Fitness Seller

Nieuws Henk en Ingrid kunnen betaalbare huurwoning vergeten in Amsterdam, Almere en Amersfoort

• Topic Starter Topic Starter
Dus minder juppen ??

Geen probleem

Ja vanaf 33.000 euro inkomen ben je natuurlijk een yup. Bij dat inkomen mag je al blij zijn dat je een vrije sectorwoning kan betalen. Ach het is maar 40% van je inkomen dat je aan woonlasten kwijt bent, valt best mee toch?

700 e/maand kan je toch makkelijk ophoesten met een modaal inkomen?

Dan kom je al snel aan zo'n 1200e vaste lasten wat met een inkomen van laten we zeggen in je eentje 1600/1700e netto nu ook niet echt lekker comfortabel is. Er even van uitgaande dat dit het modale inkomen is van een alleenstaande.. In Nederland betaal je een uitzonderlijk groot deel van je inkomen aan woonlasten ten opzichte van andere Westerse landen.

edit:
wellicht dat 1700/1800 meer in de buurt komt van dat modale inkomen, maar dan nog.

Laatst bewerkt:

Nee.

Rekenen we even mee :

700 huur (incl servicekosten)
140 energie
350 voeding
100 zorgverzekering
50 telefoon + internet
40 diverse verzekeringen (inboedel, aansprakelijkheid)

€ 1.380 en dan heb ik nog geen extra uitgaven meegerekend en ook geen kosten voor een eventuele auto, OV, GSM etc.

Maandelijkse kosten voor een sportschool + supplementen en als BB-er ben je in ieder geval de lul.

Ja, dat het geen vetpot is begrijp ik ook wel. Verdien zelf ook niet veel meer, maar ben wel naar huur aan het kijken van tegen de 800 euro. Vond dat dit wel te doen moest zijn. Maarja heb dan ook geen auto, supplementen vind ik overbodig, koop al mijn voeding bij de aldi en mijn gsm kosten per maand bedragen nooit meer dan een tientje.

Ja, dat het geen vetpot is begrijp ik ook wel. Verdien zelf ook niet veel meer, maar ben wel naar huur aan het kijken van tegen de 800 euro. Vond dat dit wel te doen moest zijn. Maarja heb dan ook geen auto, supplementen vind ik overbodig, koop al mijn voeding bij de aldi en mijn gsm kosten per maand bedragen nooit meer dan een tientje.

Denk dat je meer in de gezinsfeer moet denken.. dan kun je niet zomaar even een paar 100 extra missen.

Als je op een modaal inkomen wil leven als een pauper is dat natuurlijk je eigen keuze en op zich wel te prijzen maar het hebben van een baan zou toch niet moeten betekenen dat je in feite op veel vlakken nog steeds leeft op een bestaansminimum.

Als je op een modaal inkomen wil leven als een pauper is dat natuurlijk je eigen keuze en op zich wel te prijzen maar het hebben van een baan zou toch niet moeten betekenen dat je in feite op veel vlakken nog steeds leeft op een bestaansminimum.

Mee eens. Wat niet wegneemt dat mensen op zich wel wat meer als paupers zouden mogen leven.

Consumeren is meer weggelegd voor de elitaire elite:D Ik zou bijna willen zeggen dat consumeren een linkse hobby aan het worden is.

De elitaire elite, of niet Beginnerbb

Precies klaaswitz, de elitaire elite. En laat er geen misverstand bestaan over deze term.

Wat een k*t leven heb jij zeg.
Heb jij Afrika wel eens gezien?
Wees blij, er zijn ergere dingen.

Ja, heb jij Afrika wel eens gezien?
Als je Posts niet kan interpreteren houd je arbeiderspraatjes gewoon voor je dude.

Ja, heb jij Afrika wel eens gezien?
Als je Posts niet kan interpreteren houd je arbeiderspraatjes gewoon voor je dude.

Hey dude je snapt heel goed wat ik bedoel.
Als je me niet begrijpt dan heb je niks gezien.

Arbeiderspraatje?
Ik leef veel langer dan jij in dit klote land, kleine snotje.
Jij hebt vast ooit een prijs gewonnen voor je geweldige praatjes. Je lijkt wel een wijf die haar vingers aan het veilen is en tegelijk praat.

Laatst bewerkt:
:roflol:
Godver man, wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Even rustig in en uit ademen, en dan nog een keer proberen.

Sja, ik huur gewoon in Eindhoven, particulier. Kost ook al gewoon 800 euro. Waar is die 33K op gebaseerd? Bruto inkomen per huishouden? Hoeveel van zulke 2-verdieners zitten echt onder die grens?

Als je dat verdient, kun je prima meer betalen. Wat is het probleem?

Goed dat er iets aan het scheefhuren wordt gedaan. Trekt de koopmarkt ook weer van aan.

Nee, kopen is lekker voordelig in de grote steden!
:orly: Werk jij al? Ga voor de gein nu, in 2011 nadat de hypotheken voor starters verlaagt zijn, eens kijken wat je met net iets boven de 33K aan inkomsten voor hypotheek kunt krijgen? Ongeveer, maal 4 je bruto jaarinkomen. Veel succes met het vinden van een woning van zo'n 130-140K :')

33K is ongeveer het modale inkomen.
Dat is dus het inkomen wat de meeste mensen verdienen in dit land.

Sja, ik huur gewoon in Eindhoven, particulier. Kost ook al gewoon 800 euro. Waar is die 33K op gebaseerd? Bruto inkomen per huishouden? Hoeveel van zulke 2-verdieners zitten echt onder die grens?

:orly: Werk jij al? Ga voor de gein nu, in 2011 nadat de hypotheken voor starters verlaagt zijn, eens kijken wat je met net iets boven de 33K aan inkomsten voor hypotheek kunt krijgen? Ongeveer, maal 4 je bruto jaarinkomen. Veel succes met het vinden van een woning van zo'n 130-140K :')

Ja, al tien jaar en woon al 5 jaar in mijn 2e koopwoning in Utrecht.

Ik zeg ook niet dat je met 33 K een huis kan kopen, maar wel prima zo'n bedrag aan huur kan ophoesten. Ik betaal nu ook mee aan die scheefhuurders dmv van belasting.

Een koopwoning kost ook heel veel geld. Niet alleen rente, ook onderhoud, OZB en dergelijke. Ga ik ook, buiten de hypotheekrenteaftrek (welke van mij afgeschaft mag worden trouwens), ook niet mijn handje voor ophouden.

Terug
Naar boven