AndroidHealthClinic

Het grote antidepressieva topic

Depressie staat voor ernstige neerslachtigheid.

Als mensen een gebeurtenis als vervelend ervaren en daar niet echt mee kunnen omgaan, roepen ze over zichzelf dat ze zich al gauw depressief voelen.

In mijn visie moet je de reële problemen kunnen onderscheiden van de luxe-problemen.
Veel mensen hebben weinig ruggengraat, je ziet het vooral aan kinderen en volwassenen die altijd over beschermd zijn opgevoed en nooit echt ergens voor hebben moeten knokken.
Als er dan bepaalde negatieve zaken afspelen in het (latere) leven heeft men totaal geen weerstand opgebouwd om daar mee te leren omgaan cq te relativeren.
De term 'ik voel me depressief' komt naar boven drijven.Dit terwijl er nuchter beschouwd helemaal niet zo veel aan de hand blijkt te zijn.

Het is een beetje een 'modewoord' van de jaren 90

Depressie staat voor ernstige neerslachtigheid.

Als mensen een gebeurtenis als vervelend ervaren en daar niet echt mee kunnen omgaan, roepen ze over zichzelf dat ze zich al gauw depressief voelen.

In mijn visie moet je de reële problemen kunnen onderscheiden van de luxe-problemen.
Veel mensen hebben weinig ruggengraat, je ziet het vooral aan kinderen en volwassenen die altijd over beschermd zijn opgevoed en nooit echt ergens voor hebben moeten knokken.
Als er dan bepaalde negatieve zaken afspelen in het (latere) leven heeft men totaal geen weerstand opgebouwd om daar mee te leren omgaan cq te relativeren.
De term 'ik voel me depressief' komt naar boven drijven.Dit terwijl er nuchter beschouwd helemaal niet zo veel aan de hand blijkt te zijn.

Het is een beetje een 'modewoord' van de jaren 90

:exactly:

Ik zat al te wachten, wanneer komt Sculpture eens opdagen om ons weer te bedienen van clichés en andere borrelpraat met de toonzetting van een deskundige.

Alleen die symptomen hebben betekent niet dat je depressief bent en maar gelijk pilletjes moet gaan slikken, ik heb al die dingen ook en ben echt niet depressief.
nergens zin in hebben, nergens voldoening uit halen, nergens het nut van inzien, extreme apathie... ik ben dan geen expert maar als jij deze symptomen dagelijks hebt dus niet 1 of een paar daagjes denk ik toch dat je aardig depressief bent en je levenskwaliteit erg laag ligt...

dus evt zou kunnen denken aan AD maar iig een vorm van therapie

wat zijn jullie een bende aanstellers

Hebben we Sprytal ook weer, de man die alle obstakels te boven komt met zijn ijzersterke wilskracht. Wat een vent he jongens, wat een vent.

begint een k*ttopic te worden ga me afmelden :mad: teveel slap geouwehoer

nergens zin in hebben, nergens voldoening uit halen, nergens het nut van inzien, extreme apathie... ik ben dan geen expert maar als jij deze symptomen dagelijks hebt dus niet 1 of een paar daagjes denk ik toch dat je aardig depressief bent en je levenskwaliteit erg laag ligt...

dus evt zou kunnen denken aan AD maar iig een vorm van therapie

Slecht advies, straks gaat angelus nog sociaal leven en zijn we zijn enorm intressante posts kwijt:(.

Ik zat al te wachten, wanneer komt Sculpture eens opdagen om ons weer te bedienen van clichés en andere borrelpraat met de toonzetting van een deskundige.

Jou onderschrift enige tijd terug luidde.

'Zoveel debielen en zo weinig tijd'

Maar als ik kijk naar de frequenties van jou posts, valt het me elke keer weer op dat jij over enorm veel vrije tijd beschikt om hier te kunnen posten.

Dus dat weinig tijd valt dus wel mee;) En als jij mensen lager inschat dan jijzelf en je ze kwalificeert als debiel dan vraag ik me af Klaasje Vaak wat je hier dan nog doet joh?;)

Jou onderschrift enige tijd terug luidde.

'Zoveel debielen en zo weinig tijd'

Maar als ik kijk naar de frequenties van jou posts, valt het me elke keer weer op dat jij over enorm veel vrije tijd beschikt om hier te kunnen posten.

Dus dat weinig tijd valt dus wel mee;) En als jij mensen lager inschat dan jijzelf en je ze kwalificeert als debiel dan vraag ik me af Klaasje Vaak wat je hier dan nog doet joh?;)

Klaas wil ons, de debielen, genezen. Hij is de verlosser van dbb, hij zet diegenen die het rechte pad verloren hebben terug.

juist, alleen meer in de zin van zwakzinnig.

en het is wel heel makkelijk om te zeggen: 'omdat ik verslaafd/depressief ben geweest, ben ik erachter gekomen dat het niet voor pussies is'
je weigert gewoon te beseffen dat je zelf een p*ssy bent

edit: dat laatste was eigenlijk niet relevant:) eerder een verkapte 'ik ben geen p*ssy post'; dus nvm

edit2: trouwens, welke angststoornis was dat precies?:o:D

Alle angsten die je je maar kan inbeelden. ;)

Ik vind mezelf geen p*ssy omdat ik ooit een weekendverslaving heb gehad nee, als je daarom al een p*ssy of zwakzinnig zou zijn. Of ik toen een p*ssy was tijdens m'n verslaving zou ik eig even moeten over nadenken. Een verslaving is iets sterkers dan jezelf. De verslaving op zich is natuurlijk zwak, de verslaafde is dan in feite het slachtoffer van z'n verslaving maar of je daarom een p*ssy bent..

