XXL Nutrition

HBO-scholen willen extra geld voor extra studiebijstand aan allochtonen

Jokkebrok

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Teletekst wo 15 nov

HBO wil extra geld voor allochtonen

Vier hogescholen in de Randstad
willen extra geld om te voorkomen dat
studenten van buitenlandse afkomst de
opleiding niet afmaken. De hbo-scholen
in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag
willen meer geld voor leerlingen met
ouders die een lage opleiding hebben.

In het basisonderwijs bestaat die
regeling al. De hogescholen denken aan
ongeveer duizend euro per leerling per
jaar. Op de vier scholen zit ongeveer de
helft van alle hbo-studenten met een
allochtone achtergrond.

De allochtone studenten krijgen in hun
studie weinig steun van hun ouders. Ook
kiezen ze vaak de verkeerde studie.

bron: Teletekst

Dit is een overduidelijk duidelijk voorbeeld van schandalige anti-blanke, geïnstitutioneerde discrimatie van blanken onder het mom van gelijke behandeling.

Blanke HBO studenten die geen steun van hun ouders krijgen kunnen in de stront zakken, aldus de hypocriete multikuldiscipelen die in de besturen van de HBO scholen geïnfiltreerd zitten. Arrogante types met van die walgelijke brilmonturen op hun kromme neuzen die in villa's wonen zonder een allochtoon in de wijde omtrek. Deze extremisten willen incapable allochtonen aan een HBO diploma helpen, zodat die in de arbeidsmarkt voorrang krijgen op blanken met dezelfde papieren op zak. Dat blijkt al op grote schaal te gebeuren, getuige het onderstaande artikel:

Diversiteit is hot

Shell is er in 1997 al mee begonnen, TNT-Post doet het sinds twee jaar actief, de kunst en cultuursector in Nederland wil het heel graag doen, en ook het midden- en kleinbedrijf in de grote steden zal er vanwege het groeiende aantal jongeren met een andere etnische achtergrond aan moeten: diversiteitsbeleid. Oftewel: het binnenhalen van personeel dat afwijkt van de heersende standaard, meestal de blanke man tussen de 25 en 45. [...]

Streefcijfers

TNT Post heeft circa zestigduizend medewerkers in dienst. Daarvan is bijna tien procent van niet westerse afkomst. Het grootste deel hiervan werkt in de postsorteercentra. Maar dat wil TNT Post veranderd zien. Daarom willen ze vrouwelijke en allochtone talenten binnenhalen en door laten stromen voor de hogere functies. Ook Shell werft actief zo verschillend mogelijk talent. Bijvoorbeeld door assessments en sponsering van opleidingen.

Bron: SP!TS - Your Career - Diversiteit is hot

Dat allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt is de waarheid op z'n kop.

• Topic Starter Topic Starter
Waar gaan we toch heen..? Wanneer word Nederland wakker..?

wat een ****ing onzin, stelletje ****ing racisten, maar omdat ze nu de blanken benadelen hoor je niemand, omdat wij van nature misschien wat minder jankerig zijn ingesteld?

Ik ben absoluut niet rasistisch ingesteld maar dit slaat nergens op. Hun voorouders wonen al velen jaren in Nederland. Probleem is dat in allochtone huishoudens vaak geen Nederlands wordt gesproken waardoor er een achterstand opgelopen wordt. En dan moeten we er extra geld inpompen ???

1000 euro per leerling per jaar :eek!: be-la-che-lijk!

Ik ben absoluut niet rasistisch ingesteld maar dit slaat nergens op. Hun voorouders wonen al velen jaren in Nederland. Probleem is dat in allochtone huishoudens vaak geen Nederlands wordt gesproken waardoor er een achterstand opgelopen wordt. En dan moeten we er extra geld inpompen ???

Positieve discriminatie juriaan. Je opmerking is volstrekt politiek incorrect.

Doe is SP stemmen!

ik vind dat we daar maar eens af moeten: van positieve discriminatie. ze voelen zich toch zo nederlander, nou gelijke monniken gelijke kappen dan maar.
er zijn zat nederlandse gezinnen die maar wat graag 1000 euro tegemoetkoming kregen op al het les- en boekengeld.

ieder voordeel heeft z'n nadeel, positieve discriminatie bestaat niet.

godallemachtig.

Die lui doen een HBO opleiding. Jullie lopen over parasitering te zeuren, die lui doen hun best en nog is het niet goed.

10% extra kosten per student. RECHT OP GOED ONDERWIJS. Als je als autochtoon aangeeft dat je problemen hebt met dit soort zaken denk je dan echt dat ze gaan zeggen: tja sorry hoor, dat is alleen voor allochtonen?

come on...

Constatering van een probleem bij een bevolkinggroep. Een probleem dat verhinderd dat allochtenen de oorsprong van veel problemen weer een beetje kunnen oplossen door adequate scholing.

Ik ben een jaar blijven zitten en daarna van school gekicked, moest elders mn diploma halen. Is dat erg?

godallemachtig.

Die lui doen een HBO opleiding. Jullie lopen over parasitering te zeuren, die lui doen hun best en nog is het niet goed.

10% extra kosten per student. RECHT OP GOED ONDERWIJS. Als je als autochtoon aangeeft dat je problemen hebt met dit soort zaken denk je dan echt dat ze gaan zeggen: tja sorry hoor, dat is alleen voor allochtonen?

come on...

Constatering van een probleem bij een bevolkinggroep. Een probleem dat verhinderd dat allochtenen de oorsprong van veel problemen weer een beetje kunnen oplossen door adequate scholing.

Ik ben een jaar blijven zitten en daarna van school gekicked, moest elders mn diploma halen. Is dat erg?

Ben te moe van het trainen om een heel verhaal te typen dus dan doe ik het maar zo :

Inderdaad

Kijk voor allochtonen die pas op latere leeftijd naar nederland zijn gekomen bijvoorbeeld vind ik het geen probleem, maar voor degenen die in het basisonderwijs al een achterstand hadden, en vervolgens op het middelbaar en dan naar het hbo gaan en nog een achterstand hebben dan vind ik het te ver gaan.
Zoals ik al zei 1000 euro, dat is niet niks. Veel autochtone gezinnen moeten ook vaak een lening afsluiten om studies te kunnen bekostigen. Denk niet dat die dat als eerlijk gaan ervaren.

Ben te moe van het trainen om een heel verhaal te typen dus dan doe ik het maar zo :

Inderdaad

aha ->

godallemachtig.

Die lui doen een HBO opleiding. Jullie lopen over parasitering te zeuren, die lui doen hun best en nog is het niet goed. inderdaad?

10% extra kosten per student. RECHT OP GOED ONDERWIJS. Als je als autochtoon aangeeft dat je problemen hebt met dit soort zaken denk je dan echt dat ze gaan zeggen: tja sorry hoor, dat is alleen voor allochtonen? inderdaad?

come on... inderdaad?

Constatering van een probleem bij een bevolkinggroep. Een probleem dat verhinderd dat allochtenen de oorsprong van veel problemen weer een beetje kunnen oplossen door adequate scholing. inderdaad?

Ik ben een jaar blijven zitten en daarna van school gekicked, moest elders mn diploma halen. Is dat erg?inderdaad?
inderdaad?

dus allochtonen mogen niet aan een oorzaak van vele problemen werken?

lekker dubbel. Wat denk je dat een gemiddelde student op het HBO de regering jaarlijks kost?

RECHT OP DEUGDELIJK ONDERWIJS.

Nederland is al een 3e wereldland wat betreft uitgaven aan het onderwijs, laten we het niet nog erger maken.

Een student kost:

stufi: (minimaal 500 euro per jaar, maar 3000 euro komt eerder, inc OV kaart helemaal)
school: ik meen dat een vwo leerling zo'n 10.000 euro per jaar kost, kon zo gauw niet vinden wat een HBO student kost.
buitenschools: studentenverenigingen, sportpassen

1000 euro per leerling per jaar is niet gek veel.
Dat zijn hooguit 20 manuren aan directe begeleiding per jaar.

dom geschreeuw.

Ik ben volledig klaar met deze waanzin, wanneer stopt het?

Terug
Naar boven