XXL Nutrition

Here we go again

Scarface1993

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
68kg
Vetpercentage
14%
Ik ben nieuw hier, nja nieuw ik had jaren terug een account waar ik nu niet meer op kan. Ik was destijds begonnen met fitnessen in de sportschool, mijn lichaam zag er na 2 jaar stukken beter uit. Maar het was lang niet genoeg resultaat voor 2 jaar trainen.

Ik ben 1.79 lang en weeg ongeveer 59kg en ben 19 jaar. Best dun, maar het is veel erger geweest.

Nu na 1 jaar stil zitten ben ik weer begonnen!
Ik ben van plan om er alles uit te halen en een streng voedingschema aan te houden (iets waar ik totaal niet op lette destijds. Ik gebruikte wel eiwitshakes, maar haalde bijna geen eiwitten uit mijn voeding. Het was dus puur trainen en eiwitshakes drinken. Mijn oude sportschool was ver, hierdoor kon ik maar 3 dagen per week trainen en ik had met moeite de motivatie om telkens 1 uur lang onderweg te zijn.

Maar nu gaat alles anders
Er is een nieuwe kwalitatieve sportschool gekomen op 50 meters afstand van mijn huis. Hier ben ik begonnen, het is er lekker rustig en de sfeer bevalt me heel erg. Ik heb nu dus de volle motivatie en niks dat me tegenhoud. Ik heb besloten nog geen eiwitshakes te nemen, maar juist de eiwitten uit mijn voeding te halen. Dit is nu mijn voedingsschema ongeveer voor elke dag.

Eetschema
4x wit/bruin brood met pindakaas/kipfilet soms gecombineerd met pannenkoeken
1 glas melk erbij
Cornflakes met ong. 2 glazen melk
baguette stokbrood met tonijnsalade/kippenworst
Op school dagen halve liter melk extra mee
mueslireepjes tussendoor
Avondeten (meestal iets met veel koolhydraten pasta/rijst etc.)
Kruidenstokbrood

Hiermee kom ik opgeteld wel rond de 120g eiwitten. Dit is ongeveer 2x mijn gewicht.

Trainschema
Mijn trainschema is ongeveer 6x per week dit:
Ma - Borst/biceps/triceps
Di - Benen/Buik
Wo - Rug/Schouders
Do - Herhalng maandag
Vr - Herhaling dinsdag
Za - Heraling woensdag
Zo - VRIJ

Ik weet dat dit lang niet goed is, ik moet mijzelf ook nog naar de juiste oefeningen en techniek werken. Maar ik ben wel uit op verbetering, dus als jullie mij op weg kunnen helpen zou dat heel mooi zijn. Zien jullie verbeterpunten in mijn verhaal en schema’s dan hoor ik dat graag. Ik wil niet weer voor niks betalen en wil graag mijn tijd zo goed mogelijk besteden.

Laatst bewerkt:
Hier hebben we niks aan. Post bij je voedingsschema de macro's en bij je trainingsschema welke oefeningen je wil gaan doen, dan kunnen we je pas helpen.

met dit eetschema kom je er zowieso nooit eerst eens beter stickys lezen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja deze reacties helpen anders ook niet veel. Ik ben al bezig met die macro's te verzamelen en sticky's heb ik al gelezen. Sticky's praten niet terug daarom had ik graag zien of iemand daadwerkelijk verbeterpunten zou kunnen opnoemen....

Je trainingsschema is niet geweldig. Meer is niet altijd beter, vooral niet als je wil aankomen.
Bereken je onderhoud even, en reken uit hoeveel er in je voeding zit. Zorg dat je 500 boven je onderhoud zit.

Je trainingsschema vind ik een overkill. Ik denk dat je beter 3x per week fullbody kunt doen of 4x per week upperbody / lowerbody. Als je dit te weinig vind kun je ook dit proberen:

Maandag - Borst/triceps/voorkant schouders
Dinsdag- Rug/Biceps/achterkant en zijkant schouders
Woensdag- Benen + abs
Donderdag rust
Vrijdag Upperbody
Zaterdag Lowerbody
Zondag rust

6 dagen achter elkaar is in ieder geval gewoon teveel ook al lijkt dit op het begin niet zo. Als je je echt goed concentreert op de oefeningen en er wat volume in gooit, kom je er snel achter dat 6x per week niet gaat werken.

Goed advies en een voorstel, kijk daar heb ik wat aan.

Ik heb ook niet goed een schema kunnen opstellen, daarom wou ik graag hulp. Ik heb wel altijd problemen met meerdere spiergroepen op een dag trainen, omdat ik dan veel te lang in de sportschool zit. Ik ga nog een beetje brainstormen vanavond en kijken of ik wat beters kan neerzetten.

Je hebt lang stilgezeten, ik zou een 3-daags schema aanraden met veel compounds. Voldoende hersteltijd en voldoende intensiteit om snel kracht op te bouwen. Je zou dan UB/LB/UB / LB/UB/LB kunnen doen. Of gewoon even beginnen met Starting Strength, lekker basic. Zou iig niet meteen met een split beginnen.

Wat houdt dat in upperbody en lowbody? En wat is starting strength en compounds... Sorry ben nog steeds een beginner.

Terug
Naar boven