MuscleMeat

Het grote I Xyzyx I rijtjeshuis-topic

Hmm, nja ik kom eigenlijk bij beide uit op het zelfde antwoord. Ben een te lui varken om er eigenlijk over na te gaan denken :p

Maar goed, t zullen dus theoretisch gezien allemaal lege vetcellen zijn. Vraag me ook af hoe dit bij spieren is, of 'gewonnen spiermassa' je leven lang blijft mar dat het de vocht/voedingsstoffen zijn die verdwijnen wanneer je afvalt..

Uiteindelijk heb je wel spiergeheugen.. Dus misschien dat er wel een kern van waarheid in zit alleen dat je uiteindelijk toch die vezels/cellen af gaat breken..

Fixed :trollface: gewonnen spiermassa heeft in ieder geval spiergeheugen waardoor het als je een tijd gestopt bent relatief veel eenvoudiger is de massa terug te winnen die je ooit gehad hebt. Het is dus niet zo straf het kost alleen veel tijd en toewijding. Denk dat je de kern van de kern vezels pas gaat afbreken als je echt dodelijk ziek bent en in het ziekenhuis ligt en niets meer gebruikt en ondervoed bent.

Dat je wat hoger uitvalt is in principe logisch omdat de eerste premis die je stelde dat 14% 1/7 is al niet klopte. Denk overigens dat het niet gezond is voor iemand om alleen maar lege vetcellen te hebben. Dus we kunnen wel veronderstellen dat iemand die ooit 42% heeft gehad een vp van 6% niet lang vol zou kunnen houden als dit al mogelijk is te behalen. (misschien zonder enige spiermassa en een anorexia dieet :o)

Ah zo ja, zouden eigenlijk beide beredeneringen wel kloppen..

Maar goed, t lijkt me inderdaad niet gezond omdat je dan niet op 6% staat maar eigenlijk op 0% omdat je verbrandbare hoeveelheid vet 0 is..

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 11:36 ----------

Nu wel ja :roflol:

Maar omdat: ziek

Ah zo ja, zouden eigenlijk beide beredeneringen wel kloppen..

Maar goed, t lijkt me inderdaad niet gezond omdat je dan niet op 6% staat maar eigenlijk op 0% omdat je verbrandbare hoeveelheid vet 0 is..

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 11:36 ----------

Nu wel ja :roflol:

Maar omdat: ziek

Precies dat kan nooit goed zijn. Laten we veronderstellen dat je een minimum nodig hebt van 6% verbrandbare vetten (aangezien sommige laag begonnen zijn maar toch een % of 8 vol kunnen houden voor langere tijd.

Dat betekent dat iemand van een vp van 42% ongeveer op 12-14% nog wel redelijk gezond zou kunnen zijn. Dit is even natte vinger werk wiskunde scheelt weer wat werk :roflol: en in acht genomen natuurlijk dat wanneer iemand zwaarder is een bepaald VP al meer beschikbaar vet betekent voor verbranding. Ik denk dat er wel een bepaalde factor is voor verhouding tussen massa en hoeveelheid beschikbare vetten voor verbranding wat als gezond beschouwt kan worden.

Laatst bewerkt:
Precies dat kan nooit goed zijn. Laten we veronderstellen dat je een minimum nodig hebt van 6% verbrandbare vetten (aangezien sommige laag begonnen zijn maar toch een % of 8 vol kunnen houden voor langere tijd.

Dat betekent dat iemand van een vp van 42% ongeveer op 12-14% nog wel redelijk gezond zou kunnen zijn. Dit is even natte vinger werk wiskunde scheelt weer wat werk :roflol:

Haha, je kan t nooit precies weten. Je gaat er dan van uit dat iemand het zelfde gewicht blijft enz.. Daarnaast hebben sommige mensen al meer vetcellen dan andere mensen wat ook uit maakt.

Maar goed, t zou dus voor voormalig dikke mensen veel ongezonder zijn om op 8% te staan dan mensen die hun hele leven weinig vet gehad hebben.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 11:51 ----------

Ik denk dat er wel een bepaalde factor is voor verhouding tussen massa en hoeveelheid beschikbare vetten voor verbranding wat als gezond beschouwt kan worden.

