MuscleMeat

Nieuws Harder straffen? Zo doen ze het in Turkije, tientallen jaren voor stenen gooien

Nee, democratie bestaat niet meer mede door dat de gebieden te dicht bevolkt zijn.

De enige democratie die ooit bestaan heeft was de Germaanse waar per zaak die speelde door de inwoners gezamelijk een persoon naar voren werd geschoven die names hen sprak.

Geen enkele overheid was er nodig, geen bog-brother praktijken, kortom geen schijndemocratie.

Een directe democratie, waar jij naar verwijst, is praktisch niet haalbaar. En ik vraag me af of het wel zo'n goede zaak zou zijn...

k*tpkk en elk ander terrorisme.

Zware straffen zijn precies het middel om deze criminelen op het rechte pad te brengen!! Wanneer ze vrijkomen op hun 50ste zullen ze wel 2x nadenken voordat ze met stenen gaan gooien. Dit soort straffen is precies wat de maatschappij nodig heeft: alle jeugdige raddraaiers tot een leeftijd waarop ze AOW gerechtigd zijn achter de tralies!

komaan zoutzak, dan kan je niet serieus menen...:eek:

Een directe democratie, waar jij naar verwijst, is praktisch niet haalbaar. En ik vraag me af of het wel zo'n goede zaak zou zijn...
schumpeter, michels, mosca etc. hebben er genoeg over geschreven, ben er zelf iig geen voorstander van.

• Topic Starter Topic Starter
om nog maar te zwijgen van de mensenrechtenschendingen in gevangenissen ed.

MAAR; misschien is het binnenhalen in de EU wel een goed drukkingsmiddel om Turkije in de pas te laten lopen. Maw, toelaten en vanaf dan superstreng controleren op naleving Richtlijnen, Verordeningen en de Mensenrechten zoniet worden de subsidies ingehouden. (Onder het motto; ze eerst iets geven, nl subsidies, en als ze er dan aan gewend zijn, dreigen de subsidies af te nemen indien ze zich niet schikken.

Wat denk je Eric ?

Denk dat het niet werkt, zijn de Turken te trots voor. EU is eerder het schoothondje door te inschikkelijk te zijn t.o.v. nieuwe leden dan dat nieuwe leden een stroobreed in de weg wordt gelegd. De voorwaarden voor toetreding van Turkije zullen best scherp zijn maar dat laat nog steeds ruimte voor Turkije zelf om later alsnog die voorwaarden te verwerpen.

Alle landen moeten zich terugtrekken uit de E.U., en lekker zelf op grond van het democratisch recht bepalen wat voor straffen ze geven.

BTW: Europees recht voorziet nergens wat de straffen zijn op strafrechtelijke inbreuken. Dat behoort nog altijd tot de bevoegdheid van de Lidstaten.

Het enige wat onder andere bijvoorbeeld op strafrechtelijk vlak door Europees Recht wordt opgelegd is dat je niet tweemaal gestraft/veroordeeld kan worden voor dezelfde misdaad (non bis in idem) (twee maal vervolgen kan dus wel). Verder staan in sommige Richtlijnen en Verordeningen regels omtrent de strafbaarstelling van bepaalde feiten. De Lidstaten moeten deze strafbaarstellingen dan invoeren (oa witwaspraktijken).

Maar het is dus geenszins zo dat er een Europees Strafwetboek zou bestaan.

BTW: Europees recht voorziet nergens wat de straffen zijn op strafrechtelijke inbreuken. Dat behoort nog altijd tot de bevoegdheid van de Lidstaten.

Het enige wat onder andere bijvoorbeeld op strafrechtelijk vlak door Europees Recht wordt opgelegd is dat je niet tweemaal gestraft/veroordeeld kan worden voor dezelfde misdaad (non bis in idem) (twee maal vervolgen kan dus wel). Verder staan in sommige Richtlijnen en Verordeningen regels omtrent de strafbaarstelling van bepaalde feiten. De Lidstaten moeten deze strafbaarstellingen dan invoeren (oa witwaspraktijken).

Maar het is dus geenszins zo dat er een Europees Strafwetboek zou bestaan.
het evrm kan wel degelijk straffen.

Denk dat het niet werkt, zijn de Turken te trots voor. EU is eerder het schoothondje door te inschikkelijk te zijn t.o.v. nieuwe leden dan dat nieuwe leden een stroobreed in de weg wordt gelegd. De voorwaarden voor toetreding van Turkije zullen best scherp zijn maar dat laat nog steeds ruimte voor Turkije zelf om later alsnog die voorwaarden te verwerpen.

Gelukkig heb ik de mogelijkheid op DBB om het oneens met je te zijn. Daarenboven is het een prachtig gegeven dat dat kan, zonder dat jij me veroordeelt als rechts/links (in tegenstelling tot het gedrag van vele anderen hier op het forum).

Laten we zeggen dat ik twee mogelijkheden zie om via de EU Turkije in de pas te laten lopen. De methode die ik aanhang (toetreden en daarna bijschroeven) of een tweede methode, nl Turkije enkele jaren laten sudderen totdat ze echt willen toetreden en daarvoor zoveel moeite willen doen dat ze mensenrechten ed gaan naleven... Maar dat kan nog lang duren. Vandaar mijn voorkeur voor de eerste oplossing.

het evrm kan wel degelijk straffen.

Klopt niet Riggard, het EVRM herneemt enkele rechten (en verboden) maar stelt geen sanctie vast.

EVRM:
Inhoud
art. 1: Verplichting van lidstaten zich te houden aan de rechten en toe te passen op iedereen binnen hun rechtsmacht.
art. 2: recht op leven
art. 3: verbod op martelen
art. 4: verbod op slavernij en dwangarbeid
art. 5: recht op vrijheid en veiligheid
art. 6: recht op een eerlijk proces
art. 7: geen straf zonder wet: legaliteitsbeginsel
art. 8: recht op privacy, waaronder ook valt: bescherming van het gezin (voluit: recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven)
art. 9: vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst
art. 10: vrijheid van meningsuiting
art. 11: vrijheid van vergadering
art. 12: recht op huwelijk
art. 13: recht op daadwerkelijk rechtsmiddel
art. 14: verbod op discriminatie
...

Klopt niet Riggard, het EVRM herneemt enkele rechten (en verboden) maar stelt geen sanctie vast.

EVRM:
Inhoud
art. 1: Verplichting van lidstaten zich te houden aan de rechten en toe te passen op iedereen binnen hun rechtsmacht.
art. 2: recht op leven
art. 3: verbod op martelen
art. 4: verbod op slavernij en dwangarbeid
art. 5: recht op vrijheid en veiligheid
art. 6: recht op een eerlijk proces
art. 7: geen straf zonder wet: legaliteitsbeginsel
art. 8: recht op privacy, waaronder ook valt: bescherming van het gezin (voluit: recht op eerbiediging van privé-, familie- en gezinsleven)
art. 9: vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst
art. 10: vrijheid van meningsuiting
art. 11: vrijheid van vergadering
art. 12: recht op huwelijk
art. 13: recht op daadwerkelijk rechtsmiddel
art. 14: verbod op discriminatie
...

ja, bedoelde het ehrm, typo'tje :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Hof_voor_de_Rechten_van_de_Mens
De uitspraken van het hof zijn bindend en definitief: noch de klagende partij noch de aangeklaagde partij kan in beroep, behalve bij het presidium van het hof zelf (de Grote Kamer). Verder is, indien een lidstaat in het ongelijk wordt gesteld, de lidstaat verplicht alles te doen om te voorkomen dat de geconstateerde schending in de toekomst nog eens voorkomt.

De uitspraken van het hof zijn bindend. Zelfs "bindend" blijkt echter geen afgebakend juridisch begrip. Het Duitse Constitutionele Hof te Karlsruhe vonniste op 19 oktober 2004 dat Duitse rechters de uitspraken van het Europees Hof niet mogen negeren. De Duitse grondwet gaat echter boven het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM).

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens baseert zijn uitspraken op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Het hof bestaat uit 47 rechters, één uit elke lidstaat van de Raad van Europa. President anno 2007 is de Fransman Jean-Paul Costa.

zo heeft rusland ook veel schadevergoedingen moeten betalen aan Tsjetsjenen voor mensenrechtenschendingen.

Koerden zijn de oorspronkelijke bewoners van Turkije. Turken zijn maar mong*len die Turkije kwamen terroriseren en nooit meer weggingen. mong*len horen niet in de EU.

Net zeg je nog dat de straffen nog mild zijn voor die jochies, en nu zeg je dat het heus wel zal meevallen en de rechter echt niet zo hard zal straffen. ???

En wat heeft Amerika hier nou weer mee te maken? Omdat Er in een land aan de andere kant van de oceaan wel eens grove fouten worden gemaakt mogen we in Nederland niets meer over misstanden in Turkije zeggen? Wij zijn Amerika toch niet? Niet dat Nederland heilig is maar dan nog.
Aanhangen van die klote terroristen is in mijn ogen het al waard om levenslang weg te rotten in een cel.
Ik zeg dat de RECHTER daar anders over zal denken. Hij zal ook wel inzien dat het nog maar kinderen zijn.

Waarom moet ik nou alles stap voor stap uitleggen. Nederland is net zo hypocriet.
Wijzen en afkeuren maar stiekem zelf wel doen/denken. Schijn regeert hier.
Ik zeg alleen dat Amerika hier echt een goed voorbeeld van is omdat het in elk opzicht naar buiten komt dat ze zichzelf
vele malen beter vinden en lak hebben aan de regels die ze zelf opstellen voor anderen.

om nog maar te zwijgen van de mensenrechtenschendingen in gevangenissen ed.

MAAR; misschien is het binnenhalen in de EU wel een goed drukkingsmiddel om Turkije in de pas te laten lopen. Maw, toelaten en vanaf dan superstreng controleren op naleving Richtlijnen, Verordeningen en de Mensenrechten zoniet worden de subsidies ingehouden. (Onder het motto; ze eerst iets geven, nl subsidies, en als ze er dan aan gewend zijn, dreigen de subsidies af te nemen indien ze zich niet schikken.

Wat denk je Eric ?
Ja, de gevangenissen daar zullen niet zo'n pretje zijn als hier.
Heb gehoord dat je in Turkije iig geen playstation op je kamer krijgt :rolleyes:

Het voortijdig binnenhalen van Turkije is trouwens ook geen goed idee.

Wat versta je onder een aanhanger van de PKK ?

Een sympathisant ? of een militant ? of een lid ?

Want geloof nu maar dat een jochie van 5 jaar geen idee heeft waarvan het een 'aanhanger' is.
Een sympathisant kan op geen enkele manier daarvoor worden aangesproken.
Ik kan best inzien dat ze meevoelen met hun mede koerden.
Hopelijk denkt Turkije daar niet anders over :D

Militant is iemand die actief vecht zeker? Is dat niet hetzelfde als een lid?
Ik neem aan dat als je zegt tegen de PKK dat je lid wil worden je ook moet meevechten.
En meevechten kan op alle manieren, zowel aan het front als achter het front he.

Een jochie van 5 kan je niks kwalijk nemen, deze jongens zijn 13 tot 16 jaar oud.
Die gaan echt wel uitgroeien tot fanatieke PKK aanhangers, 100%
Als hun omgeving niks anders is dan PKK hier PKK daar, dan is er in mijn ogen weinig hoop.

Koerden zijn de oorspronkelijke bewoners van Turkije. Turken zijn maar mong*len die Turkije kwamen terroriseren en nooit meer weggingen. mong*len horen niet in de EU.
Vette handy opmerking

En jij gelooft dat Turkije in 1,2,3 in de EU kan zonder voorwaarden ?

Kijk vb ook naar schrijnende toestanden in Bulgarije jegens zigeuners. Bulgarije is wel lid van de EU. Mss horen ze daar ook niet volgens u, maar ze zitten daar wel en dan moet je consistent wezen.

Had Ataturk trouwens de Koerden niet een eigen staat beloofd voor hun steun in de Eerste Wereldoorlog...?

k*t turken :rolleyes:

Kijk ze nou meteen moord/brand schreeuwen. Laten we de text is aanpassen.

Wedden dat hierop de reacties zouden zijn
'GVD t**fus VOLK', 'k*t MAROKKANEN', 'k*t GELOOF', 'ISLAM IES VREDE', 'IES KOELTOER', 'ter***lijers', 'AFSCHIETEN DIE HANDEL', 'KLOOTZAKKEN', 'WANNEER HOUDT HET OP?!'

Jullie weten geen **** van de PKK, elke soort van aanhang moet keihard worden bestraft.
Levenslang voor die klote k*t kinderen van die terroristen is nog een aai over de bol.

En ga aub heen met je EU bedreigingen, Erdogan heeft al zovaak gezegd geen lid te willen worden als het zo moet.
Wel k*t landen zoals Bulgarije en Roemenië toelaten maar moeilijk doen als het om Turkije gaat.
We zijn er idd nog lang niet klaarvoor, eerst maar is onze eigen problemen oplossen.
Hulp is altijd welkom maar als we moeten smeken hoeft het echt niet.

Wat een argument inderdaad, die jongeren zijn van koerdische afkomst en waarschijnlijk pissed off omdat opa's lemen hutje door turkije aan gort is geschoten. En sinds wanneer zijn turkse en marrokaanse jongeren hetzelfde?, ik had zo het idee dat jullie iets meer meekrijgen van thuis uit.
Met islam heeft het geen bal te maken, die schatjes hier op de nederlandse straat kunnen het woord religie niet eens spellen.
Gematigde moslims mogen van mij in de EU wonen, veel chinezen zijn boedist of sinds de laatste jaren christen. Elk dorp heeft minimaal één chinees restaurant in nederland er wonen 44 713 geregistreerde chinezen in nederland, en net zoveel 2de en derde generatie met nederlands paspoort en hoor je daar ooit iets over??

Elke cultuur is welkom wat mij betreft als ze onze maatschappij niet 1000 jaar terug proberen te verhuizen.

Ingaande op het artikel zelf, die rechter tikt niet zuiver.

:roflol: Klaas2 is op zijn pik getrapt.

De Armeense genocide heeft zeker ook nooit plaatsgevonden en iedere Koers is gewoon een terrorist? Grappig dat Turkse nationalisme, reden temeer dat Turkije nooit bij de EU moet komen. Een land dat niet weet wat mensenrechten zijn hoort gewoon niet thuis bij de EU. Een land waar de secularisatie bedreigt wordt evenmin.

Nederland scoorde toch niet zo goed?

Is dit het forum ? Zit ik hier op dbb?

''Marokanen moeten een nekschot krijgen'', ''ze moeten neergeschoten worden '', '' politie moet tasers gebruiken '' ?

En nou heeft men het over mensenrechten .... :thumbdown:

Is dit het forum ? Zit ik hier op dbb?

''Marokanen moeten een nekschot krijgen'', ''ze moeten neergeschoten worden '', '' politie moet tasers gebruiken '' ?

En nou heeft men het over mensenrechten .... :thumbdown:
->
Hahaha, het is toch ironisch he. Al dat hypcriete gedoe, daar blinkt het westen echt in uit.
Lekker wijzen met de vingers maar stiekem ook zelf doen.

Anderen moeten eerst maar is de gehele thread doorlezen alvorens te reageren.

Terug
Naar boven