XXL Nutrition

[Help mij aan respondenten] - XXL coupon bij 50 responses

gedaan:)

Ingevuld! :)

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor alle reacties tot nu toe, we zijn goed op weg :).

Bump! Laten we het doel bijstellen naar 40. Dan zijn we op de helft :).

Done !:cool:

Ingevuld! Idee van vraagsturing is een mooi scenario, maar niet haalbaar naar mijn mening.

Done.

Wat denk je dat de belangrijkste obstakels zijn?
We moedigen het gebruik van 'duurzame' energie aan door middel van zon en windenergie, de kern- en kolencentrales dienen echter toch wel te blijven draaien. Het is mooi als je het overschot op zou kunnen slaan en er zijn natuurlijk oplossen maar in veel gevallen zijn die erg prijzig. Gezien er op het gebied van betaalbare opslag al jaren bar weinig vordering is zie ik dit niet gebeuren.

Vraagsturing zou in een ideale wereld kunnen functioneren als er optimaal wordt samengewerkt door fabrikanten en mensen zelf voldoende initiatief nemen. Het blijkt echter nu al dat mensen onvoldoende initiatief nemen, zie http://www.volkskrant.nl/economie/slimme-meter-bespaart-veel-minder-dan-verwacht~a4418646/.

Wat mij opvalt is dat er nergens wordt ingegaan op privacy, is dat een bewuste keuze? Het lijkt mij namelijk een belangrijk vraagstuk, want daar hangt het tenslotte allemaal vanaf. Wil iemand wel dat een bepaalde een ongekende mate van controle krijgt over mijn apparatuur, doom scenario's etc. Ben enigszins bekend met het energie wereldje, vandaar mijn reactie.

Pofferdomme, ik maak nog steeds geen kans op de prijs? :(

We moedigen het gebruik van 'duurzame' energie aan door middel van zon en windenergie, de kern- en kolencentrales dienen echter toch wel te blijven draaien. Het is mooi als je het overschot op zou kunnen slaan en er zijn natuurlijk oplossen maar in veel gevallen zijn die erg prijzig. Gezien er op het gebied van betaalbare opslag al jaren bar weinig vordering is zie ik dit niet gebeuren.

Vraagsturing zou in een ideale wereld kunnen functioneren als er optimaal wordt samengewerkt door fabrikanten en mensen zelf voldoende initiatief nemen. Het blijkt echter nu al dat mensen onvoldoende initiatief nemen, zie http://www.volkskrant.nl/economie/slimme-meter-bespaart-veel-minder-dan-verwacht~a4418646/.

Wat mij opvalt is dat er nergens wordt ingegaan op privacy, is dat een bewuste keuze? Het lijkt mij namelijk een belangrijk vraagstuk, want daar hangt het tenslotte allemaal vanaf. Wil iemand wel dat een bepaalde een ongekende mate van controle krijgt over mijn apparatuur, doom scenario's etc. Ben enigszins bekend met het energie wereldje, vandaar mijn reactie.

De adoptie van batterijen groeit echter wel, een combinatie van vraagsturing en opslag zou een interessante mogelijkheid kunnen zijn. Batterijen kunnen een stabiele load leveren maar vragen een hoge investering, vraagsturing kent aan de andere kant een lage investering en zou gebruikt kunnen worden als aanvulling.

Er zit inderdaad helaas een groot gat tussen duurzame waarden en daadwerkelijke actie, ik denk dat vraagsturing enkel succesvol zal zijn wanneer mensen zelf weinig initiatief hoeven te nemen.

Ja daar heb je gelijk in, er gaat enkel één vraag over het verstrekken van data. Er is echter al veel onderzoek gedaan naar privacy gerelateerde issues en hier ligt dan ook niet de focus. Mijn onderzoek gaat meer om het totaal plaatje; welke factoren zullen de meeste invloed hebben op de adoptie.

Terug
Naar boven