Fitness Seller

Het grote I Xyzyx I rijtjeshuis-topic

Iemand waaraan jij je gewoon irriteert in elkaar gaan slaan is wel even wat anders he...
Die politieagenten maken steeds mensen geld afhandig voor iets waarvoor zij niet gestraft zou moeten worden (en dat is al gauw €50+). Dat is wel even wat anders dan irritant gedrag vertonen (wat overigens totaal aan jezelf kan liggen).

Hmm, als mensen terecht een boete krijgen vind ik dat ze niet moeten zeiken..

Laatst die autist die moeilijk liep te doen dat hij boete kreeg omdat hij in de stad een klokhuis uit de auto flikkerde. Serieus als ik die rechter was had ik hem keihard uitgelachen en de boete 4x zo hoog gemaakt omdat hij zijn afval maar bij zich moet houden. Had serieus de neiging om auto vol vuilniszakken te laden en dat bij hem in de tuin te fl*kkeren..

Lol dat is toch ook irritant. Komt op hetzelfde neer, je voelt je niet rechtvaardig behandeld dus raak je geïrriteerd. Ik zie geen verschil hoor. Als je het doet om onder een boete uit te komen ben je niet zo slim bezig.
Ik heb een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, dus daar kan het aan liggen. Anyway, iemand irriteren vindt ik veel minder erg dan iemand veel geld afhandig maken, maargoed, dat kan persoonlijk zijn.

---------- Post toegevoegd Sat 29 Sep 2012 om 18:32 ----------

Laatst die autist die moeilijk liep te doen dat hij boete kreeg omdat hij in de stad een klokhuis uit de auto flikkerde. Serieus als ik die rechter was had ik hem keihard uitgelachen en de boete 4x zo hoog gemaakt omdat hij zijn afval maar bij zich moet houden. Had serieus de neiging om auto vol vuilniszakken te laden en dat bij hem in de tuin te fl*kkeren..
Vandaar dat ik zeg "voor iets waarvoor zij niet gestraft zouden moeten worden" ;)
Terechte boetes zijn gewoon prima natuurlijk.

Ik heb een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, dus daar kan het aan liggen. Anyway, iemand irriteren vindt ik veel minder erg dan iemand veel geld afhandig maken, maargoed, dat kan persoonlijk zijn.

Geld afhandig maken is ook een manier van irritant zijn. Maar mensen kunnen je op meerdere manieren benadelen onterecht en dat is ook gewoon irritant. Het vormt allemaal onder hetzelfde type gedrag dat tot agressie leidt. De middelen zijn misschien anders maar het komt hetzelfde neer. Het is bepaald gedrag.

---------- Post toegevoegd Sat 29 Sep 2012 om 18:32 ----------

Vandaar dat ik zeg "voor iets waarvoor zij niet gestraft zouden moeten worden" ;)
Terechte boetes zijn gewoon prima natuurlijk.

Haha ok :p Zijn zat lui die al gelijk huillie huilie doen als ze een boete krijgen.. Je bent het toch zelf die te hard rijd of wat dan ook. Vroeger maakte ik me er ook altijd druk om maar nu zie ik het gewoon als belasting en niet als een boete... Want serieus, gestraft worden om 10 km/h te hard op een lege snelweg faalt gewoon :roflol: uiteindelijk is het alleen om de staatskas te spekken dus gewoon verkapte belasting.

Haha ok :p Zijn zat lui die al gelijk huillie huilie doen als ze een boete krijgen.. Je bent het toch zelf die te hard rijd of wat dan ook. Vroeger maakte ik me er ook altijd druk om maar nu zie ik het gewoon als belasting en niet als een boete... Want serieus, gestraft worden om 10 km/h te hard op een lege snelweg faalt gewoon :roflol: uiteindelijk is het alleen om de staatskas te spekken dus gewoon verkapte belasting.
Ja, de hoogte van de boetes is weer een ander verhaal (superhoog ...), maar een snelheidsbekeuring moet je gewoon in ontvangst nemen zonder te zeiken, wat mij betreft :p

Ja, de hoogte van de boetes is weer een ander verhaal (superhoog ...), maar een snelheidsbekeuring moet je gewoon in ontvangst nemen zonder te zeiken, wat mij betreft :p

True, kan me ook voorstellen dat mensen met lage inkomens zich er drukker om maken omdat het soms gewoon een week aan inkomen is. Maar goed, dan moet je gewoon niet hard rijden als je het niet kan/wilt betalen..

True, kan me ook voorstellen dat mensen met lage inkomens zich er drukker om maken omdat het soms gewoon een week aan inkomen is. Maar goed, dan moet je gewoon niet hard rijden als je het niet kan/wilt betalen..

Ik bespeur bij jou een aparte soort van decadentie, en ik kan het niet goed duiden.. Echter geeft het wel een bittere smaak in mijn mond.

Ik bespeur bij jou een aparte soort van decadentie, en ik kan het niet goed duiden.. Echter geeft het wel een bittere smaak in mijn mond.

Nee serieus, ik zou het geen slechte zaak vinden moesten boetes bepaald worden aan de hand van inkomen. Althans, deels. Nu voelen mensen die minder bedeeld zijn het veel harder dan rijke mensen waardoor mensen met genoeg geld gewoon constant 30 km/h te hard kunnen rijden zonder ooit maar ergens last van te hebben.

Pffff :roflol:

Word toch opgegeten door de vogels man

Nee serieus, ik zou het geen slechte zaak vinden moesten boetes bepaald worden aan de hand van inkomen. Althans, deels. Nu voelen mensen die minder bedeeld zijn het veel harder dan rijke mensen waardoor mensen met genoeg geld gewoon constant 30 km/h te hard kunnen rijden zonder ooit maar ergens last van te hebben.

Jij kan een gesprek met jezelf voeren volgens mij...

Dat kan iedereen als die dingen rationaliseert

Echt he :roflol:

Aan alle dingen zitten meerdere kanten..

---------- Post toegevoegd Sat 29 Sep 2012 om 19:31 ----------

Ik doelde op dat hij nergens ingaat op wat iemand zegt maar gewoon vrolijk zijn verhaal geeft.

Ik dacht dat hij bedoelde dat ik weer arme mensen belachelijk zat te maken en wilde duidelijk maken dat dat niet zo was..

---------- Post toegevoegd Sat 29 Sep 2012 om 19:33 ----------

Word toch opgegeten door de vogels man

Kom op zeg, als je in de stad afval uit de auto gooit moet je niet zeiken. Als je dan serieus landelijke publiciteit gaat zoeken ben je gewoon een 1e klas triest figuur. Wie gaat nou in de stad zooi uit het raam gooien? Of het nu een klokhuis is of een zak afval.. Beide is gewoon goor. Zou jij er vrolijk van worden als mensen klokhuizen bij jou op je deurmat gooien? Mensen in de stad worden daar waarschijnlijk net zo vrolijk van..

Ik ga een bananenschil in je tuin gooien I xyyzxy I.

Ik ga een bananenschil in je tuin gooien I xyyzxy I.

Oh, als je het in de bosjes gooit heb ik er geen moeite mee.. Onze hond kakt en pist ook gewoon in de tuin.

In de stad heb je alleen weinig bosjes en zou iedereen het doen die daar loopt dan word het 1 grote smerige bende..

Ewa xyzyx die bezems hier zijn kabaaaaaah.

Je vergelijking trekt ook gewoon nergens op man, open je ogen. Zak afval vergelijken met een klokhuis. Boeit mij wat als er hier op de stoep een klokhuis ligt, een zak afval zou ik wel moeilijk over doen ja.

Terug
Naar boven