Fitness Seller

HBO-scholen willen extra geld voor extra studiebijstand aan allochtonen

Nee pas als ze dit voor WO'ers gaan doorvoeren zal het betrekking op mij hebben
Maar mocht ik tegen die tijd afvallen zal ik er alsnog waarschijnlijk baat bij hebben

Hahaha, waarom, alsof jij ooit universitair niveau haalt :roflol:

Haha tisk tisk D. ik ben dichterbij dan je denkt

Je maakt met je opmerkingen geen positieve noch intelligente indruk. Bij al je posts laat je zien dat jij het voorbeeld bent van de apathische Marokkaan die stoer schreeuwt dat het hem allemaal nix kan schelen en niet bereid bent je in te zetten om datgene, waarvan jij beweert dat het zo oneerlijk en verkeerd is dat Nederlanders zo'n indruk over jou hebben, recht te zetten.

schaam je!

dus allochtonen mogen niet aan een oorzaak van vele problemen werken?

lekker dubbel. Wat denk je dat een gemiddelde student op het HBO de regering jaarlijks kost?

RECHT OP DEUGDELIJK ONDERWIJS.

Nederland is al een 3e wereldland wat betreft uitgaven aan het onderwijs, laten we het niet nog erger maken.

het probleem dat bepaalde groepen veroorzaken zit hem niet in het niet afmaken van een hbo opleiding

het probleem dat bepaalde groepen veroorzaken zit hem niet in het niet afmaken van een hbo opleiding

ik schreef 'een oorzaak', bewust niet dé oorzaak.
Hogere opleidingen zijn natuurlijk goed voor de allochtonen! Dat moeten we toejuichen.

Ik heb het idee dat mensen alleen maar geld willen uitgeven om negatief gedrag aan te pakken. Dat is heel belangrijk, maar positief gedrag bekrachtigen is minstens net zo belangrijk!

zoals ik al zei, 1000 euro is relatief gezien niet veel als je kijkt wat een student kost op jaarbasis. Het zou vééél duurder zijn om studenten af te laten haken omwille van deze problemen. Want dan zouden de schooljaren die hij wel heeft gevolgd nutteloos zijn. Eén schooljaar bewerkstelligt dit al, aangezien dan al 1.000en euro's zijn uitgegeven.

ik schreef 'een oorzaak', bewust niet dé oorzaak.
Hogere opleidingen zijn natuurlijk goed voor de allochtonen! Dat moeten we toejuichen.

Ik heb het idee dat mensen alleen maar geld willen uitgeven om negatief gedrag aan te pakken. Dat is heel belangrijk, maar positief gedrag bekrachtigen is minstens net zo belangrijk!

zoals ik al zei, 1000 euro is relatief gezien niet veel als je kijkt wat een student kost op jaarbasis. Het zou vééél duurder zijn om studenten af te laten haken omwille van deze problemen. Want dan zouden de schooljaren die hij wel heeft gevolgd nutteloos zijn. Eén schooljaar bewerkstelligt dit al, aangezien dan al 1.000en euro's zijn uitgegeven.

en dan het feit dat dit geld voor hetgrootste deel op zal gaan in het aannemen van allerlei mensen in een commisie die moet;) gaan bepalen wie er wel of geen recht op dat geld heeft

en dan het feit dat dit geld voor hetgrootste deel op zal gaan in het aannemen van allerlei mensen in een commisie die moet;) gaan bepalen wie er wel of geen recht op dat geld heeft

Juist, ik vraag me af hoeveel geld er wordt uitgegeven om 100 euro te besparen in veel instanties wat dat betreft :D

Kijk voor allochtonen die pas op latere leeftijd naar nederland zijn gekomen bijvoorbeeld vind ik het geen probleem, maar voor degenen die in het basisonderwijs al een achterstand hadden, en vervolgens op het middelbaar en dan naar het hbo gaan en nog een achterstand hebben dan vind ik het te ver gaan.

Eens! Hoe kan je in godesnaam op het HBO terecht komen als je blijkbaar zo'n grote achterstand hebt op je autochtone studiegenoten? Antwoord: omdat de niveaus op het MBO zo triest laag zijn geworden dat een doof-blinde mytyl zonder handen het nog wel kan halen. En waarom moest dat niveau zo laag? Omdat er jongeren van de basisschool komen (zowel allochtoon als autochtoon, trouwens) die de basisbeginselen van de Nederlandse taal en rekenen absoluut niet machtig zijn.

Dat er geld wordt uitgegeven aan onderwijs is goed. Maar geef het dan uit op de plaats waar de problemen beginnen: het basisonderwijs. Want laten we eerlijk zijn: welk percentage van de jongeren maakt een HBO-opleiding af? 10%? Niet echt een nuttige investering. Investeren in gedegener basisonderwijs heeft 100% van de jongeren wat aan; van alle nationaliteiten.

Wanneer komt iedereen er eens achter dat discriminatie, racisme, coïtusisme TWEE-RICHTINGSVERKEER is. En positieve discriminatie is ook een vorm van discriminatie. Al dat gemeet met twee maten: daar word ik schijt ziek van :mad:

Over een tijdje ben je altijd de lul omdat je een blanke, hetero coïtusuele man van tussen de 25 en 41 bent. Die mogen namelijk straffeloos afgezeken worden..... Je kunt je dan zoals alle anderen niet beroepen op de slachtoffersrol. :mad:

Mijn god phreak heeft gelijk
Ongelofelijke toestroom van hbors vanaf de mavo, maar 90% daarvan valt af
Vandaar ook de reden dat de meeste vmbors de overstap naar havo niet maken, te moeilijk en dan verwachten ze het op de makkelijke manier via mbo te doorstromen

Teletekst wo 15 nov

HBO wil extra geld voor allochtonen

Vier hogescholen in de Randstad
willen extra geld om te voorkomen dat
studenten van buitenlandse afkomst de
opleiding niet afmaken. De hbo-scholen
in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag
willen meer geld voor leerlingen met
ouders die een lage opleiding hebben.

In het basisonderwijs bestaat die
regeling al. De hogescholen denken aan
ongeveer duizend euro per leerling per
jaar. Op de vier scholen zit ongeveer de
helft van alle hbo-studenten met een
allochtone achtergrond.

De allochtone studenten krijgen in hun
studie weinig steun van hun ouders. Ook
kiezen ze vaak de verkeerde studie.

bron: Teletekst
Meer geld naar het onderwijs: ja graag.
Dat dat geld aan allochtone studenten besteed wordt: prima.

Waar ik wel een hekel aan heb in bovenstaand berichtje is het drammerige op allochtone studenten.
Zij zijn niet de enigen die een studie niet afmaken;
zij zijn niet de enigen die geen steun (financieel en/of mentaal) van hun ouders krijgen;
zij zijn niet de enigen waarvan de ouders laag opgeleid zijn.

Of je nu allochtoon bent of niet, dat zou niet mogen uitmaken voor het feit of je wel of geen extra ondersteuning kan krijgen.

Zulke berichten houden de scheiding tussen allochtoon en autochtoon in stand.

Vandaar ook de reden dat de meeste vmbors de overstap naar havo niet maken, te moeilijk en dan verwachten ze het op de makkelijke manier via mbo te doorstromen

true, niveau van mbo en vmbo is bedroevend. Van de havo zou ik dit ook durven beweren. Zelfs het vwo moet eraan geloven, technische opleidingen klagen over het gebrek aan wiskundige kennis. Het probleem is dus overal aanwezig.
Ik heb een tijdje rondgelopen op het mbo. (2 jaar)
Als je daarna naar het hbo gaat, is het wel duidelijk waar het meeste geld naar toegaat. Ivm de universiteiten is het helemaaaal een groot verschil.

MAVO en HBO sluiten niet op elkaar aan, dat was ook nooit de bedoeling. Vanaf de MAVO kon je naar het MBO, vanaf de HAVO kon je naar het HBO.

Het niveau op het MBO is zo triest laag, dat het eerder de oude LBO lijkt. Dan lijkt me ook heel moeilijk om de overstap van het MBO naar het HBO te maken.

Ze zouden beter allochtone kids schoolplicht opleggen vanaf 3 jaar. Daar bereik je ten minste iets mee...

Terug
Naar boven