AndroidHealthClinic

Help deze beginner!

Largo J

Novice
Waardering
1
Lengte
2m
Massa
84kg
Hallo, ik heb een jaartje 2 keer per week gefitnesst(full body) , maar niks serieus... Nu wil ik dus eindelijk WEL serieus gaan fitnessen en ga sinds deze week 3 keer per week naar de sportschool.
Ik ben van plan een 3 daags splitschema te volgen -> ma: borst, biceps
do: rug, triceps
za: schouders, benen

M'n doel is om flink te groeien. Ik ben namelijk vrij smal gebouwd en ik wil gewoon een "kast" worden ;) Weeg momenteel 80 kg bij 1,98m en ben niet eens zo ecto volgens mij

Met welke oefeningen/sets/reps/kg kan ik het beste beginnen? Alvast bedankt!

Ik ben ook pas een beginner maar, is een fullbody schema niet aantrekkelijker ? Dat je alle spiergroepen in 1 training doet met wat minder oefeningen en dat je elke spiergroep 3x per week dus traint inplaats van elke spiergroep 1x en dan meer oefeningen ?

Je kan ook met workout A en B doen dan verdeel je je spiergroepen over deze 2 en dan doe je ma A, wo B en vrijdag weer A en zo door.

En het sets/reps en gewicht kan je het beste zelf aanvoelen omdat wij niet weten wat jij zwaar vind of wanneer de fail begint aan te komen.

ik zal wel ff linkjes posten voor de basis dingen.

Compound/basis oefeningen --> [Filmpje] De Basis Oefeningen voor Kracht & Massa

Oefeningen gids --> Oefeningen Gids

Rippetoe --> http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Voedingschema maken --> Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema

Tips/tricks voeding --> Tips en tricks over voeding en dieet

Je energieverbruik berekenen --> Eenvoudig je energieverbruik berekenen (BMR) + vetverlies voorspellen

Slechte en goede voeding onderscheiden --> https://forum.bodybuilding.nl/topics/slechte-en-goede-voeding-hoe-onderscheid-ik-ze.113259/

Dit heb ik ook van iemand gekregen in het begin wat erg heeft geholpen.

Laatst bewerkt:
3daags split schema?
Als beginner begin je best met een fullbody schema, met veel compounds in.
Als je wil groeien, en je een plank bent zoals je zegt zal jouw voeding ook enorm belangrijk zijn, dus ik raad je aan om eerst veel over voeding te lezen.
Veel succes :)

• Topic Starter Topic Starter
Dankje voor je reactie, maar heeft het echt een voordeel om met fullbody te beginnen? En los van het gewicht is er geen richtlijn dat je eerst het beste met bijv. 3x15 kan beginnen en daarna 3x10 maar meer gewicht ofzo?

Dankje voor je reactie, maar heeft het echt een voordeel om met fullbody te beginnen? En los van het gewicht is er geen richtlijn dat je eerst het beste met bijv. 3x15 kan beginnen en daarna 3x10 maar meer gewicht ofzo?

Ik als beginner, heb eerst veel reps gedaan en weinig gewicht en dat elke training in gewicht toegenomen en reps afgenomen en nu zit ik op het goede aantal.

Vaak doe ik 10,8,6 en dan doe ik bv
10x20kg
8x25kg
6x25kg en dan fail bij de laatste.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, en watvoor oefeningen doe je dan zoal op een trainingsdag?

Ja het heeft echt een voordeel om met compounds te beginnen. Door compounds ga je ten eerste al meer testosteron aanmaken, een hormoon dat spierherstel ontwikkelt.
Lees stickies, daar staat meer informatie waarom je best compunds doet ;)

Terug
Naar boven