Fitness Seller

Nieuws Harder straffen? Zo doen ze het in Turkije, tientallen jaren voor stenen gooien

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
ISTANBUL - Tegen zes kinderen tussen de 13 en 16 jaar oud zijn in Turkije gevangenisstraffen tot 58 jaar geëist. De kinderen gooiden in oktober stenen naar de politie tijdens demonstraties tegen de vermeende slechte behandeling van PKK-leider Abdullah Öcalan in de gevangenis. Dat melden verschillende Turkse kranten dinsdag.

De kinderen maakten onderdeel uit van een groep van ongeveer honderd demonstrerende Koerden in de Zuid-Turkse stad Adana. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hen wordt ten laste gelegd dat ze misdaden pleegden in de naam van de verboden Koerdische Arbeiderspartij PKK, het gebruik van gevaarlijke materiaal, het schreeuwen van PKK-propaganda en het in gevaar brengen van de openbare veiligheid.

Eis
De aanklager eiste officieel 58 jaar gevangenisstraf tegen elk kind, maar streek met de hand over zijn hart. Hij verlaagde zijn eis tot 31,5 jaar voor de kinderen van 15 en 16 en tot 21,5 jaar voor de 13- en 14-jarige jongens.
De oudsten zitten sinds de demonstratie vast, de jongsten zijn in vrijheid gesteld in afwachting van de uitspraak.
http://www.nu.nl/news/1867649/21/Stenengooiende_kinderen_mogelijk_58_jaar_de_cel_in.html

Een land dat duidelijk niet rijp is voor toetreding tot de EU, als het dat ooit al wordt.

Ze moeten dat soort k*t landen niet toelaten tot de EU..
Beter gezegd, ze moeten dat soort landen permanent toegang tot de EU verbieden.

Alle landen moeten zich terugtrekken uit de E.U., en lekker zelf op grond van het democratisch recht bepalen wat voor straffen ze geven.

en dan krijg je hier amper 2 jaar als je iemand met een klauwhamer vermoord. of taakstraffen voor pedofielen :roflol:

Kijk ze nou meteen moord/brand schreeuwen. Laten we de text is aanpassen.

AMSTERDAM- Tegen zes marokkaanse kinderen tussen de 13 en 16 jaar oud zijn in Amsterdam gevangenisstraffen tot 2 jaar geëist. De kinderen gooiden in oktober stenen naar de politie tijdens demonstraties tegen de vermeende slechte behandeling van de locale Jihad imam. Dat melden verschillende Nederlandse kranten dinsdag.

De marokkaanse kinderen maakten onderdeel uit van een groep van ongeveer honderd demonstrerende capuchon marokkaantjes in de Nederlandse hoofdstad Amsterdam.
Hen wordt ten laste gelegd dat ze misdaden pleegden in de naam van de AEL, het gebruik van gevaarlijke materiaal, het schreeuwen van GEERT MOET DOOD en het in gevaar brengen van de openbare veiligheid.

Eis
De aanklager eiste officieel 2 jaar gevangenisstraf tegen elk kind, maar streek met de hand over zijn hart. Hij verlaagde zijn eis tot 0,5 jaar voor de kinderen van 15 en 16 en liet de 13- en 14-jarige jongens gaan.
De oudsten zitten sinds de demonstratie vast, de jongsten zijn in vrijheid gesteld.
Wedden dat hierop de reacties zouden zijn
'GVD t**fus VOLK', 'k*t MAROKKANEN', 'k*t GELOOF', 'ISLAM IES VREDE', 'IES KOELTOER', 'ter***lijers', 'AFSCHIETEN DIE HANDEL', 'KLOOTZAKKEN', 'WANNEER HOUDT HET OP?!'

Jullie weten geen **** van de PKK, elke soort van aanhang moet keihard worden bestraft.
Levenslang voor die klote k*t kinderen van die terroristen is nog een aai over de bol.

En ga aub heen met je EU bedreigingen, Erdogan heeft al zovaak gezegd geen lid te willen worden als het zo moet.
Wel k*t landen zoals Bulgarije en Roemenië toelaten maar moeilijk doen als het om Turkije gaat.
We zijn er idd nog lang niet klaarvoor, eerst maar is onze eigen problemen oplossen.
Hulp is altijd welkom maar als we moeten smeken hoeft het echt niet.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Klaas2 is op zijn pik getrapt.

De Armeense genocide heeft zeker ook nooit plaatsgevonden en iedere Koers is gewoon een terrorist? Grappig dat Turkse nationalisme, reden temeer dat Turkije nooit bij de EU moet komen. Een land dat niet weet wat mensenrechten zijn hoort gewoon niet thuis bij de EU. Een land waar de secularisatie bedreigt wordt evenmin.

Je komt met argumenten waarbij je van 50% van de inhoud zelf weet dat het niet klopt
Waarom sleep hier weer die Armeense genocide in mee? Ja het zal vast wel gebeurd zijn, weet ik veel.
Ik ga niet erkennen waar ik zelf niet 100% achtersta. Je doet net alsof Turkije het enige land is met genocide in z'n geschiedenis.

Ik heb ook nooit beweerd dat elke koerd een terrorist is. Ik zei elke AANHANGER VAN DE PKK.
Je weet zelf dondersgoed dat het een terroristische organisatie is.
Je moet is kappen met jezelf van de dommen te houden als het je uitkomt.

Ik denk dat het van de domme houden toch eerder voorkomt aan de Turkse kant. Kan me voorstellen dat Turken een bloedhekel hebben aan de PKK maar ik kan me ook goed voorstellen dat Koerden in opstand kwamen/komen tegen de repressie die nog steeds gaande is.

Het van de domme houden is toch echt wel de PKK volledig zien als terroristische organisatie terwijl je geen oog hebt voor de jarenlange repressie van de Koerden in Turkijke. Komt nog bij dat straffen van tientallen voor stenen gooien gewoon bezopen zijn en geeft maar weer aan hoe het gesteld is met de mensenrechtensituatie in Turkije.

Kan iedereen de film Midnight Express aanraden, ook al zal Turkije sinds die tijd wel vorderingen gemaakt hebben op het gebied van mensenrechten blijft het toch op sommige gebieden een middeleeuws land.

Zware straffen zijn precies het middel om deze criminelen op het rechte pad te brengen!! Wanneer ze vrijkomen op hun 50ste zullen ze wel 2x nadenken voordat ze met stenen gaan gooien. Dit soort straffen is precies wat de maatschappij nodig heeft: alle jeugdige raddraaiers tot een leeftijd waarop ze AOW gerechtigd zijn achter de tralies!

Het zijn KINDEREN, Klaas + nummer...

En dat land beweert aanspraak te kunnen maken op toetreding tot de EU.

Een lachertje.

Nee, je van de dommen houden is niet beseffen dat de Koerden maar 1 ding willen.
Een eigen staat, en waar moet dat vandaan komen? Een stuk van Turkije.
Ze komen overgewaaid uit Iran, waarom eisen ze daar dan geen stuk land van?
Omdat ze dat niet durven. Dan worden ze meteen uitgeroeid.
Elke keer beroepen ze zich op de feit dat ze Turkije uit de brand hebben geholpen tijdens de eerste Wereld Oorlog.

Feit is, Koerden worden al jaren lang door de Turken als een gevaar gezien.
Terecht ook, ze willen immers niet integreren tot Turk zijnde. Ze willen hun eigen cultuur en staat.
En wat was jullie mening over allochtonen in Nederland die niet willen integreren ook alweer? :rolleyes:

Nee, je van de dommen houden is niet beseffen dat de Koerden maar 1 ding willen.
Een eigen staat, en waar moet dat vandaan komen? Een stuk van Turkije.
Ze komen overgewaaid uit Iran, waarom eisen ze daar dan geen stuk land van?
Omdat ze dat niet durven. Dan worden ze meteen uitgeroeid.
Elke keer beroepen ze zich op de feit dat ze Turkije uit de brand hebben geholpen tijdens de eerste Wereld Oorlog.

Feit is, Koerden worden al jaren lang door de Turken als een gevaar gezien.
Terecht ook, ze willen immers niet integreren tot Turk zijnde. Ze willen hun eigen cultuur en staat.
En wat was jullie mening over allochtonen in Nederland die niet willen integreren ook alweer? :rolleyes:
Wat heeft dat met die gevangenisstraffen te maken?:rolleyes:

Geen zorgen, heeft geen reet met jou te maken bekjam.
Gewoon doorklikken naar de volgende topic.

Overgewaaid uit Iran? Kurdistan was onderdeel van het Ottomaanse rijk (grootste deel) en Iran voordat na WO1 er een toezegging kwam dat er een eigen staat gevormd mocht worden. Dat die toezegging nooit is nagekomen maakt de roep om een eigen staat nog niet legitiem natuurlijk.

Je vergelijking met allochtonen die hier niet willen integreren is totaal niet relevant. Allochtonen hebben geen enkel recht op een stuk van Nederland, daar waar Koerden op historische gronden wel een claim kunnen leggen op een eigen staat.

Ik ga niet erkennen waar ik zelf niet 100% achtersta. Je doet net alsof Turkije het enige land is met genocide in z'n geschiedenis.

Het gaat er nu niet om dat Turkije genocide heeft gepleegd maar dat deze ontkend wordt door Turkije. Het is zelfs strafbaar om er over te praten en daar heb je dus een ander item: persvrijheid.

Dat lijkt mij toch niet zo'n frisse toestand? Wat jij?

Overgewaaid uit Iran? Kurdistan was onderdeel van het Ottomaanse rijk (grootste deel) en Iran voordat na WO1 er een toezegging kwam dat er een eigen staat gevormd mocht worden. Dat die toezegging nooit is nagekomen maakt de roep om een eigen staat nog niet legitiem natuurlijk.

Je vergelijking met allochtonen die hier niet willen integreren is totaal niet relevant. Allochtonen hebben geen enkel recht op een stuk van Nederland, daar waar Koerden op historische gronden wel een claim kunnen leggen op een eigen staat.
Kurdistan heeft nooit bestaan, het is simpel een gebied waarin de concentratie aan koerden het grootst is.
Het gebied werd veroverd door de Ottomanen en later deels gehouden.
Misschien dat de term 'overgewaaid' hier daarom niet past.

Maar als ze toen al officieel geen eigen staat hadden, hebben ze er nu ook geen recht op.
Vandaar dat mijn allochtonen in Nederland vergelijking wel degelijk relevantie heeft.

Het gaat er nu niet om dat Turkije genocide heeft gepleegd maar dat deze ontkend wordt door Turkije. Het is zelfs strafbaar om er over te praten en daar heb je dus een ander item: persvrijheid.

Dat lijkt mij toch niet zo'n frisse toestand? Wat jij?
Zoek even op naar wat de gevolgen zullen zijn als Turkije de genocide op de Armeniërs erkent.

Klaas, ik zal het heel kort en bondig voor je samenvatten: Een land dat kinderen van 13 tientallen jaren de cel in gooit is er nog lang niet aan toe om toe te treden tot de EU. Period.

Sowieso, Turkije heeft vijf keer zoveel inwoners als Nederland en toch maar 1/3 van onze economie. Misschien kan het zich beter bij de Afrikaanse Unie aansluiten ofzo. :rolleyes:

Terug
Naar boven