MuscleMeat

Het beste van het slechtste

CitizenD

Freaky Bodybuilder
Waardering
33
Oke ik ben niet zo'n zondiger, maar stel ALS je een keer zondigt, wat is dan eigelijk nog re-de-lijk 'goed/gezond?

-pizza
-patat
-frituur dingen(frikandel)etc
-shoarma
-pannenkoeken
-een broodje met bijv. gebakken kip en pindasaus
...anders/

ben benieuwd;)

Pizza denk ik, vooral als je er een pakt met veel vis.

Iets met veel eiwit zoals dus shoarma en dat broodje kip.
Zolang je eiwitinname niet in gevaar komt kan je gerust er eens wat slechte KH en te veel vet bij eten.

Van het weekend, Hot Wings gegeten (kippepoten met krokant laagje er omheen).. Leek me niet zo'n slechte

ik denk pizza...

op zich als er niet te veel verzadigd vet op zit.

dus rustig met de kaas en samali enzo

dan is het nog niet zo heel ongezond.

wit deeg is alleen niet ideaal ..

frituurdingen zijn slechter, ook omdaty er vaal plantaardig vet wordt gebruikt wat slecht is om zo hoog te verhitten.

Ik heb ook een keer hotwings op na uitgaan. Moest ervan kotsen...Haha, nee da weet ik niet zeker, aangezien ik die keer toen voor het eerst in 3 maanden weer eens aan de alchohol zat. Sindsdien geen druppel meer aangeraakt. Beetje jammer dat ik mn dure hotwings eiwitten weer had uitgekotst...
Iig, dat krokante laagje vond ik ook niet echt lekker, had het idee dat dat al dagenlang was bloodgesteld aan de openlucht, maar de kip smaakte wel vertrouwt goed! (behalve op de terugweg)

Misschien ligt dat aan de zaak waar ze zijn gemaakt.. Die van mij waren lekker vers en smaakten goed..

ik dacht toch echt dat de pannekoeken dan het beste van het slechtste was???
maar als ik zou kiezen dan zou ik denk ik een frietje kiezen als we toch gaan junken:D

naomi zei:
ik dacht toch echt dat de pannekoeken dan het beste van het slechtste was???
maar als ik zou kiezen dan zou ik denk ik een frietje kiezen als we toch gaan junken:D
Ik zou ook zweren dat pannenkoeken nog wel wat pluspuntjes hadden. Ik ben niet zo'n friet liefhebber maar alles wat van kip gemaakt is en gefrituurd is gaat er goed in op een junkdag. Denk aan kipnuggets, kipburger, kipcorn, gefrituurde hele kip...schranzen maar :D Niet gefrituurd maar ook erg lekker, kipshoarma! En niet eens zo schadelijk als je het zelf bakt in de pan met olijf- of zonnebloem olie.

pannekoeken!!

• Topic Starter Topic Starter
wat is het nouw, pannekoeken,pizza, of kip variaties???

CitizenDildo zei:
wat is het nouw, pannekoeken,pizza, of kip variaties???

Ik denk pannekoeken. Maak ze weleens zelf met meergranen,eieren magere melk en ipv boter olijfolie! Dat zijn allemaal gezonde producten!

Pannekoeken passen zelfs nog in een schone bulk. Er bestaan zelfs havermoutpannekoeken. Heb zelf er ooit 1 gemaakt, want van havermoutpap ga ik over mijn nek vanwege de braakselstructuur. Was te flauw, maar mogelijk gaat ie beter smaken met een schepje zout een een wagonlading honing, suiker of zoetstof erdoorheen.

Maar echt junken... dat doe je niet voor het goede maar voor wat je het allerlekkerst vindt. En dan kan je het its minder erg maken door er flink veel eiwit bij te eten.
Zoals een wagonlading extra tonijn op je pizza.
Broodje met heel veel shoarma

Morgen ga ik junken met ijs en dan gooi ik er een bakje ricotta (feitelijk een toetje op basis van wei-eiwit) en een aantal lepels Kabicel bij..
Het ijs in kwestie is Toblerone ijs van Hertog en daar gaat dan ook nog een halve of 1/3e reep Toblerone bij.. ik kwijl al als ik er aan denk (geen wonder want ik zit al 2 dagen op maar 1000 kcal).. hmmm dit is het allerlekkerste dieet dat ik ooit gevolgd heb!

Pannekoeken by far, echt junken is dat ook niet. Banaantje meebakken, prima maaltijd.

@Espi, waarom op die bezopen 1000 Kcal trouwens? Jij zou toch beter moeten weten, dit werkt alleen maar binge eating in de hand.

Niet als je het maar 1 of 2 dagen achtereen doet. Bij 2 dagen achtereen heb ik mijn hoogste kcal inname gepland 1 dag later. Dit werkt vooralsnog zeer goed. Over de hele week gemiddeld eet ik dan minder dan wanneer ik ietsjes hoger zou zitten op mijn cutdagen. Met de bulkdagjes bouw je spiermassa op Feitelijk is het onderscheid tussen 'gezond/schoon' en 'junkfood' meer in je hoofd aanwezig dan dat het op realiteit berust.

Belangrijkste is
- aantal kcals
- genoeg eiwitten
- rest opvullen met vet en KH: snelle KH rondom training en trage verder er vandaan.
Morgen ga ik benen zeer zwaar aanpakken en die spiertjes hebben dan wel wat suikers verdiend als beloning :D
'k Junk persoonlijk liever nooit meer op een niet-trainingsdag.. dat werkt averechts. Op een trainingsdag kan je de overtollige kcals juist zeer positief inzetten en de kwaliteit ervan is dan echt van iets minder belang zolang je maar genoeg eiwitten scoort (morgen wordt het 210 g = ruim 4x mijn vvm)

zoveel eiwit?? wtf
leg eens uit....waarom zou dat nut hebben.

Komt toevallig zo uit.. meestal ietsjes lager op een junkdag, maar eens een uitschieter is niet zo'n ramp. Vorige groter uitgevallen junkdagen waren rond 175 g eiwit = 3,5xvvm. De lage kcaldagen zijn met 1000 kcal nooit erg uitbundig te noemen, maar zit dan op 120-150 g = 2,4-3x vvm. Lijkt veel, maar bij een lage kcalinname is je eiwitbehoefte eigenlijk heel groot. Op de junk/bulkdagen maak ik dan een inhaalslag al heb je dan per saldo feitelijk juist minder eiwit nodig.

Terug
Naar boven