AndroidHealthClinic

Het grote I Xyzyx I rijtjeshuis-topic

Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik begrijp eruit dat ik dus gelijk heb.

zal het simpeler uitleggen

banaan=hoog op glycemische index
andere voedingstoffen in lichaam zorgen voor vertraagde vertering van banaan en dus het dalen van die index

enige keer wanneer zoiets dus zo snel word opgenomen is als er geen andere stoffen aanwezig zijn, maw de index word eenmaal in het lichaam niet aangepast.

als je dus een dag niks eet bijvoorbeeld dan verteert die banaan wel sneller, maar dat is onbelangrijk omdat jij het had over bananen eten op een overschot, wat je niet hebt als je niks eet.

dat van die fructose is sowieso onzin trouwens

:roflol: volgens mij zit je te trollen. Ik doe een opleiding in voeding, ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.

zal het simpeler uitleggen

banaan=hoog op glycemische index
andere voedingstoffen in lichaam zorgen voor vertraagde vertering van banaan en dus het dalen van die index

enige keer wanneer zoiets dus zo snel word opgenomen is als er geen andere stoffen aanwezig zijn, maw de index word eenmaal in het lichaam niet aangepast.

als je dus een dag niks eet bijvoorbeeld dan verteert die banaan wel sneller, maar dat is onbelangrijk omdat jij het had over bananen eten op een overschot, wat je niet hebt als je niks eet.

dat van die fructose is sowieso onzin trouwens

Banaan heeft toch langzaam opneembare suikers omdat er voedingsvezels in zitten welke lastig te verteren zijn en t algehele verteringsproces van de banaan vetragen?

:roflol: volgens mij zit je te trollen. Ik doe een opleiding in voeding, ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.

not sure if serious, deze info komt van layne norton en die gast heeft een phd in voedingswetenschappen, je kan trouwens best gelijk hebben met dat verhaal over die fructose maar dat maakt niet zoveel uit omdat dat fruit niet zo snel verteerd word als je denkt

not sure if serious, deze info komt van layne norton en die gast heeft een phd in voedingswetenschappen, je kan trouwens best gelijk hebben met dat verhaal over die fructose maar dat maakt niet zoveel uit omdat dat fruit niet zo snel verteerd word

Verschilt dat niet per fruit?

Banaan heeft toch langzaam opneembare suikers omdat er voedingsvezels in zitten welke lastig te verteren zijn en t algehele verteringsproces van de banaan vetragen?

bijna alle processen in je lichaam beïnvloeden de vertering van je eten, en flink ook. zo flink dat het in principe niet zoveel uit maakt wat snel en niet snel word opgenomen, daarom zou ik me er niet al te druk om maken als je gewoon het aantal calorieen en e/k/v haalt

bijna alle processen in je lichaam beïnvloeden de vertering van je eten, daarom zou ik me er niet al te druk om maken als je gewoon het aantal calorieen en e/k/v haalt

True..

Maar teveel suiker in 1x is slecht omdat je insuline dan omhoog schiet.. Daarnaast zitten bij geraffineerde suikers geen enkele andere stoffen zoals voedingsvezels, vitamines, mineralen enz.. Waardoor je uiteindelijk toch suikers het beste zoveel mogelijk kan vermeiden :p

Maar het wordt idd wel overdreven meestal dat suikers gelijk omgezet worden naar vet..

Uiteindelijk zal 1000 kcal aan langzame koolhydraten aan overschot net zoveel vet veroorzaken als 1000 kcal aan suikers

Ik haal mijn info uit boeken en artikelen waarvan de inhoud jarenlang getoetst is door diverse wetenschappelijke instanties. Afgaan op uitspraken van 1 persoon is nou niet echt betrouwbaar. Hij zal best gelijk hebben hoor. Maar eigenlijk zeg je hetzelfde als wat ik doe, maar dan in andere woorden.

Hoe dan ook, 's avonds fruit eten terwijl je al op een overschot zit is niet aan te raden.

Uiteindelijk zal 1000 kcal aan langzame koolhydraten aan overschot net zoveel vet veroorzaken als 1000 kcal aan suikers

Alsjeblieft man... wat een broscience :P Als dat zo zou zijn boeit het dus geen zak meer wat je eet. 1000 kcal langzame kh levert gedurende de dag geleidelijk aan energie, misschien wel gelijk aan de behoefte op dat moment, oftewel alles wordt gebruikt. 1000kcal suiker wordt meteen omgezet, lichaam kan niks met die enorme bom energie, gebruikt maar een klein deel en zet de rest weg als vet.

True..

