AndroidHealthClinic

Help deze beginner!

Largo J

Novice
Waardering
1
Lengte
2m
Massa
84kg
Hallo, ik heb een jaartje 2 keer per week gefitnesst(full body) , maar niks serieus... Nu wil ik dus eindelijk WEL serieus gaan fitnessen en ga sinds deze week 3 keer per week naar de sportschool.
Ik ben van plan een 3 daags splitschema te volgen -> ma: borst, biceps
do: rug, triceps
za: schouders, benen

M'n doel is om flink te groeien. Ik ben namelijk vrij smal gebouwd en ik wil gewoon een "kast" worden ;) Weeg momenteel 80 kg bij 1,98m en ben niet eens zo ecto volgens mij

Met welke oefeningen/sets/reps/kg kan ik het beste beginnen? Alvast bedankt!

Ik ben ook pas een beginner maar, is een fullbody schema niet aantrekkelijker ? Dat je alle spiergroepen in 1 training doet met wat minder oefeningen en dat je elke spiergroep 3x per week dus traint inplaats van elke spiergroep 1x en dan meer oefeningen ?

Je kan ook met workout A en B doen dan verdeel je je spiergroepen over deze 2 en dan doe je ma A, wo B en vrijdag weer A en zo door.

En het sets/reps en gewicht kan je het beste zelf aanvoelen omdat wij niet weten wat jij zwaar vind of wanneer de fail begint aan te komen.

ik zal wel ff linkjes posten voor de basis dingen.

Compound/basis oefeningen --> [Filmpje] De Basis Oefeningen voor Kracht & Massa

Oefeningen gids --> Oefeningen Gids

Rippetoe --> http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Voedingschema maken --> Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema

Tips/tricks voeding --> Tips en tricks over voeding en dieet

Je energieverbruik berekenen --> Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen

Slechte en goede voeding onderscheiden --> https://forum.bodybuilding.nl/topics/slechte-en-goede-voeding-hoe-onderscheid-ik-ze.113259/

Dit heb ik ook van iemand gekregen in het begin wat erg heeft geholpen.

Laatst bewerkt:
3daags split schema?
Als beginner begin je best met een fullbody schema, met veel compounds in.