- Waardering
- 99
Qua fictie vind ik werk van Brusselmans erg lekker. Maar ik ben niet zo'n romanlezer.
Mank en ex-drummer zijn verslonden. Heilige schrik staat te wachten in de boekenkast.
'Walging' van Sartre ligt op het nachtkastje. Maar 't schiet niet hard op eigenlijk. Het boek sleurt je mee in een bepaalde loomheid.
Verder de al genoemde werken van Dawkins en Dennet. Ook erg leuk vond ik 'schrikbewind der verzinsels' van Jaap van Heerden, (het vreemde in de blik van Sartre ligt te wachten)
Tower of Babel van Pennock,
Agressieve mannetjes van Wrangham en Peterson
Over oorlog en vrede van Röling (dit zou verplichte kost op iedere school na het basisonderwijs moeten zijn)
'Gillen van de pijn is burengerucht' door Prizzey
'Apocalyptische Tijden' van Heirman
'Het Heelal' door Hawking. (maar die moet ik denk ik nog een keer of 5 lezen
)
'Het Kainsteken' door Thompson e.a.'
'Ik heb Alzheimer' door Stella Braams
De essays van Bertrand Russell vind ik ook fantastisch. Ik zou graag 'geschiedenis der westerse filosofie' van 'em lezen.
leuke, minder 'grootse' schrijfsel:
The stuff of Life door Widmaier
What shape is a snowflake door Stewart.
'Ik geloof dat, maar heb geen bewijs' (verzameling overdenkingen van wetenschappers)
'Galileo's commandments' door Bolles
En op het toilet ligt: wat was er voor de oerknal?, door Govert Schilling.
Verder staan er nog vele boeken op stapel: 'Goelag' door applebaum, Also sprach Zarathustra, Gödel Escher Bach, Lichamelijke oefening van Midas Dekkers, Atom van Isaac Asimov, the hitchhikers guide to the galaxy, Lof der Zotheid, van christen tot anarchist etc etc
Boeken zijn fantastisch.
'geef een huis een bibliotheek, het geeft het een ziel'.
-joods spreekwoord.
Mank en ex-drummer zijn verslonden. Heilige schrik staat te wachten in de boekenkast.
'Walging' van Sartre ligt op het nachtkastje. Maar 't schiet niet hard op eigenlijk. Het boek sleurt je mee in een bepaalde loomheid.
Verder de al genoemde werken van Dawkins en Dennet. Ook erg leuk vond ik 'schrikbewind der verzinsels' van Jaap van Heerden, (het vreemde in de blik van Sartre ligt te wachten)
Tower of Babel van Pennock,
Agressieve mannetjes van Wrangham en Peterson
Over oorlog en vrede van Röling (dit zou verplichte kost op iedere school na het basisonderwijs moeten zijn)
'Gillen van de pijn is burengerucht' door Prizzey
'Apocalyptische Tijden' van Heirman
'Het Heelal' door Hawking. (maar die moet ik denk ik nog een keer of 5 lezen
'Het Kainsteken' door Thompson e.a.'
'Ik heb Alzheimer' door Stella Braams
De essays van Bertrand Russell vind ik ook fantastisch. Ik zou graag 'geschiedenis der westerse filosofie' van 'em lezen.
leuke, minder 'grootse' schrijfsel:
The stuff of Life door Widmaier
What shape is a snowflake door Stewart.
'Ik geloof dat, maar heb geen bewijs' (verzameling overdenkingen van wetenschappers)
'Galileo's commandments' door Bolles
En op het toilet ligt: wat was er voor de oerknal?, door Govert Schilling.
Verder staan er nog vele boeken op stapel: 'Goelag' door applebaum, Also sprach Zarathustra, Gödel Escher Bach, Lichamelijke oefening van Midas Dekkers, Atom van Isaac Asimov, the hitchhikers guide to the galaxy, Lof der Zotheid, van christen tot anarchist etc etc
Boeken zijn fantastisch.
'geef een huis een bibliotheek, het geeft het een ziel'.
-joods spreekwoord.