XXL Nutrition

Het grote antidepressieva topic

het gaat hier niet echt om depressie, met dit doeldde ik eerder op verslavingen en borderline-persoonlijkheden,...

natuurlijk heb je geen invloed over wat je voelt, maar je kan nog altijd je acties controleren, niet dan?

daar heb je gelijk in, daar snap ik idd geen hol van. Ik was namelijk onder de indruk dat wij mensen (ogenschijnlijk alleszins) over een vrije wil beschikten, vandaar dat ik zulke 'stoornissen' maar twijfelachtig vind.

de enige psychologische aandoeningen die ik kan begrijpen zijn aandoeningen waarbij de patient last heeft van hallucinaties e.d, daarbij is het overduidelijk dat het buiten de wil van die persoon ligt wat er met hem gebeurt.

heb ik toch nergens gezegd, heb zelfs gezegd dat ik zelf ook zelden/nooit iets positiefs voel

Daar gaat het hem juist om bij heel wat stoornissen. Je hersenen hebben een manier aangeleerd om zo te reageren op bepaalde situaties of hebben zich een beeld gevormd van de wereld, die afwijkend is van de norm. Voor iemand dat niet veel ervaring heeft met zulke stoornissen is het vaak onbegrijpelijk en worden zulke personen aangeduid als zwakzinnige of iets dergelijks. Maar in veel gevallen kan je dit ook afleren, maar moet je niet verwachten dat dit in 123 gebeurt aangezien vaak ernstige gebeurtenissen of jarenlang opgebouwde emoties of inzichten zich in je brein hebben genesteld.

Er is trouwens ook aangetoond dat bij borderline patienten een afwijking is in de hersenen. Dus als je denkt dat het twijfelachtig is, dan vind je autisten, schizofrenen ook maar twijfelachtig ?

Alle angsten die je je maar kan inbeelden. ;)

ahja? ook deze?

Anatidaephobia.jpg

Ik vind mezelf geen p*ssy omdat ik ooit een weekendverslaving heb gehad nee, als je daarom al een p*ssy of zwakzinnig zou zijn. Of ik toen een p*ssy was tijdens m'n verslaving zou ik eig even moeten over nadenken. Een verslaving is iets sterkers dan jezelf. De verslaving op zich is natuurlijk zwak, de verslaafde is dan in feite het slachtoffer van z'n verslaving maar of je daarom een p*ssy bent..
i lol'd:) je doet net alsof verslaving een ziekte is

Beperkt inlevingsvermogen of alleen maar uitgaan van je eigen perspectief en niet openstaan voor andere (betere) perspectieven heeft altijd een oorzaak
en wat bedoel je hier weer mee?:rolleyes:

:roflol:, nee, deze gelukkig niet. :D

i lol'd:) je doet net alsof verslaving een ziekte is

en wat bedoel je hier weer mee?:rolleyes

Het is meer een ziekte dan karakterzwakte imo.

Gewoon dat er altijd een reden moet zijn waarom iemand zo enggeestig is als het gaat over geestelijke aandoeningen en zo, en anti-depressiva afschildert als iets voor p*ssy's..;) Als ik me goed herinner was je ook tegen orgaandonatie..

OT:
Volgens mij kan je ook enkele uren of max een dag enorm depressief zijn. Heb zo nog steeds van die momenten soms waar ik plots een enorme hekel heb aan al m'n lievelingsmuziek en geen enkele muziek me nog kan boeien en ik gewoon alle mogelijke muziek verafschuw. Zelfs klassieke muziek, zoals Mozart en zo vind ik dan enorm kinderachtig en belachelijk klinken.:o Dat is volgens mij dan ook een goede indicatie om vast te stellen of je mogelijk depressief bent of niet, nl als je je favoriete muziek plots walgelijk vind.

Laatst bewerkt:
Het is meer een ziekte dan karakterzwakte imo.
verslaving is 0% ziekte, 100% karakterzwakte ifo, je wordt niet zomaar op een dag wakker met een heroïneverslaving :roflol:
Gewoon dat er altijd een reden moet zijn waarom iemand zo enggeestig is als het gaat over geestelijke aandoeningen en zo, en anti-depressiva afschildert als iets voor p*ssy's..;) Als ik me goed herinner was je ook tegen orgaandonatie..
zoals ik al zei zijn anti-depressiva enkel voor pussies als mensen die niet echt klinisch depressief zijn ze nemen (>80% van de gebruikers)
en ik ben helemaal niet enggeestig over geestelijke aandoeningen, ik ben er wel degelijk van overtuigd dat ze bestaan, maar ik heb gewoon enorme twijfels over het aantal mensen die er echt aan lijden (zoals bijvoorbeeld de exponentiële groei van ADHD kinderen de laatste jaren)

en tegen orgaandonatie... sarcasme is je vreemd?:rolleyes:

verslaving is 0% ziekte, 100% karakterzwakte ifo, je wordt niet zomaar op een dag wakker met een heroïneverslaving :roflol:

zoals ik al zei zijn anti-depressiva enkel voor pussies als mensen die niet echt klinisch depressief zijn ze nemen (>80% van de gebruikers)
en ik ben helemaal niet enggeestig over geestelijke aandoeningen, ik ben er wel degelijk van overtuigd dat ze bestaan, maar ik heb gewoon enorme twijfels over het aantal mensen die er echt aan lijden (zoals bijvoorbeeld de exponentiële groei van ADHD kinderen de laatste jaren)

Je gaat compleet voorbij aan het feit dat detectiemethoden wel eens verbeterd kunnen worden in de loop der jaren.

geen enkele soort anti-depressieva kan op tegen: S5 Haze :)

Je gaat compleet voorbij aan het feit dat detectiemethoden wel eens verbeterd kunnen worden in de loop der jaren.

de detectiemethoden zijn inderdaad wonderbaarlijk:rolleyes:

in het 4de middelbaar was ik eens langsgegaan bij de dokter wegens rugpijn. Moest ik een shitload aan vragen beantwoorden en kwam hij tot de conclusie dat ik depressief was en daar ook die rugpijn vandaan kwam, terwijl ik in die tijd de opgewektheid zelve was:roflol:

attention wh*res worden gediagnostiseerd met ADHD; impulsieve verwende klootzakken worden dan weer gelabeld met een anti-persoonlijkheidsstoornis, en de emo-bitches zijn dan weer depressief, en zo kan je nog uren doorgaan:)

homocoïtusualiteit is ook 100% (haha) karakterzwakte of niet Anus?

Is toch een leuk topic geworden! ,... HAHA see what I did there ?

K......

hey angelus, je bent een asperger

De aanzet op zich komt dan mss door karakterzwakte, maar de verslaving op zich vind ik een ziekte.
http://debora.stoprokenblog.nl/2009/01/12/nicotine-is-de-meest-verlavende-stof-32-procent-raakt-na-een-peuk-verslaafd/

Heb je daar een bewijs van dat het echt zo is? Volgens mij ligt het percentage van mensen die anti-depressiva onterecht gebruiken op z'n minst onder de 50%.

Sarcastisch :roflol:

en een voorbeeld van iemand die er baat bij heeft dat zijn organen niet gebruikt worden: ik voel mij namelijk zeer gelukkig, wetende dat wanneer ik plotseling sterf, een andere stervende persoon ook zal sterven omdat hij mijn organen niet krijgt
terwijl als de wet mij zou verplichten mijn organen af te staan, ik dit geluk niet zou kennen

Tuurlijk dat dit sarcastisch was. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Alleen jammer dat er bij depressievelingen neurlogische oorzaken aangetoont zijn.
Glutamate and depression: clinical and preclinical studies.
Paul IA, Skolnick P.

Laboratory of Neurobehavioral Pharmacology and Immunology, Division of Neurobiology and Behavior Research, Department of Psychiatry, University of Mississippi Medical Center, Jackson, Mississippi 39216, USA. ipaul@psychiatry.umsmed.edu
Abstract
The past decade has seen a steady accumulation of evidence supporting a role for the excitatory amino acid (EAA) neurotransmitter, glutamate, and its receptors in depression and antidepressant activity. To date, evidence has emerged indicating that N-methyl-d-aspartate (NMDA) receptor antagonists, group I metabotropic glutamate receptor (mGluR1 and mGluR5) antagonists, as well as positive modulators of alpha-amino-3-hydroxy-5-methyl-4-isoxazolepropionic acid (AMPA) receptors have antidepressant-like activity in a variety of preclinical models. Moreover, antidepressant-like activity can be produced not only by drugs modulating the glutamatergic synapse, but also by agents that affect subcellular signaling systems linked to EAA receptors (e.g., nitric oxide synthase). In view of the extensive colocalization of EAA and monoamine markers in nuclei such as the locus coeruleus and dorsal raphe, it is likely that an intimate relationship exists between regulation of monoaminergic and EAA neurotransmission and antidepressant effects. Further, there is also evidence implicating disturbances in glutamate metabolism, NMDA, and mGluR1,5 receptors in depression and suicidality. Finally, recent data indicate that a single intravenous dose of an NMDA receptor antagonist is sufficient to produce sustained relief from depressive symptoms. Taken together with the proposed role of neurotrophic factors in the neuroplastic responses to stressors and antidepressant treatments, these findings represent exciting and novel avenues to both understand depressive symptomatology and develop more effective antidepressants.

About the expotionele groei van ADHD de laatste jaren, lood is de bad boy?
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100128130227.htm
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/12/071203204513.htm

In een omgeving waar veel je blootgesteld word aan zelfs lage hoeveelheden lood is er een grotere kans op ADHD, niet moeilijk dat de gevallen omhoog gaan dan.

Angelus schudt 100% van de getallen die hij gebruikt uit zijn mouw. En nee dat getal schud ik niet uit mijn mouw, heb er gedegen onderzoek naar verricht.

lol als dat niet sarcastisch zou zijn, zou ik een sadistische psychopaat zijn en allang iemand hebben koudgemaakt:)

:roflol:, niet persé. Je vorige posts in dat topic spreken dat trouwens redelijk tegen en geven imo met voldoende zekerheid aan dat je toen wel degelijk tegen orgaandonatie was. Nu ben je mss (gelukkig) tot inzicht gekomen maar je gaat me niet wijsmaken dat het allemaal maar troll-posts waren.

:roflol:, niet persé. Je vorige posts in dat topic spreken dat trouwens redelijk tegen en geven imo met voldoende zekerheid aan dat je toen wel degelijk tegen orgaandonatie was. Nu ben je mss (gelukkig) tot inzicht gekomen maar je gaat me niet wijsmaken dat het allemaal maar troll-posts waren.

nee, dat heb je verkeerd geinterpreteerd, ik ben tegen VERPLICHTE orgaandonatie.

iedereen met een paar hersencellen is tegen verplichte orgaandonatie. Maar wat heeft dit met antidepressiva te maken.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven