XXL Nutrition

Hardlopen

0.

Eerst liep ik 3x per week, bijna 2x per dag hard.

Licht eraan wat je wil. Cardio is in principe katabool dus mits je een goede conditie wil zou ik het niet teveel doen.

Ik loop 2x per week hard. Elke zondag 10km en elke donderdag 5km. Beide loop ik zo snel mogelijk. Ik doe dit nu ruim een half jaar en om eerlijk te zijn lijk ik nu "groter" en "voller" als toen ik niet hardliep. Uiteraard heeft dit niets met massa te maken maar puur met het feit dat ik nu een stuk droger ben.

Ik vind t heerlijk in ieder geval.

Ik loop 2x per week hard. Elke zondag 10km en elke donderdag 5km. Beide loop ik zo snel mogelijk. Ik doe dit nu ruim een half jaar en om eerlijk te zijn lijk ik nu "groter" en "voller" als toen ik niet hardliep. Uiteraard heeft dit niets met massa te maken maar puur met het feit dat ik nu een stuk droger ben.

Ik vind t heerlijk in ieder geval.

+1 doe het zelf ook idd droger geworden :)

Licht eraan wat je wil. Cardio is in principe katabool dus mits je een goede conditie wil zou ik het niet teveel doen.

Cardio is enkel catabool indien je het veel te lang doet. als je een paar keer per week een half uurtje gaat lopen, is het geen probleem. ga je een paar keer per week anderhalf uur lopen, ga je spieren verliezen. cardio in de zaal, da's voor mietjes.

Cardio is enkel catabool indien je het veel te lang doet. als je een paar keer per week een half uurtje gaat lopen, is het geen probleem. ga je een paar keer per week anderhalf uur lopen, ga je spieren verliezen. cardio in de zaal, da's voor mietjes.

Niet helemaal eens maar goed. En als je gaat hardlopen om af te vallen kan je beter aan je dieet schaven dan gaan hardlopen. Maar goed als je het leuk vindt why not.

Momenteel niet, maar moet eigenlijk wel ivm mijn gemoedstoestand. Al biedt het mij geen voordeel vanuit de vermagerins ambities gezien.

1x pw 30 minuten. Beetje uithoudingsvermogen bij houden.

de laatste twee maanden helemaal niet,
van de week toch maar weer eens beginnen.

Spierverlies bij een hoog eiwitdieet en voldoende Kcal (zeker in Kcal overschot) is overrated. Alleen wanneer je echt laag (bijv onder 8%) in vet% gaat je pas zorgen maken over spierverlies. Bij hardlopen zou ik me eerder zorgen maken om de belasting op knieën.

Wow! Cardio is katabool en dat soort uitspraken. Really??
Jouw lichaam is zo dom dat wanneer je cardio gaat doen gebeurt dit:
- Oh shit.....hijs weer cardio aan het doen! Snel!! Begin met spierabraak!!!
- Helaas kapitein, wij moeten eerst een hoop glycogeen en wat vet weg zien te werken.
- SHIIIT! Dan maar hopen dat hij hele dag cardio gaat doen *evil grin*

Terug
Naar boven