Origineel gepost door Angelus Bekijk Post
de reden waarom de ander het niet kan, komt bij mij meestal over als onwil (maar misschien is dat weer mijn gebrekkige inlevingsvermogen dat spreekt)

Beperkt inlevingsvermogen of alleen maar uitgaan van je eigen perspectief en niet openstaan voor andere (betere) perspectieven heeft altijd een oorzaak.

Laatst bewerkt:
Sja, dat vragen mensen mij constant. Op mijn werk, op de hoeveelheid werk ik mee naar huis kan nemen in tijden van drukte, hoe ik dat doe met mijn studie waarbij ik af steven op een cum laude vermelding, en dan weer de vetkleppen en tuinslangen die niet begrijpen dat ik dan ook nog tijd heb om te sporten, waar doet ie het toch van? En dan vervolgens ook hier op DBB, die 5 posts die ik gemiddeld per dag maak, kennelijk voor sommigen een dagtaak (is helemaal niet erg, in het speciale onderwijs zijn de minder bedeelden ook 2 uur per geschreven zin bezig), voor anderen iets dat je in uh, welgeteld maximaal een kwartier per dag inclusief topics lezen kan doen. Je kan er ook gewoon voor kiezen niet 10 uur per dag te slapen en uren te besteden met het kijken naar crappy televisie, ik bedoel dan hou je nog tijd over om halve garen op het internet te vertellen dat ze halve garen zijn naast alle zaken die voor mij persoonlijk alleen belangrijk zijn.

Zie het als een gift, aan jullie. Geniet ervan en pluk de vruchten want ik heb talloze keren op het punt gestaan niet meer in te loggen. Dat kwartiertje per dag kan ik ook gewoon besteden aan masturberen of zo. Voor de spiegel.

Laatst bewerkt:
Om even te reageren. Depressie staat niet voor ernstige neerslachtigheid.

Volgens de DSM-IV-TR-criteria[1] voor het diagnosticeren van een ernstige depressieve episode moeten één of twee van de volgende elementen aanwezig zijn:

A. Gedeprimeerde stemming (1) of verlies van belangstelling of genoegen (2).

Bij deze twee criteria moet worden uitgesloten dat ze zijn veroorzaakt door een lichamelijke aandoening of stemmingsincongruente wanen of hallucinaties. Het volstaat om één van deze symptomen te hebben indien het gepaard gaat met minstens vier van de volgende symptomen:
-Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
-Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
-Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
-Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
-Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
-Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
-Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
-Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
-Suïcidale gedachten.
B. De symptomen voldoen niet aan de criteria voor een gemengde episode.

C. De symptomen veroorzaken klinisch significant lijden of belemmering in sociale, beroepsmatige of andere belangrijke omstandigheden.

D. De symptomen zijn niet het gevolg van directe fysiologische effecten van middelengebruik (bijvoorbeeld drugs of medicatie) of een somatische aandoening (bijvoorbeeld hypothyreoïdie).

E. De symptomen kunnen niet beter worden verklaard door rouw, bv. na het verlies van een geliefde persoon, de symptomen duren langer dan twee maanden of worden gekenmerkt door belemmering in het functioneren, preoccupatie met waardeloosheid, suïcidale gedachten, psychotische symptomen of psychomotorische retardatie.

Volgens deze criteria bepaald dus de psychiater of de psycholoog wanneer je een depressie hebt. Het belangrijkste (misschien wel subjectieve) is dus punt C..Wanneer je je werk niet meer kan uitvoeren, je je kinderen niet meer eten kan geven, je zelf niet meer wast of goed verzorgd enz. Niet wanneer je niet lekker in je vel zit, een depressie eindigd in 15% van de gevallen op de dood, wat dus aanzienlijk groter zijn dan de meeste chronische ziektes in NL. Het blijkt maar weer als opmerkingen van " luxe problemen" en "in afrika hebben ze alleen recht op spreken" dat de leek toch weinig inzicht in psychologische klachten heeft.

Het probleem is dat het kindje aan pa en moe's arm al wordt gedeëcologiseerd om compatibel te raken met de zuurstokken van de kermis in plaats van de kleuren van de lucht.

Depressie is nog steeds die bug maar deze kan bij velen niet meer herschreven worden omdat men vergeetachtig is van hoe het huidig draaiende syndicaat vanaf de grond af aan tot z'n extensie is gekomen inclusief het verworven patent van de leidende joystick.

En dus proberen de ® pharmacisten de nerve agent die de neurotransmittertjes tussen de receptoren regelt maar een extra zetje te geven. Bij dit script zou je eigenlijk een traan moeten laten maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet stiekem zit te te genieten van deze abominabele carrousel op elke straathoek.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven