MuscleMeat

herstel buikspieren

vantaam

Novice
Waardering
0
Hoeveel ik ook mijn buikspieren train, na 2-3 uur heb ik het gevoel dat ze weer hersteld zijn :s
Mijn training is wel degelijk intensief want ik doe steeds verder tot ik geen enkele rep meer kan.
Weet iemand wat er aan de hand is? of is dit normaal?

Heb ik ook eigenlijk wel.

Maar na 4 setjes van 20 reps cruchen/leg hip raises/side crunchen voel ik ze toch best goed ;) Ook 's avonds nog.

Dan train je niet intensief genoeg.

Ik doe 1 rest-pauze set push crunches en 2 dagen later voel ik ze nog steeds dusdanig veel dat ik er last van hebt bij de pushdowns en pullups.

Hoeveel sets en reps doe je ? En wat wil je eigenlijk bereiken met die buikspieroefeningen ?

• Topic Starter Topic Starter
mijn bedoeling was eerst om gewoon fit te blijven;
maar stilaan kwamen er telkens oefeningen bij (hier wel niet gefocused op massa)
en toen dacht ik, wrm nu niet eens een paar maanden intensief te doen, het is vakantie dus ik heb tijd genoeg
ik ben nu dus bijna een maand en half bezig (dus wel focus op massa :p)
mijn schema:
dag 1: biceps, triceps en chest
dag 2: legs, abs
dag 3: rust
dag 4 = dag 1
dag 5: shoulders, abs
dag 6: rust

voor de abs doe ik 40 double leg stretch, 35 weighted crunches, 35 legs up (of hips up geen idee hoe het noemt)
en dat 3 keer met anderhalve minuut pauze

mijn bedoeling was eerst om gewoon fit te blijven;
maar stilaan kwamen er telkens oefeningen bij (hier wel niet gefocused op massa)
en toen dacht ik, wrm nu niet eens een paar maanden intensief te doen, het is vakantie dus ik heb tijd genoeg
ik ben nu dus bijna een maand en half bezig (dus wel focus op massa :p)
mijn schema:
dag 1: biceps, triceps en chest
dag 2: legs, abs
dag 3: rust
dag 4 = dag 1
dag 5: shoulders, abs
dag 6: rust

voor de abs doe ik 40 double leg stretch, 35 weighted crunches, 35 legs up (of hips up geen idee hoe het noemt)
en dat 3 keer met anderhalve minuut pauze

Waarom setjes van 35 reps ? Da's cardio man. Als je spieren wilt trainen moet je de oefening zo zwaar maken dat je maximaal 20 herhalingen kunt halen (of zelfs 12 als je spiermassa wilt winnen)

En doe de negatieve fase 2 keer zo langzaam als de concentrische fase

ja bij al mijn oefeningen doe ik ongeveer 12 reps, maar bij buikspieren (ik doe al mijn oefeningen met dumbbells) kan ik de oefeningen toch niet zwaarder maken?

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

oh, en ik heb nog een vraagje;
heeft het voor biceps zin dat je op een dag twee oefeningen doet, bv. dumbbell curls en concentration curls?

ja bij al mijn oefeningen doe ik ongeveer 12 reps, maar bij buikspieren (ik doe al mijn oefeningen met dumbbells) kan ik de oefeningen toch niet zwaarder maken?

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

oh, en ik heb nog een vraagje;
heeft het voor biceps zin dat je op een dag twee oefeningen doet, bv. dumbbell curls en concentration curls?

ja dat kan zin hebben,

en misschien moet je dan is zwaardere buikspieroefeningen proberen --> hanging legraise (benen tot de stang), full abwheel roll, dragonflags. Verder is er niks mis met veel herhalingen, wissel het lekker af.

Bij crunches kun je gewoon schijven achter je hoofd houden, geheid dat 't te zwaar wordt om nog 15+ reps te halen.

Bij crunches kun je gewoon schijven achter je hoofd houden, geheid dat 't te zwaar wordt om nog 15+ reps te halen.

Ik hou hem boven mijn gezicht en probeer hem tegen het plafond aan te drukken ... en toen dat te licht werd ben ik over gestapt op een EZ-bar met 2 platen van 15 kilo.... reken maar dat je dan eventjes geen 35 reps meer doet.

ik hou 6kg achter mijn hoofd, duidelijk dus niet genoeg :p
ik zal het de volgende keer eens met een zwaarder gewicht proberen

zoals al eerder is gezegd.. wanneer je nog kunt en niet krom loopt van de pijn ben je niet maximaal gegaan.

probeer dit eens

20 x
knie 45* voet op grond.. handen langs de oren niet aan je nek trekken enzo..
beweeg omhoog blijf 4 sec hangen op het punt dat spanning maximaal is
beweeg omlaag blijf 4 sec hangen 2 cm boven grond spanning maximaal

en zo 20x

ps het aantal abs dat je krijgt is genetisch bepaalt, dit zijn namelijk de scheidingslijnen van de pezen sommige hebben een sixpack andere 5 andere 8.. dat kun je niet veranderen..

misschien met botox

Terug
Naar boven