MuscleMeat

[help/suggesties] Voedingsschema

dikkeduh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
71kg
Hey iedereen,

ik ben al enkele maanden het forum aan het lurken, en vond het eens tijd om in te schrijven en wat hulp te vragen over mijn voedingsschema. ik heb geprobeerd zo veel mogelijk stickys door te lezen en toe te passen.

ik ben net 5 maanden bezig met sporten, en mijn doel is niet om een bodybuilder te worden, ik wil er fysiek alleen wat beter uit zien en wat vet verliezen. ik ga al sinds mijn 16e naar de sportschool, maar telkens met veel pauzes en ben het nu pas serieus aan het nemen m.b.t. voeding, rust en schemas. mijn statistieken:

lengte: 1.80
gewicht: 70
geschatte vet%: ik vind dit erg moeilijk in te schatten maar weet dat ik redelijk onder de 13% zit, heb een jaar geleden mee gedaan aan medisch onderzoek voor prednisolon en heb toen full body test gehad, en kwam onder een of andere scanner die mijn lichaamsvet op 13% zette. dit was voor ik ging sporten. indien gewenst zal ik ook foto posten, heb jammer genoeg geen fotos genomen voordat ik begon.

Mijn schema:

rVV8R.png

ik weet dat ik eigenlijk in percentage iets omlaag moet in eiwitten, en iets omhoog in koolhydraten, maar zou niet weten hoe. suggesties?

bedankt!

Bijlagen

40% 40% 20% is maar een richtlijn je moet er niet precies op zitten

• Topic Starter Topic Starter
oh ik ben ook erg onzeker over mijn dagelijkse behoefte aan calorieen, ik fiets iedere dag minimaal 30minuten en ga op dagen dat ik niet sport ook regelmatig eventjes hardlopen. je zegt dat mijn schema dus wel goed zit? enig idee over de calorie behoefte?

edit: shit vergeten erbij te zetten, volgens een waardeloze site ligt mijn behoefte op ongeveer 2600 calorieen

oh ik ben ook erg onzeker over mijn dagelijkse behoefte aan calorieen, ik fiets iedere dag minimaal 30minuten en ga op dagen dat ik niet sport ook regelmatig eventjes hardlopen. je zegt dat mijn schema dus wel goed zit? enig idee over de calorie behoefte?

edit: shit vergeten erbij te zetten, volgens een waardeloze site ligt mijn behoefte op ongeveer 2600 calorieen

2600kcal zal ongeveer kloppen denk ik , probeer 2000kcal te halen want je wilt toch vet verliezen? 600kcal per dag is 18000 per maand is 2.5 kilo vetverlies per maand.

600kcal per dag is 18000 per maand is 2.5 kilo vetverlies per maand
oei ik wist niet dat ik er zo veel onder moest zitten, je bedoeld 2.5kilo gewicht, niet alleen vet neem ik aan? zal ik een maaltijd brinta en melk overslaan? dat bespaart 260 kcal + 200 die ik er al onder zit is 460 per dag. ik denk niet dat ik veel minder kan eten, want zelfs op dit moment heb ik al een bijzonder honger gevoel. ik heb ook Lipo 6 gekocht, ik wordt er tot nu toe erg hyper van , of het werkt weet ik niet zo zeker.

mogelijk ook maar 250gr kwark en 1 eitje minder?

Laatst bewerkt:
je vetvrije massa is ongeveer 62kg , dus 150 gram eiwitten per dag is meer dan genoeg Ik zou die 2 eieren weglaten. Je moet er ook niet zoveel onder zitten 300-600 kcal is goed eigenlijk.

je vetvrije massa is ongeveer 62kg , dus 150 gram eiwitten per dag is meer dan genoeg Ik zou die 2 eieren weglaten. Je moet er ook niet zoveel onder zitten 300-600 kcal is goed eigenlijk.

bedankt voor de tip, zal proberen de eieren weg te laten (ben erg gek op eitjes :( ) en een handje olijven of pindas nemen om vet rond de 13% te houden. wat doe jij tegen de honger?

bedankt voor de tip, zal proberen de eieren weg te laten (ben erg gek op eitjes :( ) en een handje olijven of pindas nemen om vet rond de 13% te houden. wat doe jij tegen de honger?

Je kan ook rijst iets verminderen en 1 ei toevoegen allemaal ok eigenlijk :p maar je mist eigenlijk vetten in je schema net opgemerkt ik zou paar dingen verminderen of verwijderen zodat je wat noten kunt toevoegen amandel,walnoten,cashew enzovoort. 20-30 gram moet ok zijn.

Ik heb nooit honger eigenlijk en ik eet 600 gram koolvis 500 gram groenten-aardappelpuree , 5 eieren , 150 gram bruin brood,melk 500cl, noten 30 gram walnoten.En whey na de training met dextrose.

dan zit je vast rond de 3500 kcal? ik kan ook iets meer cardio doen, als ik 10 minuten harder loop en 100kcal meer verbrand kan ik ook een eitje gewoon in mn schema houden. ik dacht dat olijven+ei voldoende waren voor vetten, en ik zit al heel snel tegen die 15% vet aan?

Terug
Naar boven