XXL Nutrition

Heeft het effect als ik 3x3 in een schema gooi?

Vrag

Novice
Waardering
0
Beste iedereen,

Ik zat te denken om mijn strength omhoog proberen te krijgen, maar ook gelijk mass.
Ik sport nu al een half jaar en heb StartingStrength enzo al gedaan. Heb nu wel een ander programma voor puur mass (3x8 etc.)
Maar zou het slim zijn om bij de compounds (deadlifts, squats, bench etc.) 3x3 te gebruiken met lange rustinterval. Nadat ik bv bench 3x3 heb gedaan gewoon verder gaan met mijn programma wat vooral uit 3x8-10 bestaat. Gaat mijn bench dan sneller omhoog dan 3x8-10? Of maakt het geen verschil uit omdat ik toch mijn chest afmaak met 3x8-10

Het zou fijn zijn als ik antwoord krijg.

Alvast bedankt!

:)

Kan prima.

• Like
Waarderingen: Vrag
3x3 en dan verder assist oefeningen met 3x8 is prima voor kracht en massa.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Dankje! Dan gooi ik er wat low reps high intensity in

Beter wel (minimaal 1 rep) wegblijven van falen ivm herstel cns

Meer sets kan ook, nog meer focus op vooruitgang en dan krijg je ook hypertrophy stimulatie uit die krachtsets.

5,7,10 x 3

• Like
Meer sets kan ook, nog meer focus op vooruitgang en dan krijg je ook hypertrophy stimulatie uit die krachtsets.

5,7,10 x 3

Ik denk dat ik dit ga doen op chest-tricep day:
BB bench 5x3
Incline DB bench 3x8-12
Decline Cable Flyes 3x8-12
2 Tricep oefeningen

Zou zoiets wel redelijk zijn?

Als je het in de praktijk zo aanpakt dat je het merendeel van je energie in die eerste belangrijke oefening steekt, nog wat in je 2e assistance oefening, en wat je over hebt losjes pompt met flies en tris.

Als je overal op inhoud zodat je die laatste nog voluit kunt doen is het een heel ander verhaal.

Dus denk aan waar je focus ligt en hoe je het uitvoert.

En plannen en vragen is leuk, maar probeer het eens en kijk of en hoe je er door trainingen heen naar moet opbouwen, wennen, en er vooruitgang op maakt.

Ohja ik zou die 5x3 niet strict aanhouden, als het niet lekker gaat een setje minder als het wel lekker gaat wat meer. En de volgende keer gewicht verhogen als je 5x3 of wat je wilt is gelukt met solide reps.

Laatst bewerkt:
Als je het in de praktijk zo aanpakt dat je het merendeel van je energie in die eerste belangrijke oefening steekt, nog wat in je 2e assistance oefening, en wat je over hebt losjes pompt met flies en tris.

Als je overal op inhoud zodat je die laatste nog voluit kunt doen is het een heel ander verhaal.

Dus denk aan waar je focus ligt en hoe je het uitvoert.

En plannen en vragen is leuk, maar probeer het eens en kijk of en hoe je er door trainingen heen naar moet opbouwen, wennen, en er vooruitgang op maakt.

Ohja ik zou die 5x3 niet strict aanhouden, als het niet lekker gaat een setje minder als het wel lekker gaat wat meer. En de volgende keer gewicht verhogen als je 5x3 of wat je wilt is gelukt met solide reps.

Heel erg bedankt voor het advies. Trainen is een experiment voor jezelf was ik even vergeten. Sommige dingen kunnen andere gewoon niet voor je bepalen je moet het zelf meemaken. Ik zal in mijn schema proberen mijn eerste oefening een strength oefening te doen en daarna wat assistance. Als het me helpt is het mooi. Ik houd sowieso de assistance erin zodat ik geen spierverlies ga lijden.
Nogmaal bedankt voor het advies, je bent een goede Elite-man :)

Terug
Naar boven