XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.361
Meestal gaat dat goed, wat zou er dan eventueel niet goed kunnen gaan volgens jou..? Als m'n bloedwaarden in orde zijn na 3/4 maanden herhaalbaar?
Nakuur zal niet nodig zijn hierbij neem ik aan ?

En wat wil die vrije androgene index waarde nou precies zeggen want hier vind ik echt nergens iets over. Zware kuren gaan er niet komen enkel die test 250 met ana of primo 200 volgend jaar ( als die 4 weken ana gaan bevallen)

Oestrogeen kan te laag komen tijdens bij gevoelige personen. Over herstel zou ik me geen zorgen maken.

Vrije androgene index is een berekening tussen SHBG en testosteron.
http://193.191.178.147/Mithras/Analyses.nsf/vAll/de3377acd25e7ea3c1256fa1004bd496?OpenDocument

Als je SHBG en testosteron goed is moet je er weinig rekening mee houden.

• #5.362
Isgoed man thanks :)
Ik heb nog een kleine gyno stel hij groeit verder dan gewoon ari nemen halve tab eod?

Vrijwel onmogelijk, anders test nog lager en masteron omhoog ;) Komt op zelfde neer, alleen gezonder. Je hebt sowieso gelijk aan 125mg test e van de hcg, dus je kan zelfs zonder extra test icm mast als het nodig is.

• #5.363
Hey Cools ik zit hier met een vraag waar jij vast wel antwoord op weet.
Ik heb net een test 350-mast 300 kuurtje van 12 weken achter de rug en ik zit vandaag exact 2 weken in de nakuur Clomid 50mg. De laatste week voel ik me erg moe en heb weinig motivatie om iets te ondernemen. Bovendien slaap ik ongeveer 12(!!) uur per nacht waar ik normaal voldoende heb met 6-7 uur. Ik weet best dat het herstel moeilijk kan gaan maar heb eerlijk gezegd dit nog niet meegemaakt. Nu twijfel ik of Clomid misschien wel de oorzaak zou zijn? Misschien weet jij hier iets meer over? Zit te denken om verder te gaan op 25mg. Hoelang zou ik de nakuur nog rekken denk je? Ik had zelf in gedachten dat 3 weken wel oke zou zijn.
edit: ik heb er overigens geen hcg bij gezet.

Alvast bedankt!

Bij een 12 weken kuur zonder hcg is 2 weken clomid op 50mg te kort. Je kan dan beter 25mg voor 3 a 4 weken nemen.

Vrijwel onmogelijk, anders test nog lager en masteron omhoog ;) Komt op zelfde neer, alleen gezonder. Je hebt sowieso gelijk aan 125mg test e van de hcg, dus je kan zelfs zonder extra test icm mast als het nodig is.

Many thanks man!

Bij een 12 weken kuur zonder hcg is 2 weken clomid op 50mg te kort. Je kan dan beter 25mg voor 3 a 4 weken nemen.
Oke begrepen. Dan ga ik nog even verder met de clomid. Voor de toekomst; Bij een 12 weken kuur met hcg is 2 weken voldoende of beter ook 4 weken op 25mg?

Laatst bewerkt:
Cools,

Als een vial bac water 2 maanden in de koelkast staat kan je deze dan nog gebruiken?

• #5.367
Oke begrepen. Dan ga ik nog even verder met de clomid. Voor de toekomst; Bij een 12 weken kuur met hcg is 2 weken voldoende of beter ook 4 weken op 25mg?

3 weken op 25mg zou ik dan doen. 8-10 weken is 2 weken op 50mg voldoende, maar je kan dan ook kiezen voor 3 weken 25mg als je liever lagere dosis neemt.

• #5.368
Cools,

Als een vial bac water 2 maanden in de koelkast staat kan je deze dan nog gebruiken?

Als het niet geopend is wel, anders zou ik het niet riskeren. Gewoon NaCl steriel water is voor meeste doeleinden ook voldoende en makkelijker te verkrijgen.

