salieri
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 165
het gaat hier niet echt om depressie, met dit doeldde ik eerder op verslavingen en borderline-persoonlijkheden,...
natuurlijk heb je geen invloed over wat je voelt, maar je kan nog altijd je acties controleren, niet dan?
daar heb je gelijk in, daar snap ik idd geen hol van. Ik was namelijk onder de indruk dat wij mensen (ogenschijnlijk alleszins) over een vrije wil beschikten, vandaar dat ik zulke 'stoornissen' maar twijfelachtig vind.
de enige psychologische aandoeningen die ik kan begrijpen zijn aandoeningen waarbij de patient last heeft van hallucinaties e.d, daarbij is het overduidelijk dat het buiten de wil van die persoon ligt wat er met hem gebeurt.
heb ik toch nergens gezegd, heb zelfs gezegd dat ik zelf ook zelden/nooit iets positiefs voel
Daar gaat het hem juist om bij heel wat stoornissen. Je hersenen hebben een manier aangeleerd om zo te reageren op bepaalde situaties of hebben zich een beeld gevormd van de wereld, die afwijkend is van de norm. Voor iemand dat niet veel ervaring heeft met zulke stoornissen is het vaak onbegrijpelijk en worden zulke personen aangeduid als zwakzinnige of iets dergelijks. Maar in veel gevallen kan je dit ook afleren, maar moet je niet verwachten dat dit in 123 gebeurt aangezien vaak ernstige gebeurtenissen of jarenlang opgebouwde emoties of inzichten zich in je brein hebben genesteld.
Er is trouwens ook aangetoond dat bij borderline patienten een afwijking is in de hersenen. Dus als je denkt dat het twijfelachtig is, dan vind je autisten, schizofrenen ook maar twijfelachtig ?

je doet net alsof verslaving een ziekte is
, nee, deze gelukkig niet. 
Dat is volgens mij dan ook een goede indicatie om vast te stellen of je mogelijk depressief bent of niet, nl als je je favoriete muziek plots walgelijk vind.