MuscleMeat

Heb je ooit iemands leven gered?

ik werd vanmorgen wakker en dacht nog dat er zo'n topic geopend zou worden:D
i'm ****ing psychic:P

Heb een keer iemand gereanimeerd en die heeft het overleefd. Kans is groot dat ie het idd door mij heeft overleefd.

Dat is nou een heldendaad g-men. :);)

Nee, alleen een keer iemand van het leven beroofd.

Was een week geleden in Dublin met een vriend van me en we hebben elkaars leven meerdere keren gered in dat weekend. Die auto's die ineens van rechts komen, daar denk je niet altijd aan.

ons bovenste deel van 't huis was in de fik.. was begonnen in slaapkamer van me broer en ik (we waren 7 en 8-9 ofzo) en me ma lag nog te slapen.. toen de brand begon zijn we eerst naar beneden gerend.. toen ik nog naar boven gegaan en me ma wakker gemaakt.. die heeft brandweer gebeld.. bovenste deel afgefikt :o

ja, bij mn ex baan als marinier op een bergtraining.
Een laten we zeggen wat ouder majoortje trok t even niet zo tijdens een klim en glee bijna onderuit wat toch redelijk dodelijk is.

nu moet ik er wel meteen bij zeggen dat ik vooral bang was zelf meegesleurd te worden:D

Haha toevallig die shag rokende majoor? Aardig wat verhalen over gehoord :p

Ik heb een vriend die echt tot zijn 18e gewoon bang was om te socializen en echt heel de dag achter zijn computer zat; op zijn kamer boven.. hij sloeg zelfs colleges over om boven op zijn kamer te zitten.

Ging echt de verkeerde kant op met hem, hij wilde nooit iets gaan doen met vrienden of zo, kreeg altijd een nee te horen..

Hij was super introvert en passief agressief;

uiteindelijk heb ik hem een keer meegekregen om te gaan bowlen(Damn.. dat duurde echt eeuwen voordat hij overgehaald was ) en naderhand bleek hij het wel leuk te vinden, heb hem daarna nog vaker uitgenodigt wat leuks te gaan doen met vrienden en ook al zei hij het eerste uur ofzo nee, ik bleef bij hem bleef pushen tot hij uiteindelijk toch meekwam.

Langzaam maar zeker werd hij meer open en minder depressief en zat hij minder vaak achter zijn PC boven op zijn kamer en ging hij weer fatsoenlijk school volgen en kwam hij uiteindelijk ook met zijn eigen offers om wat te gaan doen;

en nu herken ik hem niet meer terug man, hij zit nog zelden op zijn pc.. is super extrovert en is nog socialer dan mij geworden :p tijdje terug ook zn eerste vriendin gehad.

Nou ja het is niet echt een 'leven gered' maar meer het over moeilijke obstakels heen helpen; was veel geduld en tijd voor nodig.

Ik heb een vriend die echt tot zijn 18e gewoon bang was om te socializen en echt heel de dag achter zijn computer zat; op zijn kamer boven.. hij sloeg zelfs colleges over om boven op zijn kamer te zitten.

Ging echt de verkeerde kant op met hem, hij wilde nooit iets gaan doen met vrienden of zo, kreeg altijd een nee te horen..

Hij was super introvert en passief agressief;

uiteindelijk heb ik hem een keer meegekregen om te gaan bowlen(Damn.. dat duurde echt eeuwen voordat hij overgehaald was ) en naderhand bleek hij het wel leuk te vinden, heb hem daarna nog vaker uitgenodigt wat leuks te gaan doen met vrienden en ook al zei hij het eerste uur ofzo nee, ik bleef bij hem bleef pushen tot hij uiteindelijk toch meekwam.

Langzaam maar zeker werd hij meer open en minder depressief en zat hij minder vaak achter zijn PC boven op zijn kamer en ging hij weer fatsoenlijk school volgen en kwam hij uiteindelijk ook met zijn eigen offers om wat te gaan doen;

en nu herken ik hem niet meer terug man, hij zit nog zelden op zijn pc.. is super extrovert en is nog socialer dan mij geworden :p tijdje terug ook zn eerste vriendin gehad.

Nou ja het is niet echt een 'leven gered' maar meer het over moeilijke obstakels heen helpen; was veel geduld en tijd voor nodig.
Nice.

OT: Niet dat ik me kan herinneren, wel een aantal keer andersom, laatste was in Amsterdam, waar ik nog net niet door een tram werd aangereden omdat een vriend me terugtrok.
Ik vond het daarna ook nodig om iedereen die ik tegen kwam te vertellen, dat hij mijn leven had gered. :D

Jep. Er lagen 2 zwaargewonden bewusteloos op de straat na een verkeers ongeluk. Eentje had een bomberjack aan, droeg kisten en was kaal, de andere had een jurk aan en een theedoek om z'n hoofd. Heb 112 gebeld en verteld dat het om 1 man ging, blij toe dat hij het gered heeft.

We zaten na een avondje stappen met 5 man in de auto en de meeste van ons aardig beschonken (of andere middelen).
De chauffeur had niet gedronken (maar achteraf bleek wel wat anders gedaan).
We reden op een stuk snelweg wat overging op een 80 km weg. Dus van 2 baans naar 1 baan en met tegenliggers.
Hij haalt een auto in en bleef links rijden.
Een tegenligger op 500 meter en ik vraag aan hem of hij die wel ziet. Hij zegt ja hoor.
Afstand 300 meter: Ik vraag zie je hem nu of niet?
100 meter: Lichtelijk geirriteerd en ook de tegenligger begint te seinen.
50 meter: 3 knakkers achterin werden ook wakker en beginnen te stressen.
25 meter: toch maar even een ruk aan het stuur gegeven, want wilde niet op mijn 19e hemelen. Jongen durfde niet meer verder te rijden, had het allemaal niet meegekregen. Sta je op 50 km van je huis af.

5 weken terug een 3 jarig manneke wat aan het verzuipen was in het zwembad en de ouders weer eens niet aan het opletten waren. Na 5x water happen vond ik het toen maar tijd om hem eens boven water te halen en checken of het met hem ging.

Nee, ik zit alleen maar thuis en ik kom nooit ergens.

te vaak...vroeger....misschien in de toekomst nog weleens een keertje...

er schoot een keer een nootje bij een vriend van mij in zijn keel.
ik gaf hem toen zo een harde trap ik zijn ballen dat hij moest hoesten en kotsen.
uiteindelijk ging het nootje uit zijn keel en redde ik zijn leven:rolleyes:

Ja, mijn eigen leven. Vorige relatie stopgezet.

Nope

Ik reed ooit met een busje met nog 8 mensen erin over de snelweg. Het ging naar 1 baans met tegenliggers door een tunnel bij werkzaamheden. Toen we de tunnel uit kwamen, naderden we het punt waar de tegenliggers bij onze baan erbij kwamen en zagen we ineens een auto met hoge snelheid tegemoet komen.
Die botste zo'n 10 meter voor ons op een groot betonblok waarna hij op onze rijbaan terecht kwam. Ik kon het doorschuivende wrak nog maar net ontwijken.

Was wel een aparte ervaring, eerst een gigantisch harde klap en daarna hoorde je allemaal kleine stukjes tegen de bus aan komen. Veel spectaculairder dan in de film.

Terug
Naar boven