MuscleMeat

Het grote antidepressieva topic

En geld kun je niet uitgeven. Je kunt enkel schuld maken waarvan getallen het gewicht maken. Zorg dus dat je zo min mogelijk mee doet aan deze Nieuwerwetse kermis tenzij de zelf je getallen mag bepalen. Tot die tijd is hout en groen een oneindig aantal 9'ens en zijn goud en diamanten slechts 1'tjes.

Alles wat ik zelf niet mag snijden is pulp.

Het onbegrip van mensen is blijkbaar nog steeds erg groot bij depressies. de term depressie heeft een behoorlijke deflatie meegemaakt, in nederland hebben we het al vaak over "zich depressief voelen" wat niet betekend dat je een depressie hebt. Mensen die denken dat een depressie het zelfde is als je even k*t voelen omdat je een slecht cijfer hebt gehaald op school of het niet goed gaat met je vriendinnetje moeten eens gaan praten met iemand die langdurige depressie heeft meegemaakt. Het gaat vaak om complete letargie en ernstige gedachten/pogingen aan de dood. Daarnaast kan een depressie ook gebeuren wanneer er "niets is gebeurd" het is o.a. een disbalans in de hersenen. Dat neemt verder niet weg dat AD te snel worden voorgeschreven in Nederland. Een leuk artikel/boek hierover is Trudy Dehue's de depressie epidimie.

Waarom zijn veteranen en dergelijk nou weer een ander verhaal? Als je zo'n vent ben trek het dan door op de gehele bevolking, uitzonderingen geheel weglaten. Want opkroppen is the way to go.
Ben het wel met je eens dat je het dient te accepteren en verder moet leven, maar dat is voor de ene makkelijker dan voor de andere. De ene heeft er misschien medicatie voor nodig.
Begrijp dan ook niet zo goed wat er zo moeilijk aan te begrijpen is dat niet ieder mens hetzelfde is. Wat jij kan kan een ander niet, en wat een ander kan kan jij misschien niet.
de reden waarom de ander het niet kan, komt bij mij meestal over als onwil (maar misschien is dat weer mijn gebrekkige inlevingsvermogen dat spreekt:rolleyes:)
ik ben het met je eens dat anti-depr. niet voor ieder wisse wasje genomen moeten worden.. ik zelf ben ook 2 jaar aardig depressief geweest door verschillende samenlopende omstandigheden en heb ze niet gebruikt want vond dat ik het ook zonder op kon lossen..

maar een depressie kan iedereen overkomen en je kan wel stoer praten met het is voor ''p*ssy's'' maar het kan heftig zijn en je kunt tijdelijk geen uitweg vinden en sommige gevallen helemaal niet soms zit je zo erg in de knoop met verschillende dingen waar je niet 123 uit komt en om dan iets te zoeken om je erdoorheen te helpen en idd je hersens te kalmeren is niks mis mee alleen ga ook achter de oorzaken van je depressie aan... het is idd duidelijk dat je niet weet waarover je praat je bent zelf nooit ECHT depressief geweest (dan heb ik het niet over een dagje ofzo) anders had je deze uitspraak niet gedaan...
en wat houdt dat "echt" depressief zijn dan precies in? nergens zin in hebben, nergens voldoening uit halen, nergens het nut van inzien, extreme apathie?
story of my life;)
dan kun je ook zeggen een asprientje is voor p*ssy's want als je een echte man bent zet je gewoon door de pijn heen...
dat zeg ik en doe ik ook:roflol:

de reden waarom de ander het niet kan, komt bij mij meestal over als onwil (maar misschien is dat weer mijn gebrekkige inlevingsvermogen dat spreekt:rolleyes:)

:exactly:

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Het onbegrip van mensen is blijkbaar nog steeds erg groot bij depressies. de term depressie heeft een behoorlijke deflatie meegemaakt, in nederland hebben we het al vaak over "zich depressief voelen" wat niet betekend dat je een depressie hebt. Mensen die denken dat een depressie het zelfde is als je even k*t voelen omdat je een slecht cijfer hebt gehaald op school of het niet goed gaat met je vriendinnetje moeten eens gaan praten met iemand die langdurige depressie heeft meegemaakt. Het gaat vaak om complete letargie en ernstige gedachten/pogingen aan de dood. Daarnaast kan een depressie ook gebeuren wanneer er "niets is gebeurd" het is o.a. een disbalans in de hersenen. Dat neemt verder niet weg dat AD te snel worden voorgeschreven in Nederland. Een leuk artikel/boek hierover is Trudy Dehue's de depressie epidimie.

Maar wie gaat dan bepalen of je "depressief" bent of niet? Jij kan van een kortstondig dipje al zelfmoord plegen. Ben je dan depressief? of Zit je dan gewoon even niet lekker in je vel?

Als je even niet lekker in je vel zit krijg je niet meteen zelfmoordneigingen toch?

en wat houdt dat "echt" depressief zijn dan precies in? nergens zin in hebben, nergens voldoening uit halen, nergens het nut van inzien, extreme apathie?
story of my life;)
ja dat zou je er onder kunnen verstaan ja ... en als ik zo dagelijks door het leven zou moeten gaan zou ik toch liever maar een keer zo'n pilletje proberen

ja dat zou je er onder kunnen verstaan ja ... en als ik zo dagelijks door het leven zou moeten gaan zou ik toch liever maar een keer zo'n pilletje proberen

Alleen die symptomen hebben betekent niet dat je depressief bent en maar gelijk pilletjes moet gaan slikken, ik heb al die dingen ook en ben echt niet depressief.

er zijn altijd zwakzinnigen die zo denken (*denkt aan topic van salieri diens vriendin het net had uitgemaakt*):D

Lijkt mij ook niet. Maar in theorie kan ik het me zo voorstellen.
Salieri lijkt me niet het beste voorbeeld overigens, drugsaddicts tellen sowieso al niet meer mee.

Dit heeft overigens niet met een normale depressie te maken aangezien ik aan borderline lijd.. Is iets helemaal anders dan mensen dat in een depressie ondervinden. De suicidale gedachten zijn er reeds van mn 10de levensjaar, de drang naar drugs, drank etc zijn er heel mn leven al en hoe ik me voel kunnen de meeste van jullie in de verste verte niet begrijpen. De ene persoon is niet zoals de andere en je kan misschien wel denken dat depressies voor de zwakken is, maar bepaalde mensen hebben ook problemen mbt tot impulsiviteit wat zich op verschillende vlakken kan uiten. De onwetendheid van sommige members op het vlak van psychologie is hier erg ermbarmelijk omdat ze niet kunnen begrijpen wat het is om 'anders' te zijn dan de rest. Van angelus weten we ondertussen al dat het een nerd is dat niet echt een leven is,dus daar moet je je niet te veel van aantrekken met de statements die hij maakt.

story of my life
Dat is geen depressie maar anhedonia.
In psychology and psychiatry, anhedonia (< Greek ἀν- an-, "without" + ἡδονή hēdonē, "pleasure") is an inability to experience pleasurable emotions from normally pleasurable life events such as eating, exercise, social interaction or coïtusual activities.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anhedonia

Ben overigens blij dat ik niet depressief ben, lijkt me toch echt afzien.

Dit heeft overigens niet met een normale depressie te maken aangezien ik aan borderline lijd.. Is iets helemaal anders dan mensen dat in een depressie ondervinden. De suicidale gedachten zijn er reeds van mn 10de levensjaar, de drang naar drugs, drank etc zijn er heel mn leven al en hoe ik me voel kunnen de meeste van jullie in de verste verte niet begrijpen. De ene persoon is niet zoals de andere en je kan misschien wel denken dat depressies voor de zwakken is, maar bepaalde mensen hebben ook problemen mbt tot impulsiviteit wat zich op verschillende vlakken kan uiten. De onwetendheid van sommige members op het vlak van psychologie is hier erg ermbarmelijk omdat ze niet kunnen begrijpen wat het is om 'anders' te zijn dan de rest. Van angelus weten we ondertussen al dat het een nerd is dat niet echt een leven is,dus daar moet je je niet te veel van aantrekken met de statements die hij maakt.

daar heb je gelijk in, daar snap ik idd geen hol van. Ik was namelijk onder de indruk dat wij mensen (ogenschijnlijk alleszins) over een vrije wil beschikten, vandaar dat ik zulke 'stoornissen' maar twijfelachtig vind.

de enige psychologische aandoeningen die ik kan begrijpen zijn aandoeningen waarbij de patient last heeft van hallucinaties e.d, daarbij is het overduidelijk dat het buiten de wil van die persoon ligt wat er met hem gebeurt.

daar heb je gelijk in, daar snap ik idd geen hol van. Ik was namelijk onder de indruk dat wij mensen (ogenschijnlijk alleszins) over een vrije wil beschikten, vandaar dat ik zulke 'stoornissen' maar twijfelachtig vind.

de enige psychologische aandoeningen die ik kan begrijpen zijn aandoeningen waarbij de patient last heeft van hallucinaties e.d, daarbij is het overduidelijk dat het buiten de wil van die persoon ligt wat er met hem gebeurt.

En als iemand pijn heeft bijvoorbeeld? Dan is er iets mis met zijn lichaam?

Je hebt wel een beperkte kijk op de mens.

En als iemand pijn heeft bijvoorbeeld? Dan is er iets mis met zijn lichaam?

Je hebt wel een beperkte kijk op de mens.

het gaat hier niet echt om depressie, met dit doeldde ik eerder op verslavingen en borderline-persoonlijkheden,...

natuurlijk heb je geen invloed over wat je voelt, maar je kan nog altijd je acties controleren, niet dan?

het gaat hier niet echt om depressie, met dit doeldde ik eerder op verslavingen en borderline-persoonlijkheden,...

natuurlijk heb je geen invloed over wat je voelt, maar je kan nog altijd je acties controleren, niet dan?

Hoezo heb je geen invloed op wat je voelt dan? Nu ben ik je even kwijt. Je hebt toch controle over je leven of niet dan?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven