AndroidHealthClinic

Het grote I Xyzyx I rijtjeshuis-topic

Vanochtend trouwens 900 kcal gegeten..
's middags 700 kcal
's avonds broodje kebab 1000 kcal :o

Totaal 2600..

Dus nog 900 over, challenge accepted :o

Net ook bevestiging gekregen van barbarian gewichten, zaterdag waarschijnlijk die bowflex halen dus herfstvakantie keihard knallen en schema zo maken dat ik op school ook makkelijk eten heb :)

ik zit al op mn kcals, zometeen maar slapen:D

900 calorieen is zo weg :o brb 2 mc chickens

ik zit al op mn kcals, zometeen maar slapen:D

900 calorieen is zo weg :o brb 2 mc chickens

True.. 1 shake van 250ml melk, 50g oats, 20g whey is 400 kcal ofzo..
Heb ook nog bak aardbijen kwark staan = 500 kcal ofzo (wel 40g suiker maar goed, verder neem ik niet zoveel suikers)

Misschien ook nog wat fruit en glas melk achterover slaan en zit op 4000 :)

fruit nemen als je al boven onderhoud eet = regelrechte vet aanmaak. Dus dat zou ik niet doen.

fruit nemen als je al boven onderhoud eet = regelrechte vet aanmaak. Dus dat zou ik niet doen.

Ik zet niet zo snel vet aan.. Hou het wel in de gaten..

Heb afgelopen week slecht gegeten dus kan wel een carb refeed gebruiken.. Spieren weer lekker vol laten zuigen met suikers :p

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:04 ----------

bullshit

en flinke kebab van 1k kcal

Haha zal inderdaad wel wat minder zijn.. 800 kcal ofzo..

Alhoewel, 800 kcal aan rijst en kip zit ik nog niet vol van maar nu plofte ik zowat na die kebab.. Wel saus op yoghurt basis dus ook niet veel kcal.. Ach, glaasje melk er bij

Dammit, zit weer eens 200 cals boven mijn dieet :(

1l chocomel = 840 cals

5 minuutjes en je hebt het weg gedronken

1l chocomel = 840 cals

5 minuutjes en je hebt het weg gedronken

True, maar veel suikers..

Pak melk is 500 kcal en drink je ook zo weg :p

Pakte eerst chocomelk en normale kwark maar doe nu gewone melk en aardbijen kwark om totale suiker toevoer wat te beperken:)

@ <65 kg maakt het niet uit hoeveel suiker je consumeert

Same here, maar sinds ik gewend ben aan bulken is het echt geen probleem meer. Heb het idee dat ik mijn maag flink heb opgerekt :D

Hmm, t is bij mij meer dat ik nooit honger heb..

Vrienden noemen het chronische 'anorexia' wat eigenlijk wel zo is omdat eten mij gewoon geen genoegdoening geeft. Als ik zou gainen op 1000 kcal zou ik t niet eens erg vinden:o

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:14 ----------

@ <65 kg maakt het niet uit hoeveel suiker je consumeert

Je kan beter gelijk aanleren om zo clean mogelijk te eten :p

Daarnaast sla je een melk whey oats shake ook zo achterover:)

niet janken om suikers man maakt geen klap uit

elke dag een liter chocomelk hiero, zelfs de afgelopen maanden toen ik niet heb getraind. :(

bullshit

en flinke kebab van 1k kcal

Spieren hebben niks aan fructose want dat kunnen ze niet omzetten, dat kan alleen de lever.

Als jij boven behoefte eet, zitten zowel je spier, als lever glycogeenvoorraden nokvol. Waar je lever normaal wellicht de fructose om zou zetten in glycogeen (een soort van opgeslagen energie) zit nu die voorraad vol. Het kan nergens heen dus je lever zet het om in vet. En helaas kun je vet niet weer omzetten naar glycogeen/glucose. Elke gram onnodige vet aanzet is er een teveel. Waarom zou je dat doen

Spieren hebben niks aan fructose want dat kunnen ze niet omzetten, dat kan alleen de lever.

Als jij boven behoefte eet, zitten zowel je spier, als lever glycogeenvoorraden nokvol. Waar je lever normaal wellicht de fructose om zou zetten in glycogeen (een soort van opgeslagen energie) zit nu die voorraad vol. Het kan nergens heen dus je lever zet het om in vet. En helaas kun je vet niet weer omzetten naar glycogeen/glucose. Elke gram onnodige vet aanzet is er een teveel. Waarom zou je dat doen

bij een tegroot overschot is alles wat je teveel eet omgezet naar vet, of dat nou rijst of fruit is (over een bepaalde periode), waar jij met fruit op doelt is niet de koolstofatomen waaruit het uit opgebouwd is(fructose bijvoorbeeld), omdat dat irrelevant is voor bb-doeleinden. een koolhydraat is een koolhydraat (micronutriënten daargelaten), je doelt op de glycemische index (snelheid van de "opname") deze is bij fruit ook hoog alleen omdat je nog veel voedingstoffen in je hebt zitten vangt het lichaam dat op, als je bijvoorbeeld wat vetten eet bij die banaan als simpel voorbeeld, dan vertragen die vetten de glycemische index van die banaan enorm, wat het hele verhaal van snelle omzetting van suikers al ontkracht.
het lichaam denkt trouwens toch niet "ja het is nu 11 uur en onze vriend hier zit al aan zijn calorieen voor de dag", het is een steeds doorlopend proces.

Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik begrijp eruit dat ik dus gelijk heb.

Terug
Naar boven