MuscleMeat

Het grote boekentopic

Puk van de petteflet is mijn favoriet:D

SaborLatina zei:
Ik lees niet veel..ik begin aan een boek en lees hem nooit uit. Hersenschimmen heb ik wel uitgelezen en die vond ik goed. ging over een oude man die ging dementeren. je moet er van houden. Schrijver ben ik ff kwijt..weet nie meer hoe die heet. Ook vind ik van Jan Terlouw, Oosterschelde Windkracht 10 een goed boek. gaat over de stormramp van 1953 in Nederland.

Bernlef heetie geloof ik

Ik heb in de loop der jaren aardig wat boeken gelezen.
Het boek "Bidden wij voor Owen Meany" van John Irving is een boek wat ik niet snel zal vergeten. Het is ontzettend makkelijk om te lezen en ook o zo heerlijk. Hij heeft ook "Hotel New Hampshire" geschreven, ook haast zo fantastisch als dat ander boek. Een reden om dat boek te lezen: een zus en broer gaan uit waanzin flink ketsen met elkaar.

De beschrijving van Bol.com van "Hotel New Hampshire"

Het uiterst originele en verbijsterende relaas van het tumulteuze leven van het gezin Berry. Vader en moeder Berry zijn de eigenaars van Hotel New Hampshire. Frank is hun oudste zoon en zijn jeugd wordt beheerst door zijn homocoïtusualiteit. Franny is het oudste meisje. Wanneer ze zestien is, wordt ze verkracht door drie quarterbacks van het plaatselijke voetbalteam. Ze wordt later een gevierde actrice en trouwt met een n*ger. John is het derde kind en de verteller van het verhaal. Zijn liefde voor Franny is een ware obsessie voor hem: een euvel dat Franny op haar eigen vindingrijke manier weet te verhelpen. Lily is de tweede dochter en zij lijdt aan dwerggroei. Geestelijk probeert ze te groeien door te gaan schrijven. Wanneer ze met haar derde boek maar niet op gang kan komen springt ze uit het raam van haar hotelsuite op de negentiende verdieping 'Sorry, net niet groot genoeg' luidt haar zelfmoordbriefje. Ei is het jongste zoontje. Hij komt met zijn moeder om bij een vliegtuigongeluk waHet uiterst originele en verbijsterende relaas van het tumultueuze leven van het gezin Berry. Vader en moeder zijn de eigenaars van Hotel New Hampshire. Frank is hun oudste zoon, wiens leven beheerst wordt door zijn homo-coïtusualiteit. Franny is het oudste meisje. John is het derde kind en de verteller van het verhaal. Zijn liefde voor Franny is een ware obsessie voor hem. Lily is de tweede dochter, en zij lijdt aan dwerggroei. En dan is er nog Ei, het jongste zoontje. Op uitnodiging van zijn oude vriend Freud, die met zijn slimme beer Susie in Wenen woont, besluit vader met zijn gezin naar Wenen te verhuizen en daar een nieuw Hotel New Hampshire te openen...

Zo'n idioot verhaal moet jullie toch aanspreken?

Dat zijn mijn twee aanraders voor vandaag. Dat waren trouwens ook zowat twee van de eerste boeken die ik las waar geen plaatjes instonden :D

Die star trek boek(jes)
Nu heb ik niets met startrek, maar die lazen leuk weg. Voor als je geen zin hebt om iets ingewikkelds te lezen.

Davinci code kon mij niet echt boeien, het verhaaltje vond ik maar een excuus op Dan Brown's kennis zo veel mogelijk ten toon te stellen. Digital fortress vond ik wel weer leuk.

Terug
Naar boven