Hmm, ik denk dat het voor mensen met veel massa wel makkelijker is om op laag vet% te staan dan iemand die weinig massa heeft.. Tenslotte zitten in spieren ook veel voedingsstoffen en natuurlijk omdat het percentage niet verbrandbare vetcellen kleiner is op 10% @ 100 kilo dan wanneer je het vergelijkt met 10% op 50 kilo

Goed we zouden hier eens onderzoek naar moeten doen en rijk moeten worden :trollface:

Ik denk dat je eerder rijk wordt van dingen die mensen vet maken :roflol:

Of als je een medicijn uitvind wat zorgt dat mensen niet dik worden

ik snap het niet wat doe je uberhaupt op dit forum als je al zo lang lid bent 22 jaar bent en pas 70 kilo weegt :s denk dat je wel wat meer mag gaan trainen en eten dan trollen op dit forum, of snap je niet helemaal voor wat voor type mensen dit forum bedoelt is?

kan je net zo goed naar een of ander random game forum gaan ofzo.

Leuke berenedering, maar vraag me af of het in de praktijk ook echt zo is..

ik snap het niet wat doe je uberhaupt op dit forum als je al zo lang lid bent 22 jaar bent en pas 70 kilo weegt :s denk dat je wel wat meer mag gaan trainen en eten dan trollen op dit forum, of snap je niet helemaal voor wat voor type mensen dit forum bedoelt is?

kan je net zo goed naar een of ander random game forum gaan ofzo.

Ok:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 11:56 ----------

Leuke berenedering, maar vraag me af of het in de praktijk ook echt zo is..

Denk dat een deel van andere factoren afhankelijk is maar dat je uiteindelijk toch wel een deel verbrandbaar vet zal moeten hebben. Hoeveel % dat is is natuurlijk per persoon verschillend...

Maar denk dat je wel degelijk kan stellen dat mensen die vroeger dik zijn geweest moeilijker op een laag vet% komen dan mensen die nooit dik zijn geweest. Dit omdat de hoeveelheid niet verbrandbare vetcellen (welke niet weg gaan) groter is bij mensen die dik zijn geweest.

This is true, maar ik vind dit uitzoeken interessanter :roflol:

Denk dat het lastig zal zijn om uit te zoeken. Zal te veel afhangen van persoon tot persoon.. Snelheid stofwisseling, leeftijd enz. Zal me niet verbazen dat je een hele uitgebreide conclusie zal krijgen met allemaal factoren welke invloed hebben op de minimale hoeveelheid verbrandbaar vet die een mens nodig heeft :p

Denk dat het lastig zal zijn om uit te zoeken. Zal te veel afhangen van persoon tot persoon.. Snelheid stofwisseling, leeftijd enz. Zal me niet verbazen dat je een hele uitgebreide conclusie zal krijgen met allemaal factoren welke invloed hebben op de minimale hoeveelheid verbrandbaar vet die een mens nodig heeft :p

Als het makkelijk zou zijn zou het niet echt een onderzoek meer zijn he. Het gaat erom dat alle informatie samengevoegd wordt om tot eindconclusies te komen, dat is nou juist wat het leuk maakt. Een uitgebreide conclusie inderdaad die onder te verdelen is in aparte segmenten waardoor het wel begrijpbaar wordt.

Als het makkelijk zou zijn zou het niet echt een onderzoek meer zijn he. Het gaat erom dat alle informatie samengevoegd wordt om tot eindconclusies te komen dat is nou juist wat het leuk maakt. Een uitgebreide conclusie inderdaad die onder te verdelen is in aparte segmenten waardoor het wel begrijpbaar wordt.

Klopt, maar uiteindelijk weet je nog niet wat een mens minimaal nodig zal hebben..

Zullen een heleboel 'maaren' aan zitten.. Waarna de enige duidelijke conclusie zal zijn dat mensen die dik zijn geweest moeilijker een laag vet% kunnen halen en behouden dan mensen die nooit dik zijn geweest. Hoeveel moeilijker verschilt van persoon tot persoon afhankelijk van lichaamsgewicht, leeftijd, geslacht, stofwisseling enz..