Cools,

Ik ben nu ongeveer 11 maanden on (blast-cruise) zonder hcg mee te laten lopen. Stom, ik weet het maar het was niet de bedoeling dat het zo lang zou uitlopen.

Eind maart wil ik voor een lange periode off gaan en nou vraag ik mij af wat jij aanraad mbt hcg, dus voor komende anderhalve maand + nakuur.
Nakuur ga ik met clomid doen voor 4-6 tal weken op 25 of 50mg ed of is dit van te korte duur?

Ik heb geprobeerd om het antwoord over hcg te vinden in dit topic en die van Galen maar ik zie door de bomen het bos niet meer:(.

Wat zou voor mij het beste zijn om zo goed mogelijk te herstellen?
- vanaf nu (morgen dus) hcg mee laten lopen op normale hoeveelheid 750-1000iu/week tot en met 1e week nakuur (nakuur start eind maart/eerste week april)
of
- hcg blast doen op 3x 1000iu/week 2-3 weken voor start nakuur
of
- een betere optie?

Zeer grote waardering dat je hier zoveel helpt!

Stom, ik weet het maar het was niet de bedoeling dat het zo lang zou uitlopen.

Story of my life :rolleyes:;)

• #5.371
Cools,

Ik ben nu ongeveer 11 maanden on (blast-cruise) zonder hcg mee te laten lopen. Stom, ik weet het maar het was niet de bedoeling dat het zo lang zou uitlopen.

Eind maart wil ik voor een lange periode off gaan en nou vraag ik mij af wat jij aanraad mbt hcg, dus voor komende anderhalve maand + nakuur.
Nakuur ga ik met clomid doen voor 4-6 tal weken op 25 of 50mg ed of is dit van te korte duur?

Ik heb geprobeerd om het antwoord over hcg te vinden in dit topic en die van Galen maar ik zie door de bomen het bos niet meer:(.

Wat zou voor mij het beste zijn om zo goed mogelijk te herstellen?
- vanaf nu (morgen dus) hcg mee laten lopen op normale hoeveelheid 750-1000iu/week tot en met 1e week nakuur (nakuur start eind maart/eerste week april)
of
- hcg blast doen op 3x 1000iu/week 2-3 weken voor start nakuur
of
- een betere optie?

Zeer grote waardering dat je hier zoveel helpt!

Tot en met 1ste week nakuur is zonde van die week. Pas nakuur beginnen na je hcg (3 dagen na laatste inject).

Als je nu hcg begint is een blast op het einde niet nodig en dat heeft voorkeur. Hou er ook rekening mee dat je eigen aanmaak testosteron en dus oestrogeen gestimuleerd wordt. Best kan je exogene test verlagen dan om overmatig oestrogeen te voorkomen.

Ik zou nu 3x1000iu doen om de 3 dagen gevolgd door 750iu tot voor je nakuur. En je test verlagen met 125mg/week. Nakuur 4 weken 25mg.

Tot en met 1ste week nakuur is zonde van die week. Pas nakuur beginnen na je hcg (3 dagen na laatste inject).

Als je nu hcg begint is een blast op het einde niet nodig. Hou er ook rekening mee dat je eigen aanmaak testosteron en dus oestrogeen gestimuleerd wordt. Best kan je exogene test verlagen dan om overmatig oestrogeen te voorkomen.

Ik zou nu 3x1000iu doen om de 3 dagen gevolgd door 750iu tot voor je nakuur.
Het klopt toch dat Galen heeft uiteengezet dat het eigenlijk de voorkeur geniet HCG mee te laten lopen, dan aan het eind van de kuur op deze manier HCG te blasten? Zou jij (of iemand anders) me kunnen vertellen waarom in de literatuur nog altijd dat aan het einde van je kuur blasten van HCG als een zeer legitieme manier van het opstarten van je eigen test-aanmaak wordt gezien, terwijl hier inmiddels de heersende leer is dat mee laten lopen beter is?

