt nu door zijn standpunten ook niet serieus genomen, voor degenen die de politiek zien als iets dat de burger niet serieus neemt juist het signaal om op Wilders te stemmen. Wilders speelt het heel slim om zich als outcast op te stellen, zijn doel is verdeeldheid zaaien en dat lukt prima als je bijna dagelijks op harde toon kan oreren in de Tweede Kamer.

Langzaamaan raken zijn woorden me minder, waar ik me wel over kan opwinden is dat een VVD, ooit een keurige partij, zich zo voor het karretje laat spannen. Als je zegt dat je niet de persoonlijke/ongenuanceerde weg van Wilders kiest, snap ik niet waarom de VVD de noodzakelijke steun verleende voor een spoeddebat enkel en alleen tégen Aribs persoon. Ik hoor Kamp en Rutte roepen dat Arib een groot voorbeeld is voor de 1 miljoen islamitische Nederlanders, maar wees nou eerlijk: Straalt de VVD dat uit?

Zo ken ik nog wel een politieke partij, genaamd de SP, wie had gedacht dat deze partij ooit zo groot zou kunnen worden. Als Wilders een partij is die er alleen is om de islam aan te vallen, dan is de SP naar mijn mening een partij die er alleen maar is om de uitkeringen wat op te krikken. En deze partij doet dit ook op een manier door veel op het gevoel van de mensen te spelen en dit vanuit de oppositie. Ook is het onzin dat Wilders een one-issue partij is, dit wordt zo door de media naar buiten gebracht omdat zijn uitlatingen met betrekking tot de islam vaak nieuws zijn.

Terug
Naar boven