AndroidHealthClinic

Het grote antidepressieva topic

Het is al lang bekend dat er te snel anti-depressiva wordt voorgeschreven (om de zoveel tijd komt wordt dit weer naar voren gebracht) plus er is al regelmatig aangetoond dat placebo's ('vaak') net zo goed werken als anti-depressiva medicijnen zelf.

Ik heb zo snel geen bronnen, maar een paar maanden geleden stond dit nog uitgebreid beschreven in de Quest (met bronnen :D)

Hier is de referentie:)
JAMA. 2010 Jan 6;303(1):47-53.
Antidepressant drug effects and depression severity: a patient-level meta-analysis.
Fournier JC, DeRubeis RJ, Hollon SD, Dimidjian S, Amsterdam JD, Shelton RC, Fawcett J.

Department of Psychology, University of Pennsylvania, 3720 Walnut St, Philadelphia, PA 19104, USA. jcf@sas.upenn.edu
CONTEXT: Antidepressant medications represent the best established treatment for major depressive disorder, but there is little evidence that they have a specific pharmacological effect relative to pill placebo for patients with less severe depression. OBJECTIVE: To estimate the relative benefit of medication vs placebo across a wide range of initial symptom severity in patients diagnosed with depression. DATA SOURCES: PubMed, PsycINFO, and the Cochrane Library databases were searched from January 1980 through March 2009, along with references from meta-analyses and reviews. STUDY SELECTION: Randomized placebo-controlled trials of antidepressants approved by the Food and Drug Administration in the treatment of major or minor depressive disorder were selected. Studies were included if their authors provided the requisite original data, they comprised adult outpatients, they included a medication vs placebo comparison for at least 6 weeks, they did not exclude patients on the basis of a placebo washout period, and they used the Hamilton Depression Rating Scale (HDRS). Data from 6 studies (718 patients) were included. DATA EXTRACTION: Individual patient-level data were obtained from study authors. RESULTS: Medication vs placebo differences varied substantially as a function of baseline severity. Among patients with HDRS scores below 23, Cohen d effect sizes for the difference between medication and placebo were estimated to be less than 0.20 (a standard definition of a small effect). Estimates of the magnitude of the superiority of medication over placebo increased with increases in baseline depression severity and crossed the threshold defined by the National Institute for Clinical Excellence for a clinically significant difference at a baseline HDRS score of 25. CONCLUSIONS: The magnitude of benefit of antidepressant medication compared with placebo increases with severity of depression symptoms and may be minimal or nonexistent, on average, in patients with mild or moderate symptoms. For patients with very severe depression, the benefit of medications over placebo is substantial.

Dan hebben we ook nog deze meta analyse:
http://www.plosmedicine.org/article/info:doi/10.1371/journal.pmed.0050045

Iets beter dan placebo (25%) statische significant maar niet klinisch.

Nee daar heb je natuurlijk wel een punt, maar om nu simpel weg te zeggen krop het maar op ;)

Ik ben het wel met je eens dat mensen wel vaker zichzelf een schop onder hun kont mogen geven.

Dat bedoel ik, heb zelf ook flink wat tegenslagen in het leven gehad. Mij is geleerd dat je dat soort dingen accepteerd en weer lekker verder gaat.
Degene die daar meds nodig voor hebben zijn wat mij betreft dikke faal.
Veteranen en dergelijke is natuurlijk een ander verhaal.

Dat bedoel ik, heb zelf ook flink wat tegenslagen in het leven gehad. Mij is geleerd dat je dat soort dingen accepteerd en weer lekker verder gaat.

Waarom zijn veteranen en dergelijk nou weer een ander verhaal? Als je zo'n vent ben trek het dan door op de gehele bevolking, uitzonderingen geheel weglaten. Want opkroppen is the way to go.
Ben het wel met je eens dat je het dient te accepteren en verder moet leven, maar dat is voor de ene makkelijker dan voor de andere. De ene heeft er misschien medicatie voor nodig.
Begrijp dan ook niet zo goed wat er zo moeilijk aan te begrijpen is dat niet ieder mens hetzelfde is. Wat jij kan kan een ander niet, en wat een ander kan kan jij misschien niet.

bekrompenheid hoezo?
buiten het kleine aantal dat ze neemt omwille van een natuurlijk tekort aan serotonine (of weet ik veel welke stof) in hun hersenen of door een of andere shokerende gebeurtenis gerekend is het uitsluitend voor pussys:)

indien niet akkoord: tegenargumenten?
ik ben het met je eens dat anti-depr. niet voor ieder wisse wasje genomen moeten worden.. ik zelf ben ook 2 jaar aardig depressief geweest door verschillende samenlopende omstandigheden en heb ze niet gebruikt want vond dat ik het ook zonder op kon lossen..

maar een depressie kan iedereen overkomen en je kan wel stoer praten met het is voor ''p*ssy's'' maar het kan heftig zijn en je kunt tijdelijk geen uitweg vinden en sommige gevallen helemaal niet soms zit je zo erg in de knoop met verschillende dingen waar je niet 123 uit komt en om dan iets te zoeken om je erdoorheen te helpen en idd je hersens te kalmeren is niks mis mee alleen ga ook achter de oorzaken van je depressie aan... het is idd duidelijk dat je niet weet waarover je praat je bent zelf nooit ECHT depressief geweest (dan heb ik het niet over een dagje ofzo) anders had je deze uitspraak niet gedaan...

dan kun je ook zeggen een asprientje is voor p*ssy's want als je een echte man bent zet je gewoon door de pijn heen...

alleen denk wel dat er veel gebruikers na het nemen van medicatie niet verder zoeken naar hun ware problemen en dat proberen op te lossen, en denken dat het wel goed zo is en dat vind ik wel verkeerd

Je kan beter gewoon kanker hebben of invalide zijn dan een ziekte aan je geest hebben, want de meeste denken dan dat je een p*ssy bent en hebben er alleen maar onbegrip voor, waar je ook weer niet vrolijker van wordt. Als je zelf niet jaren depressief bent geweest weet je gewoon echt niet waar je over praat.

Je kan beter gewoon kanker hebben of invalide zijn dan een ziekte aan je geest hebben, want de meeste denken dan dat je een p*ssy bent en hebben er alleen maar onbegrip voor, waar je ook weer niet vrolijker van wordt. Als je zelf niet jaren depressief bent geweest weet je gewoon echt niet waar je over praat.

:janken::roflol:

Wil je dat andere mensen begrijpen dat je ziek bent dan? Nergens voor nodig man.

Ik slik ook verschillende medicijnen omdat ik compleet retarded ben. :(

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Ge dacht dak een mongol was ofwa?

Je mist me punt, als iemand ernstige dingen zoals oorlog/moord/misbruik oid heeft meegemaakt ken ik begrijpen dat ze AD gebruiken. Ik heb het over de mensen die niet lekker in hun vel zitten of iets gaat niet lekker en gelijk depresief zijn (of denken dat ze depresief zijn) en gelijk AD nodig denken te hebben.

Ik zat niet lekker in me vel nu door de ad zit mn vel weer lekker jonguh.

Je mist me punt, als iemand ernstige dingen zoals oorlog/moord/misbruik oid heeft meegemaakt ken ik begrijpen dat ze AD gebruiken. Ik heb het over de mensen die niet lekker in hun vel zitten of iets gaat niet lekker en gelijk depresief zijn (of denken dat ze depresief zijn) en gelijk AD nodig denken te hebben.

:roflol: Ga jij even bepalen wanneer iemand zich depressief mag voelen. Moet niet gekker worden, verdomme.

Dat bedoel ik. Jezus man.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven