XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

De meerwaarde is 250mg testosteron, samen met de 210mg var/week gaat dit een beter resultaat geven. 6 weken is geen probleem door de test. Ik raad eigenlijk 20mg var icm 250mg test aan voor 6 weken. 4 weken test p met var is ook een goede optie.

dbol is af te raden vanwege dat het altijd toxisch is voor je lever in welke dosis dan ook. Var eigenlijk ook, maar uiteindelijke negatieve effect op de leverfunctie is zeer beperkt.

Klopt, maar die 250mg testosteron gaat je axis helemaal platleggen. Met een lage ochtenddosis var is die kans een pak kleiner.

Als je dan toch voor het resultaat gaat, waarom geen 400mg? Tot dan is de meerwaarde quasi linear(wel bij niet/amper trainende en test only studie).

Die dbol zou je dan in lage dossisen kunnen pulsen wanneer je traint.
 
Hey Cools kun je misschien nog wat tips geven over mijn eerste nakuur die er aan zit te komen?

Mijn kuur:
1-10 375mg Test-E E5D
1e week 40mg Winny ED
2e & 3e week 50mg Winny ED

Heb overigens letterlijk waar niks gevoeld van winstrol die ik als kickstarter erbij deed. Kan aan de korte duur liggen of het was gewoon fake shit. Sterker nog, eerste 3/4 weken was echt een hell voor mij. Ik had heel erg last van PIP en de ''test flu''. Maar ik merkte wel dat ik overduidelijk meer haaruitval had met winstrol, dus van de ene kan denk ik dat het dan wel iets aan het doen was.


Nakuur:
12-13/14/15 20mg nolvadex ED
11-12 500IU HCG 2x EW

Zou graag willen weten of ik het zo goed doe. Bij mijn volgende kuur zal ik zeker HCG vanaf de start gebruiken. Maar zijn de doseringen zo goed?

Kickstart niet nodig, test e om de 7 dagen voldoende en anavar heeft voorkeur. Nolva 10mg/dag voldoende en beter nog clomid 25-50mg/dag. hcg mag hoger als blast net voor de nakuur.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar die 250mg testosteron gaat je axis helemaal platleggen. Met een lage ochtenddosis var is die kans een pak kleiner.

Als je dan toch voor het resultaat gaat, waarom geen 400mg? Tot dan is de meerwaarde quasi linear(wel bij niet/amper trainende en test only studie).

Die dbol zou je dan in lage dossisen kunnen pulsen wanneer je traint.

Daarom ook korte nakuur na test-var. Var only gaat minder resultaat geven en langer dan 4 weken een niet-aromatiserende aas raad ik niet aan ivm A:E balans. 400mg is niet nodig omdat de combinatie met var al een totaal geeft van 390mg (250 test+140mg var).

Je gaat ook sneller herstellen, plat is niet plat, dosis heeft ook een effect op herstel net zoals lengte.

Var is ook anaboler dan de meeste denken, dus combi met test werkt zeer goed. Dbol raad ik altijd af in welke dosis of lengte dan ook vanwege de toxiciteit, onnodig risico/belastend als er veiligere aas zijn.
 
Maar er is een ratio die je hanteert?

Ea ratio van test is 100/100 dat bedoel ik is je naar deze getallen kijkt bij het samenstellen van een kuur met de juiste ae ratio

Ja, maar dat is niet 100/100 voor alles middelen en niet voor iedereen hetzelfde. Sommigen gevoelig aan oestrogeen zullen test moeten verlagen en primo verhogen. Ik hou ook rekening met het anabole effect, voor een goede A:E is 200mg primo al voldoende maar 250 geeft net ietsjes meer.

Bij sterkere androgene middelen kan je ook iets meer test zetten, bv. max 350 test met 200 mast.

Icm deca zou het zijn 250 test - 200 deca. Bij gevoeligheid voor oestrogeen ligt dit iets moeilijker en kan er best primo of mast bijgezet worden met aanpassing van verhoudingen.

Voordeel is dat je tijdens de kuur ook meteen kan corrigeren en dit in rekening houden bij volgende kuren. Als oral raad ik alleen anavar aan, maar injects hebben voorkeur als je toch injecteert.

Pagina 1 zijn dus richtwaardes die je als basis kunt gebruiken en veelvuldig getest zijn. Uiteindelijk is het kijken naar het effect op jou lichaam en aanpassen indien nodig voor maximaal effect met minima aan bijwerkingen (zoals het zou moeten zijn!), en goed herstel natuurlijk.
 
Kickstart niet nodig, test e om de 7 dagen voldoende en anavar heeft voorkeur. Nolva 10mg/dag voldoende en beter nog clomid 25-50mg/dag. hcg mag hoger als blast net voor de nakuur.

Bedankt! Wat is de reden dat je in mijn geval kiest voor Clomid in plaats van Nolva en ook een lager dosering? En raad je ook 4 weken aan?
 
Bedankt! Wat is de reden dat je in mijn geval kiest voor Clomid in plaats van Nolva en ook een lager dosering? En raad je ook 4 weken aan?

Altijd clomid, dit is voldoende en veiliger (veelvuldig getest op mannen in onderzoek). Bij nolvadex zijn mogelijk toxiciteitsproblemen vastgesteld en niet getest op mannen (wekt wel). Het werkt op dezelfde manier als clomid, maar te sterk volgens mijn mening.

25 tot max 50mg clomid per dag is dus voldoende. Die idiote doseringen van 100-150mg is onzin en voor nolva zou 5-10mg/dag al voldoende zijn.
 
cools hoe bereken jij bv de androgeen/anabool ratio's van AAS
bv volgens de boeken is masteron en winstrol vooral anabool, ik weet dat dit op rattenstudies is gebaseerd waarin is gekeken naar de prostaat.
bereken je het op eigen ervaring? en ervaring van anderen?
ik zou dit graag willen weten.
 
Daar was dit topic oorspronkelijk voor bedoeld.
Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Conclusie is dat de boeken niet volledig kloppen behalve als je een knaagdier bent waarbij naar effect op prostaat en kringspier wordt gekeken. Dit geeft het potentieel weer maar uitwerking is soms toch net anders.

Ik kijk naar verschillende factoren daarom wat ik uit de posts op pagina 1 haal en ervaringen.
 
Daarom ook korte nakuur na test-var.

Als je dan toch voor een nakuur gaat kan je beter meer doen.

Var only gaat minder resultaat geven en langer dan 4 weken een niet-aromatiserende aas raad ik niet aan ivm A:E balans.

Volledig akkoord, maar again, is het enkel resultaat dat telt?

400mg is niet nodig omdat de combinatie met var al een totaal geeft van 390mg (250 test+140mg var).

Kom nu Cools, zo werkt het niet, dat weet je zelf ook.

Ik zeg trouwens niet dat het een slechte combinatie is, maar ik zie gewoon betere. Hogere test of var only.
 
Als je dan toch voor een nakuur gaat kan je beter meer doen.



Volledig akkoord, maar again, is het enkel resultaat dat telt?



Kom nu Cools, zo werkt het niet, dat weet je zelf ook.

Ik zeg trouwens niet dat het een slechte combinatie is, maar ik zie gewoon betere. Hogere test of var only.

Hoe meer en langer je zet hoe langer de nakuur, maar ook het herstel kan trager verlopen afhankelijk van die factoren oa. En tijdens een nakuur onderdruk je oestrogeen op de receptor zeer sterk wat ook zijn nadelen heeft.

Nee, resultaat + beperking bijwerkingen (ik streef naar geen) + snel herstel

Zo werkt het dus wel, fout die velen maken is naar elke aas dosis afzonderlijk zien en dan maar bij elkaar gooien.. Slaagt echt nergens op. Het gaat om het totaal aan aas, de ene is meer anabool of androgeen dan de andere en daar hou je rekening mee in het samenstellen van de kuur.
 
Cools, even een vraagje...
Ik was begonnen met onderstaande kuur:

200mg Test Prop pw
300mg Tren A pw
300mg Mast Prop pw
2x 500iu HCG pw

Na 4 weken heb ik deze kuur helaas af moeten breken wegens een keel en amandelonsteking, hier heb ik inmiddels ook antibiotica en diclofenac voor gekregen via de huisarts.
3 Dagen na mijn laatste inject ben ik begonnen met 25mg clomid per dag.
Tijdens de kuur was mijn libido vrij normaal, helaas is hij sinds de clomid behoorlijk ingestort. Als mijn vriendin haar best doet lukt het wel maar het gaat gewoonweg niet heel soepel. Ochtenderecties of spontane erecties gedurende de dag blijven ook uit.

Heb nu dus bijna 2 weken clomid op 25mg erop zitten, eveneens zoals eerder vermeld heb ik hiernaast antibiotica en diclofenac.

Nu zijn er enkele opties:
- Clomid doorslikken op 25mg (maar hoe lang, aangezien ik slechts 4 weken gekuurd heb maar wel met tren)
- Clomid verhogen naar 50mg (eveneens hoe lang is dan de vraag)
- Clomid na 2 weken volledig stoppen en mijn lichaam zelf verder laten herstellen

Overigens moet ik zeggen dat ik in het verleden enkele de door jou voorgeschreven kuurtjes heb gevolgd waarop ik de gehele kuur (eveneens tijden het nemen van clomid op 25mg) een prima libido heb gehad. Had zowel na test-primo als na test-var een dipje van hooguit een week nadat de nakuur afgelopen was...
Voortaan maar weer terug naar de door jou voorgeschreven kuurtjes, haha.

Hoop dat je me verder kan helpen. Bij voorbaat dank!
 
Overigens moet ik zeggen dat ik in het verleden enkele de door jou voorgeschreven kuurtjes heb gevolgd waarop ik de gehele kuur (eveneens tijden het nemen van clomid op 25mg) een prima libido heb gehad. Had zowel na test-primo als na test-var een dipje van hooguit een week nadat de nakuur afgelopen was...
Even uit interesse. Wat is de reden dat je toen gestopt bent met de Cools kuurtjes? Na verloop van tijd minder progressie oid?
 
Cools, even een vraagje...
Ik was begonnen met onderstaande kuur:

200mg Test Prop pw
300mg Tren A pw
300mg Mast Prop pw
2x 500iu HCG pw

Na 4 weken heb ik deze kuur helaas af moeten breken wegens een keel en amandelonsteking, hier heb ik inmiddels ook antibiotica en diclofenac voor gekregen via de huisarts.
3 Dagen na mijn laatste inject ben ik begonnen met 25mg clomid per dag.
Tijdens de kuur was mijn libido vrij normaal, helaas is hij sinds de clomid behoorlijk ingestort. Als mijn vriendin haar best doet lukt het wel maar het gaat gewoonweg niet heel soepel. Ochtenderecties of spontane erecties gedurende de dag blijven ook uit.

Heb nu dus bijna 2 weken clomid op 25mg erop zitten, eveneens zoals eerder vermeld heb ik hiernaast antibiotica en diclofenac.

Nu zijn er enkele opties:
- Clomid doorslikken op 25mg (maar hoe lang, aangezien ik slechts 4 weken gekuurd heb maar wel met tren)
- Clomid verhogen naar 50mg (eveneens hoe lang is dan de vraag)
- Clomid na 2 weken volledig stoppen en mijn lichaam zelf verder laten herstellen

Overigens moet ik zeggen dat ik in het verleden enkele de door jou voorgeschreven kuurtjes heb gevolgd waarop ik de gehele kuur (eveneens tijden het nemen van clomid op 25mg) een prima libido heb gehad. Had zowel na test-primo als na test-var een dipje van hooguit een week nadat de nakuur afgelopen was...
Voortaan maar weer terug naar de door jou voorgeschreven kuurtjes, haha.

Hoop dat je me verder kan helpen. Bij voorbaat dank!

Beter bij de voorgeschreven kuurtjes houden idd ;) Geen tren!

Ben je met de hcg ook meteen gestopt? Je nakuur zal pas goed werken 5 dagen na laatste hcg inject dus vanaf dan moet je rekenen, maar 2 weken 25mg lijkt me voldoende dus zou zo laten herstellen nadien.

50mg was een beter plan geweest na tren op die dosis met test-mast. Daarom is het ingestort in je nakuur.
 
Even uit interesse. Wat is de reden dat je toen gestopt bent met de Cools kuurtjes? Na verloop van tijd minder progressie oid?

Eigenlijk de voornaamste reden was de nieuwsgierigheid naar tren, vandaar dat ik deze overstap maakte. Voortaan blijf ik bij de door Cools aangeraden middelen, het dient voor mij puur als klein duwtje in de rug.

Ben wel van mening dat je inderdaad met de Cools kuurtjes op een gegeven moment aan je limiet zit, als je hier voorbij wilt is blasten en cruisen met hogere doses volgens mij de enigste optie, enkel is deze hobby me dat niet waard.
 
Beter bij de voorgeschreven kuurtjes houden idd ;) Geen tren!

Ben je met de hcg ook meteen gestopt? Je nakuur zal pas goed werken 5 dagen na laatste hcg inject dus vanaf dan moet je rekenen, maar 2 weken 25mg lijkt me voldoende dus zou zo laten herstellen nadien.

50mg was een beter plan geweest na tren op die dosis met test-mast. Daarom is het ingestort in je nakuur.

Laatste inject test/tren/mast en HCG was op zondagavond, ben toen op donderdag gestart met clomid. Zou dan net iets te vroeg geweest zijn, ging uit van 3 dagen na me laatste inject...
Ga me herstel verder afwachten, in ieder geval weer bedankt voor je antwoord!
 
Eigenlijk de voornaamste reden was de nieuwsgierigheid naar tren, vandaar dat ik deze overstap maakte. Voortaan blijf ik bij de door Cools aangeraden middelen, het dient voor mij puur als klein duwtje in de rug.

Ben wel van mening dat je inderdaad met de Cools kuurtjes op een gegeven moment aan je limiet zit, als je hier voorbij wilt is blasten en cruisen met hogere doses volgens mij de enigste optie, enkel is deze hobby me dat niet waard.

Dan blast je er voorbij, maar je valt altijd ernaar terug ;) Dus uiteindelijk een onveilige en nutteloze opdracht.
 
Back
Naar boven