XXL Nutrition

HELP: Testicular atrophy nog steeds 10 maand na korte & lichte Test E cycle!?!

Lage FSH (maar zijne is gewoon perfect) kan ook gewoon betekenen dat je receptoren gevoelig zijn hieraan. Gezien de rest van zijn waardes idd niets om zorgen over te maken. Die 4 weken test lijkt me ook niet echt kwaad te kunnen.

FSH hoort doorgaans tussen 2 en 18 te liggen? Vandaar dat ik zeg "oke, maar laag"
Onjuist?

zou me niet drukmaken als je ballen geen doperwten zijn nu... wat heb je uberhaubt aan grote ballen... wees blij. en over je hangzak.. misschien word je gewoon oud en heb je er nooit eerder op gelet.

je klinkt of je er obsessief bezig mee bent..

Doe normaal.

• Topic Starter Topic Starter
Ah, ik zie dat ik niet zeg wat je wilt horen.

De combinatie van hCG/hMG is het effectiefst om het volume van de testes te doen toenemen bij secundair hypogonadisme of overige aandoeningen waarbij azoospermie of oligospermie verholpen kan worden door meer activatie van de LHR en FSHR. :rolleyes:

Nee, bedankt voor je reacties. Ik was eerder hardop aan't denken. Ik wil niet meer onbezonnen aan een kuur beginnen.

Als ik veel hcg zet heb ik altijd grote ballen idd maar als er 10 maanden na een 4 weekse kuur iets niet herstelt is, zal je dan wel nog een keer kuren? Als er überhaupt echt iets niet goed zit, mij lijkt het sterk

Zelfs op 4 weken test e heb ik enorm veel vooruitgang gemaakt. Ik zou graag opnieuw kuren maar ik volg de redenering en wil daarom enerzijds uitsluiten dat er nu iets effectief niet goed zit, anderzijds uitsluiten dat er met een nieuwe kuur iets (meer) fout loopt.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Waarom wil je zo graag 10% extra bal als je fsh/test/libido allemaal goed zijn? Zou het loslaten en niet meer kuren als je je zo druk zit te maken, dan zit je de komende kuren 80x per dag je zak te checken.

Ik wil vooral niet nog opnieuw 10% verliezen. Ik voel me nu veel meer klaar om aan een kuur te beginnen met de kennis die ik er nu over heb.

Uit de talloze posts / fora die ik lees, herstellen de meeste mensen 100% van atrophy, maar ik vond ook enkele horrorverhalen van mensen die van 1 kuur niet meer herstelden (met zelfs ergere gevolgen zoals permanent verlaagd libido etc.).

Daar heb ik gelukkig persoonlijk geen last van.

FSH is goed. Dus het is onnodig clomid of nolva te gebruiken zeker gezien je LH en testosteron goed zijn. Onnodig en niet perse bevorderlijk voor je gezondheid en hormonale waardes.

Ok, thanks Cools. That makes sense.

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Misschien is de huid van je balzak wat meer uitgerekt? Gebeurd soms bij het ouder worden.

Je testosteron (580 ng/dl) is trouwens niet normaal/laag voor een 30-jarige. Dat is gewoon heel goed.
zou me niet drukmaken als je ballen geen doperwten zijn nu... wat heb je uberhaubt aan grote ballen... wees blij. en over je hangzak.. misschien word je gewoon oud en heb je er nooit eerder op gelet.

je klinkt of je er obsessief bezig mee bent..

Bedankt voor de constructieve bijdragen Cool & iletya.

Ik ben er inderdaad vrij obsessief mee bezig.

Niet meer kuren, is niks voor jou.

Die tussen 2 en 18 is bedoeld voor vrouwen. Die komen nogal eens hoger in FSH elke maand.

Bij een man is dit tussen 2 en 10.

Misschien lijken je ballen verhoudingsgewijs kleiner omdat je zoveel massa hebt gegained, positief bekijken

Hehehe ik vind hangzak wel de leukste opmerking in dit topic :')

Als je de berichten van Galen en Cools leest in deze topic, heb je je antwoord. Ik vraag mij ook hoe topicstarter kan zien dat zijn ballen 10% gekrompen zijn. Nogal subjectief. Ik heb de indruk dat de meesten niet begrijpen wat FSH waardes betekenen. Eenvoudig uitgedrukt zou je kunnen samenvatten:

Laag FSH en normaal of hoog testosteron: normale situatie. Hypofyse hoeft niet veel stuurhormonen te produceren want ballen maken genoeg testosteron aan.

Laag FSH en te laag testosteron: hypofyse werkt niet goed en daarom worden ballen niet genoeg geactiveerd om testosteron te produceren (secundair hypogonadisme). Clomid kan al genoeg zijn om deze mannen hun waardes te verhogen.

Hoog FSH en te laag testosteron: hypofyse moet hard werken omdat ballen niet goed werken (primair hypogonadisme) . Een normale situatie na een kuur tot je hersteld bent maar in een normale situatie betekent dit dat je ballen niet goed werken. Klinefelters hebben meestal ook dit bloedbeeld. Ook mannen die teveel gekuurd hebben en wiens ballen niet goed meer werken of mannen wiens ballen niet genoeg ontwikkeld zijn of beschadigd zijn. Deze mannen kunnen enkel met testosterontoevoeging geholpen worden. Niet met clomid of HCG (behalve indien de oorzaak herstel na een kuur betreft).

Galen of Cools: verbeter maar als ik niet echt juist zit of iets over het hoofd gezien heb.

Laatst bewerkt:
Als je de berichten van Galen en Cools leest in deze topic, heb je je antwoord. Ik vraag mij ook hoe topicstarter kan zien dat zijn ballen 10% gekrompen zijn. Nogal subjectief. Ik heb de indruk dat de meesten niet begrijpen wat FSH waardes betekenen. Eenvoudig uitgedrukt zou je kunnen samenvatten:

Laag FSH en normaal of hoog testosteron: normale situatie. Hypofyse hoeft niet veel stuurhormonen te produceren want ballen maken genoeg testosteron aan.

Laag FSH en te laag testosteron: hypofyse werkt niet goed en daarom worden ballen niet genoeg geactiveerd om testosteron te produceren (secundair hypogonadisme). Clomid kan al genoeg zijn om deze mannen hun waardes te verhogen.

Hoog FSH en te laag testosteron: hypofyse moet hard werken omdat ballen niet goed werken (primair hypogonadisme) . Een normale situatie na een kuur tot je hersteld bent maar in een normale situatie betekent dit dat je ballen niet goed werken. Klinefelters hebben meestal ook dit bloedbeeld. Ook mannen die teveel gekuurd hebben en wiens ballen niet goed meer werken of mannen wiens ballen niet genoeg ontwikkeld zijn of beschadigd zijn. Deze mannen kunnen enkel met testosterontoevoeging geholpen worden. Niet met clomid of HCG (behalve indien de oorzaak herstel na een kuur betreft).

Galen of Cools: verbeter maar als ik niet echt juist zit of iets over het hoofd gezien heb.

Klopt. GnRH wat vrijkomt uit de hypothalamus bij een te laag testosteron stimuleert de aanmaak van LH en FSH in de hypofyse.

Een laag testosteron (hieruit verder een laag oestrogeen) gaat dit proces in gang zetten. FSH en LH kunnen niet specifiek gestimuleerd worden via dit mechanisme. Dus als beide waardes binnen de grenzen zijn en je testosteron is goed dan is het meestal allemaal goed.

Extra regulatie factoren zijn Activine en Inhibine.
http://en.wikipedia.org/wiki/Activin_and_inhibin

Bedankt voor de reacties.

Volgens mij is dit wel een gevoelig onderwerp in de community. De posts die ik er over vind (ook op andere fora) zijn ofwel "ik heb er totààl geen last van" ofwel "who needs big balls anyway / small potatoes make the meat look bigger".

Van die tweede categie geloof ik echter niet veel, dit is volgens mij 100% om iets goed te praten. Dus volgens mij ligt het toch ergens in het midden.

Bedankt voor de reacties.

Volgens mij is dit wel een gevoelig onderwerp in de community. De posts die ik er over vind (ook op andere fora) zijn ofwel "ik heb er totààl geen last van" ofwel "who needs big balls anyway / small potatoes make the meat look bigger".

Van die tweede categie geloof ik echter niet veel, dit is volgens mij 100% om iets goed te praten. Dus volgens mij ligt het toch ergens in het midden.

:roflol:

Bedankt voor de reacties. Volgens mij is dit wel een gevoelig onderwerp in de community. De posts die ik er over vind (ook op andere fora) zijn ofwel "ik heb er totààl geen last van" ofwel "who needs big balls anyway / small potatoes make the meat look bigger". Van die tweede categie geloof ik echter niet veel, dit is volgens mij 100% om iets goed te praten. Dus volgens mij ligt het toch ergens in het midden.

Je hebt er de ballen verstand van.

Balzak recent geschoren ? Geeft ook de indruk van "hangzak".

Beter niet kuren, niet lullig bedoeld hoor.

Nee, ws niet meer. Heb wel al mijn gear klaar, dus was aan't twijfelen. Keep u posted.

Terug
Naar boven