Fitness Seller

Heleboel vragen

Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo iedereen,ben 17j en ik train nu al een goede 5 maand zwaar... maar niet echt op voeding gelet. Wel proberen veel te eten. Ik ben ondertussen wel al wat veranderd... maar ga er vanaf nu werk van maken om mijn voeding op pijl te krijgen. Maar ik word gehinderd door een heleboel twijfels van verschillend soort eten.

Ik zie bijvoorbeeld dat mensen in hun voedingsschemas Boterhammen hebben. Boterhammen...Boterhammen en nog eens boterhammen. Terwijl ik van een heleboel mensen hoor dat dingen zoals Boterhammen vermeden moeten worden.Ook dingen zoals pasta, rijst moet vermeden worden hoor ik overal. Terwijl als ik naar voedingsschemas van anderen kijk toch een aantal dingen instaan die mij werdt verteld niet te gebruiken.

Ik volg ook een schema dat ''Adonis index workout" heet. Is dit een deftig schema?

Ik ben een ecto en zou heel graag breder worden. Ik ben alvast op de goeie weg en hoop door jullie hulp op een betere weg te belanden.

Alvast bedankt iedereen en sorry voor de schrijffouten.

Wat je precies eet is niet (echt) belangrijk, wel dat je aan je dagelijkse macro's voldoet. Bv 2-2.5gr eiwit per kg vvm, minimum 1-1.5gr vet per vvm de rest opvullen met koolhydraten. Is dat nu brood, ijs, chocolade is jouw keuze. Eerste wat je moet doen is je dagelijkse onderhoud berekenen zodat je ong een idee hebt van hoeveel je moet eten voor je specifieke doel. (cutten of bulken)

In jouw geval is dat bulken, dus 300-500kcal boven je dagelijkse onderhoud (BMR + activiteitsniveau) eten.

Kunnen mensen aub dat Ecto/meso/endo wegpleuren? Je weet niet wat je bent.

Een Ecto die veel vreet en super gespierd is kan ook op een ander somatotype lijken en iemand die moddervet is kan ook een ecto zijn die elke dag naar de mcdonald's gaat..
Ik vind het zo'n onzin dat mensen elkaar Ecto meso etc noemen, je hebt geen standaard somatotype, iedereen doet andere dingen met het lichaam die zich dan vormt naar wat ze doen.

Btw, Pasta en rijst vermijden? Never.
Niet luisteren naar vrouwen die willen afvallen die dan geen rijst/pasta eten en niet luisteren naar dudes die denken te weten waar ze het over hebben.

Brood is prima, maar dan donkerbruin brood, met pindakaas/appelstroop etc.. Honing is ook goed.
Rijst en pasta zijn carbs, heel goed dus.

Eiwitten uit gehakt/kip halen is ook prima.

En post hierboven is idd leidend voor de rest.

ik denk dat je doelt op het "gluten" ding.... wat tegenwoordig zo'n hype is om het NIET te eten.
Persoonlijk ga ik er niet in mee omdat ik het een advertisement voor quinao vind (wat ik veelste overpriced vind)

Brood pasta rijst is goed, mits volkoren. Rijst; zilvervlies.

eet niet alleen maar brood of alleen maar pasta of rijst, maar wissel het af. De oudhollandse aardappel of de vlaamse patat telt ook nog altijd mee..
ontbijt met brinta of havermout.

zo kun je je carbs uit meerdere bronnen halen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat heb ik ook gehoord, aardappelen zijn ook helemaal af te raden.

Soms weet ik niet meer wat ik wel en niet moet eten. Daarom dat ik duidelijkheid vraag.

bedankt iedereen die al gereageerd heeft!

Terug
Naar boven