AndroidHealthClinic

Het grote Nintendo Switch topic

De nieuwe console van Nintendo - Switch

  • Moet ik bij launch hebben!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Ga ik zeker kopen.

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nahhh geen Nintendo voor mij.

    Stemmen: 9 33,3%
  • Eerst de kat uit de boom kijken, dus misschien.

    Stemmen: 10 37,0%
  • Ik heb er al een!

    Stemmen: 2 7,4%

  • Totaal stemmers
    27
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

DBB is te druk bezig met cutten voor de zomer :p

Voorlopig heb ik: Mario Odyssey, Zelda botw en Mario Kart 8. Drie super goede games!

Ik kijk zeker uit naar Donkey Kong Tropical Freeze, Mario Party game, Pokemon 3d game en South Park
 
Hoe duur is zo'n ding tegenwoordig en waar het beste te verkrijgen? Ik twijfel ook om er een aan te schaffen (voor de zomer lol).
 
Hoe duur is zo'n ding tegenwoordig en waar het beste te verkrijgen? Ik twijfel ook om er een aan te schaffen (voor de zomer lol).

Je mag toch rekenen op 300-320 euro in de meeste winkels.

Nog even over mario odyssey: in elk level zitten er een aantal retro 2d minigames verborgen, en dat is echt wel een leuk nostalgisch extraatje voor de 'oudere' gamers. Ook de jongere gamers kunnen via deze minigames zien hoe de games vroeger waren. Hieronder een filmpje (spoilers!):



Zelda BOTW is trouwens ook fantastisch en de DLC is echt wel de moeite. Enige nadeel is dat je snel aan een prijs van 75 EUR komt voor de game + DLC.
 
Ben nog bezig met odyssey, de game is goed maar ik mis toch wel wat uitdaging. De gameplay is toch een stuk eenvoudiger geworden, zonder veel moeite heb ik 108 maantjes gevonden. Had meer moeite met mario 64 en galaxy. Vond die laatste tot op heden toch nog beter.

Ben mijn ps3 game list verder af aan het bouwen waardoor mijn interesse in de switch langzaam begint toe te nemen. Heb nog steeds geen Zelda gekocht, komt wel.
 
Mario Odyssey is niet moeilijk om uit te spelen, de uitdaging begint daarna. Je kan dan nog veel maantjes verzamelen en die zijn plots een stuk moeilijker.

Het eerste deel (verhaallijn uitspelen) is gericht op een jonger publiek, daarna wordt het uitdagender (vrijspelen van extra werelden).
 
Vond Zelda echt unplayable op de switch helaas, nu gezien dat CEMU het spel een stuk beter ondersteunt..
Even mee gekloot en het speel het nu op 3440x1440 @ 60 fps. Echt een totaal andere beleving nu! Allemaal zoveel smoother en mooier..
 
Laatst bewerkt:
Vond Zelda echt unplayable op de switch helaas, nu gezien dat CEMU het spel een stuk beter ondersteunt..

Even mee gekloot en het speel het nu op 3440x1440 @ 60 fps. Echt een totaal andere beleving nu! Allemaal zoveel smoother en mooier..
Niet speelbaar op de switch? Bijzonder dat een onspeelbaar spel dan 97 scoort volgens metacritic.
Wat was dan wat het spel voor jou onspeelbaar maakt?
 
Niet speelbaar op de switch? Bijzonder dat een onspeelbaar spel dan 97 scoort volgens metacritic.
Wat was dan wat het spel voor jou onspeelbaar maakt?

Het spel zelf is geweldig en de 9,7 dubbel en dwars waard. Je hoort me ook niks zeggen over de gameplay :)
Ik ben echt gevoelig voor haperingen tijdens het gamen en op de switch had ik continue dikke lag spikes, kon daardoor echt niet van het spel genieten.
Nu via CEMU dus stabiel 60 FPS op een hogere resolutie en het speelt zo gigantisch veel fijner.
Zonde dat gebrekkige hardware het spel weerhoud om er op de officiële console ook zo uit te zien..

Voorbeeldje:

Zo vond ik Monster Hunter World ook onspeelbaar op de PS4.. daarvoor een PS4 Pro gekocht en daar was het wel speelbaar op.
 
Nintendo verkoopt 17,8 miljoen exemplaren van Switch-console
Nintendo heeft in totaal bijna 17,8 miljoen Switch-consoles verkocht. Super Mario Odyssey is de meest verkochte game voor het apparaat.

Dat maakt Nintendo donderdag bekend in de cijfers van het afgelopen boekjaar.

Het Japanse bedrijf verkocht in de afgelopen drie maanden bijna drie miljoen exemplaren van de Switch. In totaal zijn er 17,79 miljoen verkocht sinds de Switch in maart 2017 op de markt verscheen.

Het meest verkochte spel voor de Switch is Super Mario Odyssey. Daarvan gingen in totaal 10,4 miljoen exemplaren over de toonbank. Het spel verscheen een halfjaar geleden op 27 oktober.

Mario Kart 8 Deluxe volgt met 9,2 miljoen verkochte exemplaren en van The Legend of Zelda: Breath of the Wild zijn inmiddels 8,5 miljoen stuks verkocht.

bekend dat CEO Tatsumi Kimishima aftreedt. Hij wordt vervangen door Shuntaro Furukawa. Kimishima kwam in 2015 aan de leiding bij Nintendo, nadat president Satoru Iwata overleed.

Ook de Europese topman Satoru Shibata treedt af, hij krijgt een nieuwe positie in Japan. Wie zijn vervanger wordt, is nog onbekend.
 
Ik heb de Wii-u nu, best onderhoudend wel.
 
Verkeerde topic
 
Net ook maar de laatste Zelda gekocht. Prijs zakt niet echt spectaculair. E3 start ook over enkele dagen, benieuwd wat Nintendo gaat brengen en 3th party natuurlijk voor de Switch.

Net terug van Thailand en blij dat ik een Anker powercore had gekocht, hele vlucht (afgewisseld met mijn zoon) kunnen gamen. Kwam daar weinig aan toe de laatste tijd.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk mario party aangekondigd: oktober 2018. Altijd leuk om dat spel te hebben voor wanneer er volk over de vloer komt :cool:

Volgende maand komt de fysieke versie van Sonic Mania trouwens uit. Interessant voor de 30+ onder ons :P Tot nu was dat spel enkel via DLC te verkrijgen, maar vanaf juli dus ook een fysieke versie met retro megadrive cover.

5055277031962.jpg

Mijn games op dit moment: Mario Odyssey, Zelda BOTW, Mario Kart en Dragonball Z Xenoverse 2 (must have voor DBZ fans!!!)

Verlanglijstje: Sonic Mania (heb ik gepre-ordered), Donkey Kong Tropical Freeze, Mario Party en 3D Pokemon Game

Net ook maar de laatste Zelda gekocht. Prijs zakt niet echt spectaculair. E3 start ook over enkele dagen, benieuwd wat Nintendo gaat brengen en 3th party natuurlijk voor de Switch.

Net terug van Thailand en blij dat ik een Anker powercore had gekocht, hele vlucht (afgewisseld met mijn zoon) kunnen gamen. Kwam daar weinig aan toe de laatste tijd.

Wat vind je van Zelda? Verslavend he? Vooral wanneer je klaar bent met de tutorial (= great plateau).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de game nog niet binnen, komt vanuit de UK, bijna 10 euro goedkoper.

Huidige games op mijn switch:
Mario Kart 8
Super Mario Odyssey
Shovel Knight: Treasure Trove
Oxenfree
Fortnite

Wishlist:
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Octopath Traveler
Metroid Prime 4
Fire Emblem: Three Houses
 
Zelda nog steeds niet binnen. :(
Gelukkig wel via paypal gekocht dus als ik deze niet binnen krijg dan krijg ik mijn geld terug.

Verder octopath traveler pre-order gedaan. (als 16-bit generatie RPG gamer een must have!!!!)
 
Zelda BOTW is vandaag binnen. Happy days are coming :D
 
Zelda BOTW is vandaag binnen. Happy days are coming :D

Geniet er van, de tutorial (zo noem ik the great plateau) is wat saai omdat je beperkt bent in je mogelijkheden. Eens je verder kan, dan is het spel echt enorm verslavend!!
 
Thnx, ik ga het zien.
Heb meteen de dlc's gekocht met 25% E3 korting :D, €15,- ipv de €20,-.

Wil meteen op de master difficulty beginnen. Dit gaat een spel zijn welke ik niet snel uitspeel.
Heb van Ocarina of Time ook nog de Master Quest cd-rom van de Game Cube liggen die ik tot op heden nooit heb gedaan, moest ook een stuk moeilijker zijn. Wil nu dus meteen extra hard beginnen.
 
Back
Naar boven