• #5.373
Het klopt toch dat Galen heeft uiteengezet dat het eigenlijk de voorkeur geniet HCG mee te laten lopen, dan aan het eind van de kuur op deze manier HCG te blasten? Zou jij (of iemand anders) me kunnen vertellen waarom in de literatuur nog altijd dat aan het einde van je kuur blasten van HCG als een zeer legitieme manier van het opstarten van je eigen test-aanmaak wordt gezien, terwijl hier inmiddels de heersende leer is dat mee laten lopen beter is?

Klopt en dat is ook de beste keuze voor je herstel, voor lange kuren dan. Vanaf +8 weken heeft het zijn voordelen, voor gevoelige personen bij korte kuren al.

HCG blast voor je nakuur is nog iets van vroeger en sommige dingen blijven langer steken. Het werkt wel, maar vroeger waren de dosissen ook stuk hoger in die blast. Nu zijn dat blasts van max 2500iu per en dat is te doen. Hogere dosissen kan nadelig zijn. In extreme gevallen durf ik ook wel 2500iu aanraden als iemand een blast wil doen, maar in meeste gevallen 1500iu gevolgd door paar lagere iu injecties.

Dit is handig voor mensen die bijna aan het einde van hun kuur zitten en hcg vergeten zijn ;) Als je nog in je kuur zit en het beschikbaar hebt meteen beginnen dus en niet vergeten je test e te verlagen. Low dose hcg is mogelijk beter voor je LH receptor gevoeligheid en je hebt minder kans op bijwerkingen.

Laatst bewerkt:
En hoe zit dat als je een vial bac water leeg hebt, kan je deze dan opnieuw vullen met bac water + HCG (gemixt)?

Het zit namelijk zo; heb maar 1 vial bac water waarin nu hcg gemixt zit. Voor de tweede ampul HCG heb ik nog 2 bijgeleverde ampullen steriel water om te mixen maar dus geen complete nieuwe vial bac water.

Wanneer ik aan de volgende ampul HCG begin, kan ik dan dit + 2 ml steriel water uit de Ampullen, bewaren in de 'oude', lege vial bac water? Want heb dus geen nieuwe vial die nog dicht zit.

En hoe zit dat als je een vial bac water leeg hebt, kan je deze dan opnieuw vullen met bac water + HCG (gemixt)?

Het zit namelijk zo; heb maar 1 vial bac water waarin nu hcg gemixt zit. Voor de tweede ampul HCG heb ik nog 2 bijgeleverde ampullen steriel water om te mixen maar dus geen complete nieuwe vial bac water.

Wanneer ik aan de volgende ampul HCG begin, kan ik dan dit + 2 ml steriel water uit de Ampullen, bewaren in de 'oude', lege vial bac water? Want heb dus geen nieuwe vial die nog dicht zit.
Kan toch gewoon al je slin-naaldjes voorvullen en in de koelkast leggen of invriezen dan...? Of ben ik de enige die dit handiger vind...

Kan toch gewoon al je slin-naaldjes voorvullen en in de koelkast leggen of invriezen dan...? Of ben ik de enige die dit handiger vind...
Die optie is er ook, maar als het gewoon kan vul ik die vial liever opnieuw dat ik het daar in bewaar ipv kant en klare slinspuitjes in de koelkast leggen. Ivm mensen thuis.

Daarbij, is t niet ontzettend onhandig om vanuit een ampul die slinspuitjes te vullen?

Die optie is er ook, maar als het gewoon kan vul ik die vial liever opnieuw dat ik het daar in bewaar ipv kant en klare slinspuitjes in de koelkast leggen. Ivm mensen thuis.

Daarbij, is t niet ontzettend onhandig om vanuit een ampul die slinspuitjes te vullen?
Ik heb hetzelfde probleem, vind het ontzettend onhandig om die slin spuitjes te vullen, kom nooit tot de bodem van de ampul met de naald waardoor er altijd wat in de ampul blijft zitten.

Zou ik de hcg ook in een lege test vial kunnen bewaren?

Terug
Naar boven