Maar teveel suiker in 1x is slecht omdat je insuline dan omhoog schiet.. Daarnaast zitten bij geraffineerde suikers geen enkele andere stoffen zoals voedingsvezels, vitamines, mineralen enz.. Waardoor je uiteindelijk toch suikers het beste zoveel mogelijk kan vermeiden :p

Maar het wordt idd wel overdreven meestal dat suikers gelijk omgezet worden naar vet..

exactly.
dat je wel genoeg vezels en vitaminen moet binnekrijgen is logsich maar dat lijkt het me geen probleem met een flinke bulk. insuline schiet trouwens van elk eten omhoog, ligt meer aan de hoeveelheid

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:48 ----------

Ik haal mijn info uit boeken en artikelen waarvan de inhoud jarenlang getoetst is door diverse wetenschappelijke instanties. Afgaan op uitspraken van 1 persoon is nou niet echt betrouwbaar. Hij zal best gelijk hebben hoor. Maar eigenlijk zeg je hetzelfde als wat ik doe, maar dan in andere woorden.

Hoe dan ook, 's avonds fruit eten terwijl je al op een overschot zit is niet aan te raden.

als je teveel eet word je dik, dan is rijst ook niet aan te raden als je al op een overschot zit. wat voor opleiding doe je dan trouwens?

als je teveel eet word je dik, dan is rijst ook niet aan te raden als je al op een overschot zit. wat voor opleiding doe je dan trouwens?

ja maar dan klopt het toch wat ik zeg :roflol: geen fruit als je al aan de max zit. Je vult mijn comment aan, maar ik mis je punt.

exactly.
dat je wel genoeg vezels en vitaminen moet binnekrijgen is logsich maar dat lijkt het me geen probleem met een flinke bulk. insuline schiet trouwens van elk eten omhoog, ligt meer aan de hoeveelheid

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:48 ----------

Hmm, suikers worden snel opgenomen waardoor het extra snel stijgt dacht ik.. Dus suiker inname gewoon verspreiden over de dag, in 1x zak snoep opvreten is ziek slecht..:p

ja maar dan klopt het toch wat ik zeg :roflol: geen fruit als je al aan de max zit. Je vult mijn comment aan, maar ik mis je punt.

ik dacht dat je op fruit specifiek doelde, mijn punt is dat het niet uitmaakt of hij die extra cal nou uit fruit of iets anders haalt

daarom zitten al die pro's ook aan de insuline

Zijn punt is dat elke kcal teveel omgezet wordt naar vet (al is dit bij eiwitten niet zo volgens mij, die worden afgebroken in de nieren en plas je uit dacht ik.. )

Of je nu 100 kcal aan fruit eet of 100 kcal aan rijst.. Uiteindelijk zal je van beide net zoveel vet aankomen. Nouja, van de suikers misschien net wat meer omdat rijst meer energie kost om af te breken tot suikers..

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:55 ----------

daarom zitten al die pro's ook aan de insuline

Insuline zorgt dat suikers in je spieren opgenomen worden dacht ik :p

Dus ze versterken dat effect gewoon..

Of dit goed is is alleen te betwijfelen..

Zijn punt is dat elke kcal teveel omgezet wordt naar vet (al is dit bij eiwitten niet zo volgens mij, die worden afgebroken in de nieren en plas je uit dacht ik.. )

Of je nu 100 kcal aan fruit eet of 100 kcal aan rijst.. Uiteindelijk zal je van beide net zoveel vet aankomen. Nouja, van de suikers misschien net wat meer omdat rijst meer energie kost om af te breken tot suikers..

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 23:55 ----------

Insuline zorgt dat suikers in je spieren opgenomen worden dacht ik :p

Dus ze versterken dat effect gewoon..

Of dit goed is is alleen te betwijfelen..

Pff gast. Ik weet niet eens meer waar ik moet beginnen. Overschot aan eiwit uitplassen? dafuq

Karma voor diegene die link geeft naar fatsoenlijke (Kloppende!) uitleg over insuline enz. En dan van bodybuilding perspectief.

Pff gast. Ik weet niet eens meer waar ik moet beginnen. Overschot aan eiwit uitplassen? dafuq

Ik had ergens gelezen dat eiwitten naar vetten omzetten theoretisch wel kan door t menselijk lichaam maar dat dit eigenlijk niet tot nauwelijks gebeurt. Dit omdat het een heel erg omslachtige reactie is wat veel energie kost.. Daardoor vind die reactie alleen plaats als er een tekort aan suikers is waarna eiwitten afgebroken worden tot suikers.

Zal het morgen wel even opzoeken..

Terug
Naar boven