Fitness Seller

Harde schijf zorgt voor blue screens (formatteren?)

Ano_91225

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
98
Lengte
1m91
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Ik zoek hulp van de grote nerd! Mijn laptopje kreeg regelmatig blue screens. Ik dacht in eerste instantie een windows probleem was omdat ik foutmeldingen kreeg in onder andere Word en andere windows applicaties. Echter refereert de foutcode naar de harde schijf en ik het logboek is de bron van de fouten ook mijn harde schijf.

Nu heb ik gelukkig wel een back-up van mijn bestanden dus een ramp is het niet. Echter gebruikte ik hem best vaak dus baal er wel van. Ik zit te overwegen om gewoon een nieuwe harde schijf ervoor te kopen, kost toch maar een paar tientjes. Maar voordat ik dat doe vroeg mij af of de harde schijf te formatteren het probleem eventueel kan oplossen? Scheelt me toch weer geld en alle installatie software heb ik nog liggen.

Tips? Ideeën? Bij voorbaat dank!

Ik zoek hulp van de grote nerd! Mijn laptopje kreeg regelmatig blue screens. Ik dacht in eerste instantie een windows probleem was omdat ik foutmeldingen kreeg in onder andere Word en andere windows applicaties. Echter refereert de foutcode naar de harde schijf en ik het logboek is de bron van de fouten ook mijn harde schijf.

Nu heb ik gelukkig wel een back-up van mijn bestanden dus een ramp is het niet. Echter gebruikte ik hem best vaak dus baal er wel van. Ik zit te overwegen om gewoon een nieuwe harde schijf ervoor te kopen, kost toch maar een paar tientjes. Maar voordat ik dat doe vroeg mij af of de harde schijf te formatteren het probleem eventueel kan oplossen? Scheelt me toch weer geld en alle installatie software heb ik nog liggen.

nope...

zou gewoon ssd kopen.. nog sneller ook.

• Topic Starter Topic Starter
Laat Checkdisk ff runnen. Is een programma wat bij Windows ingebakken zit. Controleerd op bad sectors op je schijf oa.

How to:
www.howtogeek.com/howto/windows-vista/guide-to-using-check-disk-in-windows-vista/

Staat ook bij hoe te doen in Win7.
Het is een XP'tje en hij heeft na de blue screens automatisch wel eens een check gedraaid. Daar kwam niks uit.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 13:13 ----------

nope...

zou gewoon ssd kopen.. nog sneller ook.
Nou ja, sneller... het is zondag ;)
Maar je bent heel zeker ervan dat dit niks gaat uithalen?

Het is een XP'tje en hij heeft na de blue screens automatisch wel eens een check gedraaid. Daar kwam niks uit.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 13:13 ----------

Nou ja, sneller... het is zondag ;)
Maar je bent heel zeker ervan dat dit niks gaat uithalen?

doelde dat je toppie sneller wordt :)

je kan met checkdisk bad sectors opsporen/uitschakelen etc etc maar komen vanzelf wel weer terug.. schijf heeft gewoon tik gehad en zal er nooit beter van worden.

• Topic Starter Topic Starter
doelde dat je toppie sneller wordt :)

je kan met checkdisk bad sectors opsporen/uitschakelen etc etc maar komen vanzelf wel weer terug.. schijf heeft gewoon tik gehad en zal er nooit beter van worden.
Een vrouw die ICT jargon gebruikt. Ik word er bijna bang van :D
Nieuw schijfje kopen dan maar, denk ik zo :)

Ik weet niet wat voor fouten die aangeeft maar probeer gewoon eerst ff die format enzo.
Altijd eerst de goedkoopste oplossingen proberen.
Denk trouwens wel dat een SSD schijf er in kan als het gewoon sata is.

Als het om een netbook gaat zou ik er sws geen geld meer in gaan steken, vreselijk die dingen. Vooral de prijs die je (nog) betaald voor een degelijke sata600 ssd die meer dan 128 gb heeft, wat toch wel echt minimaal is imo, vind ik dan verkwisting.

ff de foutcodes googlen.

Foutcodes googlen indd. Als de bluescreens een hardwarematige grondslag hebben gaat formatteren niks uithalen.

Kan ook zijn dat het helemaal niks te maken heeft met je hardeschijf. Kunnen tig dingen aan de hand zijn, i.e. RAM stuk of overheating.

he parabellum,

Heb je garantie op je harde schijf?.

Kijk wanneer je BSOD krijgt oftewel blue screen of death dan staat er een foutcode vermeld.

Die foutcode kun je in google tikken en dan krijg je meestal de oorzaak te zien.

Als het een hdd probleem is gewoon nieuwe vragen(garantie).

Maar is de performance (imo) ook om te janken. Dan neem ik liever een ultrabook mee met een redelijk goeie i5/i7.
Om gewoon websites mee te browsen of andere simpele taken uit te voeren is er niks mis mee iig. Ga je gamen of andere zware applicaties gebruiken dan heb je uiteraard gelijk.

Terug
Naar boven