MuscleMeat

Het gaat niet meer

• Topic Starter Topic Starter
Nouja, ik kan dus morgen het beste even boven mijn behoefte uitkomen?

Als je nog steeds oder je calorie-behoefte zit en niet meer afvalt, dan komt dat waarschijnlijk door het leptin-verhaal, dan zou je als je het heel precies wilt doen alleen de hoeveelheid koolhydraten op die dag omhoog kunnen gooien, maar psychologisch zou het misschien wel fijn zijn om echt een 'junk-dag' te houden.. Dat moet je een beetje zelf inschatten..
Dit is natuurlijk mijn mening, en een inschatting van jouw situatie.. Het zou ook kunnen zijn dat je tijdelijk wat meer vocht vasthoud zoals hierboven ook al gezegd is..

Schijnbaar is 1 van de tekenen van een laag leptin niveau dat je slap en trillerig voelt enzo.. maar dat weet ik niet zeker..

Zie over leptin: http://www.ehow.com/about_5379264_leptin-diet.html
en http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin

Hey,

Ik volg al 2 maanden een cutschema en ben daarmee 7 á 8 kilo afgevallen.

Nu ben ik al 2 weken niks afgevallen, hoe komt dit?
Het is goed mogelijk dat je zo heftig hebt lopen cutten dat je lichaam in "starvation" modus is gegaan. Dat krijg je dus als je te lang te laag onder je dagelijkse calorie behoefte zit. Dat is waarom de zigzag methode wordt aangeraden om je lichaam voor de gek te houden. Hierbij zorg je dat je bijvoorbeeld 3 dagen lang 15 a 20% onder je dagelijkse calorie behoefte zit en dan weer 3 dagen over 15 a 20% over je dagelijkse calorie behoefte.

Even een vraagje tussendoor

Is je onderhoud dan gewoon niet gedaald, want je ben namelijk wat afgevallen, dan is 't toch slimmer om wat minder te eten?

Dat is gewoon toch de makkelijkste oplossing.

Even iets heel anders tussendoor aangezien dit topic een hele andere wending krijgt dan het zou moeten lijkt me. Niemand die opgemerkt heeft dat de TS kg's afgevallen heeft gebruikt? Vet% Vincenzio, de enige echte richtlijn die je hebt tijdens een cut, je moet geen kilo's kwijt willen maar vetpercentage. Eerste paar weken gaat sowieso hard qua kilo's omdat er waarschijnlijk veel vocht bij zit.

Als je echt serieus geholpen wilt worden zul je ook je cutschema moeten posten en je vet% laten opmeten en dit gaan bijhouden in plaats van alleen je lichaamsgewicht.

Dagelijkse behoefte: 3000 ( Activiteitsfactor 1,55 gebruikt )

Gegevens:

1,84 lang
75 kilo ( nu al 2 - 3 weken zo )
1x anderhalf uur voetbal training per week, 1 wedstrijd per week. 4 - 5 keer per week KT. Cardio nauwelijks ( Ga ik maandag eens goed invoeren )

08:00 uur:

2 broodjes bruin met 30g kipfilet 170 kcal eiwit 7,3 vet 3.0

11:00 uur:

2 broodjes bruin met 30g kipfilet 170 kcal eiwit 7,3 vet 3.0

13:00 uur:

2 broodjes bruin met 30g kipfilet 200 kcal eiwit 7,3 vet 3,0 ( hier staat 200 omdat dit soms veranderd wordt door sandwich spread of iets dergelijks omdat het anders vanaf 8 uur tot 1 uur in me tas zit..

16:00 uur:

500 ML Optimel kwark perzik/vanille 225 kcal eiwit 19,5 vet 0,5

18:30 uur: Wat de pot schaft, vanuitgaande dit:

200 gr biefstuk 230 kcal eiwit 47,4 vet 6,0
Toevoegingen van salade of brood; 250 kcal eiwit ? vet ?
Biefstuk word soms vervangen door kipfilet.
Avondeten dus ongeveer uitgaande van maximaal 600 kcal.

20:00

130g tonijn 160 kcal 33g eiwit

22:00

500 ML Optimel kwark perzik/vanille 225 kcal eiwit 19,5 vet 0,5

Totaal:

Behoefte: 3000 - Kcal: 1837 + 150 AWO, ook eet ik nog wel wat andere dingen als soep of een cracker tussendoor.
Eiwit: 117g +30 AWO
vet: 16

Veel voorkomend probleem.

Is je dieet op je totale gewicht afgesteld of op je vetvrije massa?
Meestal doet dit probleem zich voor omdat het dieet is afgesteld op de aantal kilo die je in totaliteit woog voordat je begon.
Als dat zo is moet je je behoefte dus opnieuw afstellen nu je 7 à 8 kilo lichter bent.
Succes!

Laatst bewerkt:
Als ik KH verlaag, ben ik dus brood en kwark kwijt..

Het is gebaseerd op wat ik nu weeg.

in kwark zitten amper KH :P

Dan heb jij andere kwark dan ik.

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:11 ----------

Even een vraagje tussendoor

Is je onderhoud dan gewoon niet gedaald, want je ben namelijk wat afgevallen, dan is 't toch slimmer om wat minder te eten?

Dat is gewoon toch de makkelijkste oplossing.

Ik weet niet of het iedereen is opgevallen, maar het gaat hier om een kind van 15 die op het juiste gewicht zit.......
En puber die vol hormonen zit en in de groei is, laat je die dan onder onderhoud eten terwijl die al op het juiste gewicht t.o.v. lengte zit?

Nee natuurlijk niet. Die laat je sporten. Die gaat gewoon op onderhoud zitten en voldoende sporten en bewegen om aan overtollig vet af te komen.
Daar ga je geen ecto van maken met veel te lage hormoonspiegels en groei belemmeringen door slecht eten.

Dat hij niet meer afvalt lijkt me een logisch gevolg van te weinig eten, de stofwisseling ligt plat bij dat kind, het lichaam houdt alles vast om in de juiste mate van voeding te kunnen voorzien. Hij is in de groei, hij is een puber van 15.

Denk eens na mensen!

De helft zit hem nog gek te maken ook, straks is het een anorexia ventje geworden, dan ben je lekker bezig.

Dan heb jij andere kwark dan ik.

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:11 ----------

Ik weet niet of het iedereen is opgevallen, maar het gaat hier om een kind van 15 die op het juiste gewicht zit.......
En puber die vol hormonen zit en in de groei is, laat je die dan onder onderhoud eten terwijl die al op het juiste gewicht t.o.v. lengte zit?

Nee natuurlijk niet. Die laat je sporten. Die gaat gewoon op onderhoud zitten en voldoende sporten en bewegen om aan overtollig vet af te komen.
Daar ga je geen ecto van maken met veel te lage hormoonspiegels en groei belemmeringen door slecht eten.

Dat hij niet meer afvalt lijkt me een logisch gevolg van te weinig eten, de stofwisseling ligt plat bij dat kind, het lichaam houdt alles vast om in de juiste mate van voeding te kunnen voorzien. Hij is in de groei, hij is een puber van 15.

Denk eens na mensen!

De helft zit hem nog gek te maken ook, straks is het een anorexia ventje geworden, dan ben je lekker bezig.

+2 Martin, je slaat de spijker op zijn kop....

Hahaha :D

Anorexia natuurlijk niet, maar ik zit vooral met vet rond mijn borst dat ik o.a. weg wil hebben. Ik eet ook zeker niet te weinig, mijn moeder vind juist dat ik veel eet.

Tot 3 maanden gelden aan toe at ik gerust 3500+ calorieën per dag zonder te sporten, tja dan gaat het snel hé. Toen heb ik maar eens aan de noodrem getrokken en heb ik wat veranderingen gemaakt.

Ik ga vanaf nu trouwens elke dag cardio doen op de crosstrainer, behalve rondom de wedstrijddag ( Voetbal )

Oja, ik merk ook gewoon echt verschil in mijn spieren. Ze zijn zowiezo al groter geworden en beter te zien. Een ecto zal ik dus ook niet worden, want ik heb onder mijn vet wel wat spiermassa liggen.

En het gaat ook om het verliezen van vet rond mijn buik en rond mijn borst, op mijn bovenbenen zit ik denk 8% vet, daar zit echt niks. Mijn kuiten zit ook erg weinig, het is de romp waar juist het vet zit en dat moet nog weg.

Bedankt voor je inzet in je reply :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven