AndroidHealthClinic

herstel buikspieren

Zijn buikspieren nou anders dan andere spieren? Ja, want ze hebben veel meer reps nodig dan andere spieren. Maar dat betekent niet dat ze sneller herstellen. Van een zware midsection training kun je best 5 dagen spierpijn hebben. De reden dat velen denken dat buikspieren sneller herstellen, is dat ze ze niet hard aanpakken of de oefeningen verkeerd uitvoeren. Als je iemand honderden crunches ziet doen, dan weet je zeker dat die training niks waard is. Een langzame, gecontroleerde uitvoering waardoor die buikspieren echt gaan branden bereikt de dieper gelegen spiervezels. Herstellen van die intensieve buikspiertraining kost gewoon tijd.

ik pijnig mn buikspieren al vanaf mn 12de ELKE dag....zie gallerij voor resultaat! Iedereen is anders..it works 4 me :roflol:

Laatst bewerkt:
vertel ons eens je ervaring over de verschillende oef die je vast allemaal kent

meeste spiergroepen doe ik net 1 x per week. buik doe ik 2 of 3 x maar normaal nog niet super intensief. elke dag zou ik niet doen. 2 x extreem of 3 x normaal :cool:

Ik train ze zelden en ze zijn nog goed zichtbaar.

Je buik wordt gebruikt bij zowat alle bewegingen die je lichaam maakt, het is dus wel wat gewend. Zijn al eindeloze discussies over geweest maar imo kan je je buik meerdere keren (2/3 keer) per week zwaar aanpakken.

Ik train ze 2 dagen dan dag rust dan weer 2 dagen etc etc
2 some 3 verschillende oefeningen en het werkt perfect bij mij

richting de zomer "meestal mijn cut periode zoals bij velen
"train ik de buik 2x per week maar dan 4 oefeningen en iets zwaarder

Maar heeft iemand van jullie ooit zijn buikspieren overtraind, of er ooit iemand over gehoord? Volgens mij niet, en dat is best wel vaag. Ook al train je je buik met zware gewichten, velen (o.a. docenten op mijn opleiding Mensendieck) beweren dat je de buikspieren niet kunt overtrainen, er is alleen nog nooit aangetoond/gevonden waarom dat zo is.
Maar als je elke dag tientallen squatbewegingen maakt zonder gewichten, dan overtrain je je benen wél....
:eek:

Johnny83 zei:
Maar als je elke dag tientallen squatbewegingen maakt zonder gewichten, dan overtrain je je benen wél....
:eek:

Ik denk van niet. (gewichtheffers doen niet anders, en dan nog MET gewicht ook).

O
Misschien verschilt het ook van persoon tot persoon hoeveel je kan hebben qua belasting ? Ik liep elke dag een 20 tot 30 minuten hard, en trainden mijn benen 1x in de week, en was binnen notime overtraind in mijn benen, wat zo'n 2 maanden heeft geduurd....

Terug
Naar boven