AndroidHealthClinic

Help : Is dit een goed voedingschema voor mij?

Roi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik ben ondertussen 18jaar weeg nu +-70 kilo en ben 1m78 mijn bf = +/-11%

Nu beschouw ik mijzelf nog als mager en ik zou graag nog een paar kilo's willen bulken, maar ik heb hier veel moeite mee aangezien ik van 65kilo kom en een ecto/meso lichaamsbouw heb.
Ik zie na 2 maanden nog altijd amper effect met mijn oude voedingsschema dus ik heb een nieuwe opgesteld kan iemand mij laten weten of deze goed is?

7:00 : 2 boterhammen met pindakaas, 100g ongezoute pinda's, weightgainer shake met +-400ml melk, 1multivitamine pil + 1calcium-zink-magnesium pil (gebruiksadvies 3per dag innemen)

10:10 : 2 boterhammen met pindakaas

12:00 : 1 portie noedelsoep, weightgainer shake met +-400ml melk, 1multivitamine pil + 1calcium-zink-magnesium pil

16:00 : 2 boterhammen met kalkoenfilet

19:00 : avondeten (wat de pot schaft), weightgainer shake met +-400ml melk, 1multivitamine pil + 1calcium-zink-magnesium pil

21:30 : 100g ongezoute pinda's (en soms kwark)

Alvast bedankt voor de (hopelijk serieuze) reacties.

EDIT : 3224Kcal, 166,3g Eiwit, 301,6g Koolhydraat

Laatst bewerkt:
Reken de kcals en verhoudingen eiwit/koolhydraten/vetten eens uit. Ziet er wel weer erg eentonig uit, veel shakes waar je ook normale voeding kunt kiezen. Geen fruit, hou dat potje kwark erin voor het slapen gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Reken de kcals en verhoudingen eiwit/koolhydraten/vetten eens uit. Ziet er wel weer erg eentonig uit, veel shakes waar je ook normale voeding kunt kiezen. Geen fruit, hou dat potje kwark erin voor het slapen gaan.

Ik heb het berekend, nog opmerkingen daarover?

Persoonlijk vind ik weightgainer altijd wat zonde van het geld... Heb je een drukke job dat je niet veel tijd hebt om te eten ofzo? Anders kan je dit perfect invullen met 'normale' voeding.

Verder vind ik het aantal eiwitten wat aan de lage kant. Denk dat je beter rond de 200 gram zit.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk vind ik weightgainer altijd wat zonde van het geld... Heb je een drukke job dat je niet veel tijd hebt om te eten ofzo? Anders kan je dit perfect invullen met 'normale' voeding.

Verder vind ik het aantal eiwitten wat aan de lage kant. Denk dat je beter rond de 200 gram zit.

Ik heb inderdaad weinig tijd, ik heb op de bouw gewerkt maar ben terug naar school gegaan doe nu terug ASO (voorbereiding op psychologie later) en ik heb dus heel veel inhaalwerk, bovendien werk ik ook veel buiten school in het zwart enzo voor wat bij te verdienen en te sparen..

pinda=vet.

denk dat je topicstarter een beetje veel kcal pakt van vet. 200gram pinda is al 104 gram vet. dan komt vlees+pindakaas er weer over. Dus zit snel op 1100 kcal van vet, das 30%.

Gooi al die shakes eruit, veel te veel.

In my opinion zijn wheigtgainers troep. Je kunt beter havermout door kwark blenden, maar omdat het je teveel tijd kost kun je eventueel een caseine shake nemen. Wat ik zelf heel fijn vind is all day protein van XXL.

Ik denk ook dat je ratio vetten en koolhydraten 10:1 is. Voor een goede voeding en groei moet je een evenwichtig schema hebben. Je kan beter een deel van je kcal dat je uit vetten haalt vervangen door meer havermout/rijst/brood te eten.

Als je dan niet groeit, gooi je vetten ook wat omhoog.

NB: Zet inderdaad even de kcals en verhoudingen bij is wel even zo handig.

Edit: in weightgainer zit natuurlijk ook carbs even over het hoofd gezien. Krijg je van als je kcal niet bij zet ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven