AndroidHealthClinic

Help ligt het aan de genen

ErikB23

Novice
Waardering
0
Hoi ik doe nog maar net aan kracht sporten en ik ben nooit dik geweest.
IK heb altijd veel gegeten (heb altijd honger dus volges mij eet ik genoeg) toch heb ik heb moeite om aan te komen, kan dit aan de genen liggen? Ik ben aziaat.

S'morges ontbijd ik met musli en magere melk of brinta en magere melk.
10 uur 4 plakjes maisbrood met kipfilet salami of gehakt
11 uur vette hap bj de pomp (vaak twee gehaktstaven)
rest van de dag nog 8 plakjes maisbrood met vleesbeleg
Tussen 6 en 7 uur avondeten meestal surrinaamse rijs met kipfilet, koolvis, shoarma of gehakt en verse groent.
Dan trainen en na de training creantine, nog een bord (met een buld erop)eten. en ten slotte +- 1 uur na het sporten drink ik een shake.

Ben ik gewoon te ongeduldig of eet ik nog niet genoeg? Voor mijn werk loop ik bijna de hele dag en ik mis ook wel is een avondje sport. Toch train ik gemiddeld nog 4 uur per week. Binnenkort ga ik weer naar school en dan wil ik elke avond een uurtje trainen.

Laatst bewerkt:
ErikB23 zei:
Hoi ik doe nog maar net aan kracht sporten maar ik ben nooit dik geweest en heb altijd veel gegeten heb altijd honger dus volges mj eet ik genoeg toch heb ik heb moeite om aan te komen kan dit in de genen liggen ik ben aziaat
S'morges ontbijd met musli en magere melk of brinta en magere melk
10 uur 4 plakjes mais brood met kipfilet salami of gehakt 11 uur vette hap bj de pomp (vaak twee gehaktstaven) rest van de dag nog 8 plakjes maisbrood met vleesbeleg tussen 6 en 7 uur avondeten meestal surrinaamse rijs met kipfilet, koolvis, shoarma of gehakt en verse groent dan trainen en daarna creantine nog een bord (met een buld erop)eten +- 1 uur na het sporten drink ik een shake ben ik gewoon te ongeduldig of eet ik nog niet genoeg voor mijn werk loop ik bijna de hele dag en ik mis ook wel is een avondje sport train toch nog 4 uur per week maar strax\ga ik weer naar school en dan wil ik elke avond een uurtje trainen.

Probeer leestekens te gebruiken! Zoals (,.) dat maakt je verhaal al een stuk duidelijker.
Succes

zoals je zegt, je begint nog maar net, verwacht geen 10kg na 1 week trainen.

je voeding kan ik helaas niet beoordelen aangezien ik daar zelf de ballen verstand van heb

4 uur per week trainen is al ruim voldoende. Verder als je zwaar werk doet (of de hele dag rond loopt, zoals je schreef) moet je flink wat extra caloriën tot je nemen. In principe kan je net zo lang eten blijven toevoegen totdat je merkt dat je echt vetter begint te worden, dan wat minderen en dan kom je er vanzelf achter wat voor jou het ideaalst is. Als je liever toch je caloriën telt kan je op het forum wel een aantal formules vinden om je energie behoefte te berekenen.

Zoveel eet je niet hoor. Ik eet zeker meer...

en 2 gehaktstaven.. elke dag meen je dat. Als ik het zo lees eet je in verhouding weinig eiwitten...

Je eiwit inname lijkt idd niet echt voldoende.

En als je graag wilt aankomen, waarom dan magere melk ???

Reken eerst je kcalbhehoefte en stel een voedingsschemaop (aan je huidig schema valt nogal wat te sleutelen). Mocht je met dat schema niet genoeg aankomen dan pas je dit aan. Enuhh spieren groeien niet in de sportschool maar alleen door voeding en rust. Ik zou daarom niet aanraden om elke dag te gaan trainen maar bijvoorbeeld 3x per week en elke keer een andere spiergroep. Lees ook de sticky´s want daar vind je ook zeer veel info.

Alvast suc6 bro en het gaat je zeker lukken.

Vervang die gehakt staven voor iets fatsoenlijks (lees carbs/proteine rijk) >> come on, die zooi eet je toch niet elke dag.. ?

ipv maisbrood, donker zwaar bruinbrood, plakje kaas bij de kipfilet smaakt ook erg lekker.

Eet een bakje kwark per dag.

>> is een beginnetje, maar zou al een stuk schelen denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt :) voor de feed back.

13 sept begint mijn school weer dan kan ik wat meer tijd aan mijn voedings schema besteden hij gaat er ongeveer zo uit zien:

7u ontbijt brinta met magre melk (wil zo weinig moglijk vetten)
10u bakje magere kwark 300 tot 500 gr
12u zes plakjes brood maisbrood (is gewoon lekker) met kipfilet, kalkoenfilet of kaas nog sugesties iemand?
15u weer zes plakjes met hetzelfde beleg
16a17 u na schooltijd portie musli met melk
18.30 avond eten waarschijnlijk veel pasta en rijst met kipfilet koolvis tonijn en groeenten
19.30 u trainen tot cq 20.30 u na het trainen creantine met druivensap
21u eiwitshake of waitgainer weet niet welke (zolang ik het betalen kan ben een arme student)

de brinta en de kwark zijn de losten niet en dat moet ik zo houden heeft ieemand dus nog goedkope sugesties?

Terug
Naar boven