Klopt, maar uiteindelijk weet je nog niet wat een mens minimaal nodig zal hebben..

Zullen een heleboel 'maaren' aan zitten.. Waarna de enige duidelijke conclusie zal zijn dat mensen die dik zijn geweest moeilijker een laag vet% kunnen halen en behouden dan mensen die nooit dik zijn geweest. Hoeveel moeilijker verschilt van persoon tot persoon afhankelijk van lichaamsgewicht, leeftijd, geslacht, stofwisseling enz..

Voor ieder mens is dat te bepalen door de factoren te benoemen en hun invloed te weten. Het is dan zo eenvoudig als de waarden in te vullen. Orde scheppen in chaos begint bij de essenties te herkennen en te benoemen.

Voor ieder mens is dat te bepalen door de factoren te benoemen en hun invloed te weten. Het is dan zo eenvoudig als de waarden in te vullen. Orde scheppen in chaos begint bij de essenties te herkennen en te benoemen.

Klopt, maar ik denk niet dat je ooit een tabel zal kunnen maken met: man, 20 jaar, 180 cm, 70 kilo vvm, max vetmassa ooit: 10 kilo -> je laagste vet% zal 8% zijn en lager is ongezond.

Net als het gezonde lichaamsgewicht berekenen.. Zelf ben ik echt nauwelijks ziek geweest, zelfs niet in de periode dat mijn lichaamsgewicht toch wel aardig laag was.

Klopt, maar ik denk niet dat je ooit een tabel zal kunnen maken met: man, 20 jaar, 180 cm, 70 kilo vvm, max vetmassa ooit: 10 kilo -> je laagste vet% zal 8% zijn en lager is ongezond.

Net als het gezonde lichaamsgewicht berekenen.. Zelf ben ik echt nauwelijks ziek geweest, zelfs niet in de periode dat mijn lichaamsgewicht toch wel aardig laag was.

Een tabel misschien niet maar wellicht wel een flowchart met het gewicht van iedere factor. Iedere factor in de formule als variabel die je vaststelt door van te voren te bepalen welke factor op jou van toepassing is (begonnen vp, geslacht, leeftijd enz)

Een tabel misschien niet maar wellicht wel een flowchart met het gewicht van iedere factor. Iedere factor in de formule als variabel die je vaststelt door van te voren te bepalen welke factor op jou van toepassing is (begonnen vp, geslacht, leeftijd enz)

Hmm, ik denk toch dat het lastig zal zijn hoor :p

Gok dat het wel een levenswerk zal worden als je daar aan begint.. Zal me niet eens verbazen als afkomst ook invloed heeft op je minimale vet%, seizoen enz enz :p

Hmm, ik denk toch dat het lastig zal zijn hoor :p

Gok dat het wel een levenswerk zal worden als je daar aan begint.. Zal me niet eens verbazen als afkomst ook invloed heeft op je minimale vet%, seizoen enz enz :p

Uiteindelijk is het bij bijna alles onmogelijk om het tot het exacte eindpunt te benaderen maar je kunt in ieder geval heel dichtbij komen.

Uiteindelijk is het bij bijna alles onmogelijk om het tot het exacte eindpunt te benaderen maar je kunt in ieder geval heel dichtbij komen.

Ik ga er ieder geval niet aan beginnen :roflol:

Maar goed, leuke eindscriptie voor als je naar de uni gaat :p

Gok dat je er toch wel een leuk cijfer mee kan behalen als je gewoon de meest belangrijke factoren uit gaat zoeken (geslacht, leeftijd, max vet% ooit). Al zal t lastig zijn mensen te vinden die eerst dik waren en nu shredded..

Ik ga er ieder geval niet aan beginnen :roflol:

Maar goed, leuke eindscriptie voor als je naar de uni gaat :p

Gok dat je er toch wel een leuk cijfer mee kan behalen als je gewoon de meest belangrijke factoren uit gaat zoeken (geslacht, leeftijd, max vet% ooit). Al zal t lastig zijn mensen te vinden die eerst dik waren en nu shredded..

Ik zowel feeder als drillinstructeur geen probleem :) :trollface:

Terug
Naar boven