MuscleMeat

het grote DBB boekentopic.

Qua fictie vind ik werk van Brusselmans erg lekker. Maar ik ben niet zo'n romanlezer.
Mank en ex-drummer zijn verslonden. Heilige schrik staat te wachten in de boekenkast.

'Walging' van Sartre ligt op het nachtkastje. Maar 't schiet niet hard op eigenlijk. Het boek sleurt je mee in een bepaalde loomheid.

Verder de al genoemde werken van Dawkins en Dennet. Ook erg leuk vond ik 'schrikbewind der verzinsels' van Jaap van Heerden, (het vreemde in de blik van Sartre ligt te wachten)
Tower of Babel van Pennock,
Agressieve mannetjes van Wrangham en Peterson
Over oorlog en vrede van Röling (dit zou verplichte kost op iedere school na het basisonderwijs moeten zijn)
'Gillen van de pijn is burengerucht' door Prizzey
'Apocalyptische Tijden' van Heirman
'Het Heelal' door Hawking. (maar die moet ik denk ik nog een keer of 5 lezen :D)
'Het Kainsteken' door Thompson e.a.'
'Ik heb Alzheimer' door Stella Braams

De essays van Bertrand Russell vind ik ook fantastisch. Ik zou graag 'geschiedenis der westerse filosofie' van 'em lezen.

leuke, minder 'grootse' schrijfsel:
The stuff of Life door Widmaier
What shape is a snowflake door Stewart.
'Ik geloof dat, maar heb geen bewijs' (verzameling overdenkingen van wetenschappers)
'Galileo's commandments' door Bolles

En op het toilet ligt: wat was er voor de oerknal?, door Govert Schilling.

Verder staan er nog vele boeken op stapel: 'Goelag' door applebaum, Also sprach Zarathustra, Gödel Escher Bach, Lichamelijke oefening van Midas Dekkers, Atom van Isaac Asimov, the hitchhikers guide to the galaxy, Lof der Zotheid, van christen tot anarchist etc etc :D

Boeken zijn fantastisch.

'geef een huis een bibliotheek, het geeft het een ziel'.
-joods spreekwoord.

• Topic Starter Topic Starter
lichamelijke opvoeding van middas dekkers ligt hier ook nog, ik heb me vroeger krom gelachen met zijn "... en andere beesten" boekjes

Ik vind boeken leuk, maar heb niet zoveel echt boeken om in te lezen.
Vind het meer leuk als naslagwerken en om soms stukjes te lezen eruit.
Zo heb ik een aantal boeken over Billy the Kid, John Ringo en dan andere naslagwerken over het wilde westen, en de Civil War.
En ik heb boeken over Harley Davidson en van sommige motorclubs.
Een aantal boeken heb ik als eerste editie, van sommigen zijn ze gesigneerd of er zijn er maar 1000 gedrukt.

lolita, norwegian wood en extreem luid en ongeloofelijk dichtbij.

norwegian wood is echt het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb, heb er veel troost van ondervonden toen het k*t ging met mijn vriendin.

lees ook wel graag thrillers, werk van Mo Hayder ofzo. Stephen King is ook wel vermakelijk, Steve Martini of het werk van John Grisham. Lekker, s'avonds ff half uurtje voor t slapen gaan in bed lezen.

lichamelijke opvoeding van middas dekkers ligt hier ook nog, ik heb me vroeger krom gelachen met zijn "... en andere beesten" boekjes

Hehe erg grappig mannetje idd. En zo lekker droog. :D

Maar het is natuurlijk redelijk schandelijk dat in dit verband niet ook

'Science and practice of strength training' (van Zatziorsky)

voorbij is gekomen, hier op DBB.

Ohw ja, één van m'n alltime favorieten: Mathilda van Roald Dahl :D

Terug
Naar boven