AndroidHealthClinic

Het grote ''oldschool snoepjes van vroegah'' topic.

Dat waren tijden inderdaad.

Daarom vind ik het jammer dat je het tegenwoordig bijna niet meer ziet, alle jeugd zit achter de pc/tv.
Wat zou de huidige generatie kinderen over 20jaar vertellen? 'Oh toen ik klein was had ik iemand op msn, echt wat een malloot.....'

Vertel mij wat..
Heb gisteravond weer opgepast, en de pc was stuk.
Nou, de drama!!
En buitenspelen was stom :cool:
Heb ze nog nooit zo vervelend meegemaakt haha:D

• Topic Starter Topic Starter
Dat waren tijden inderdaad.

Daarom vind ik het jammer dat je het tegenwoordig bijna niet meer ziet, alle jeugd zit achter de pc/tv.
Wat zou de huidige generatie kinderen over 20jaar vertellen? 'Oh toen ik klein was had ik iemand op msn, echt wat een malloot.....'

:roflol: Inderdaad...Zielig...
Veel mensen kijken mij wazig aan als ik, zoals nu, vol lof over vroeger praat.
Ik ben inderdaad nog maar 20, maar een computer heb ik nooit voor mijn 13e gehad. Ook tv-kijken was naast de gebruikelijke series 7 uur 's ochtends niet heel interessant. Ik had ook zo'n geweldige buurt, ik was ALTIJD buiten. Elk seizoen had zijn charme. IJs, sneeuw, bladeren, blubber, sloot, water, vissen, varen. Altijd vies en altijd bezig. Als ik nu door mijn oude buurt rij is het bijna dood te noemen. Alles zit binnen. Ze weten niet eens meer verschillende vissen te onderscheiden. Zonde...Maarja, zo heeft elke generatie wel iets.

:roflol: Inderdaad...Zielig...
Veel mensen kijken mij wazig aan als ik, zoals nu, vol lof over vroeger praat.
Ik ben inderdaad nog maar 20, maar een computer heb ik nooit voor mijn 13e gehad. Ook tv-kijken was naast de gebruikelijke series 7 uur 's ochtends niet heel interessant. Ik had ook zo'n geweldige buurt, ik was ALTIJD buiten. Elk seizoen had zijn charme. IJs, sneeuw, bladeren, blubber, sloot, water, vissen, varen. Altijd vies en altijd bezig. Als ik nu door mijn oude buurt rij is het bijna dood te noemen. Alles zit binnen. Ze weten niet eens meer verschillende vissen te onderscheiden. Zonde...Maarja, zo heeft elke generatie wel iets.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.. Maar toch is dat niet overal zo.. In de wijk ik ben opgegroeid is het nu redelijk dood, meisjes spelen nog wel eens op straat, maar jongens zitten veelal binnen... Tijdje geleden ben ik verhuisd naar een 'achterstandswijk'.. Kinderen spelen hier veel meer op straat, rijden rond op fietsjes, voetballen veel (ze hebben hier zo'n kooi) en ik zie ze ook regelmatig met halve bomen slepen e.d., prachtig vind ik dat, doet me denken aan de goede oude tijd :D

Dat komt omdat ze in de achterstandswijk geen playstation kunnen betalen :D

En als je het woord playstation eindelijk eens hoort vallen dan is het ook op straat. "Heej psst, PLaystation kopen?"

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.. Maar toch is dat niet overal zo.. In de wijk ik ben opgegroeid is het nu redelijk dood, meisjes spelen nog wel eens op straat, maar jongens zitten veelal binnen... Tijdje geleden ben ik verhuisd naar een 'achterstandswijk'.. Kinderen spelen hier veel meer op straat, rijden rond op fietsjes, voetballen veel (ze hebben hier zo'n kooi) en ik zie ze ook regelmatig met halve bomen slepen e.d., prachtig vind ik dat, doet me denken aan de goede oude tijd :D

Omdat zij geen geld hebben voor een computer. Zij spelen nog met houten tolletjes :roflol:

Hoor ze hier praten. De net tieners af:)

zit nou eens na te denken wat ook al weer de eerste thuis computer was hahahaha moesten nog cassete bandjes in .:eek:

:roflol:
Kicke...
Ik heb dat nu met mijn kleine neefjes, die zijn nog oldschool:D...
Om 7 uur 's ochtends staan ze aan je bed met een HUGE sprinkhaan in een jampotje, of salamanders en kikkers. Nog in mijn bed liggend stel ik duf altijd wat vragen over die beesten. Wat ze eten, hoe ze heten etc. En altijd eten ze gras:roflol:. Heel dat potje vol met gras.

P.s. ik vertel ze dan wel dat dit niet zo is:D.

ik was altijd helemaal wild van knetter kauwgom, kikke dat spul man.

advocaat toffe's kreeg ik altijd hele zakken van me ma mee naar schoolreis, ook super lekker man

Stroopsoldaten waren ook goed te doen. Je gebit kon er alleen niet mee lachen.

Wat een memories zeg! die (goede) oude tijd

leuk topic.

Ik was meer van de engelse drop. Daar kon ik wel kilo's van opvreten. Ook m&m's vond ik super. In de tijd daarvoor vond ik koetjesrepen, rozijntjes en "banaantjes" lekker.

Kwa spelen was het altijd oorlogje, hutten bouwen, knikkeren, rolschaatsen (laatste 2 alleen als het knikker/ rolschaats tijd was natuurlijk).

Shit man als ik er zo over nadenk hebben we toch een hoop klote gein uitgehaald door de jaren heen. Sommige buren waren niet echt blij met ons. Meeste boeren ook niet als we weer eens een graan/ mais veld naar de klote geholpen hadden.
Op de bouw spelen was ook altijd super. Zo'n half afgebouwd huis is 1 groot klimrek. En natuurlijk veel spullen om je eigen hutten van te bouwen.

Rookbommen maken waren we ook sterk in.

Laatst bewerkt:
Buitenspelen ja, prachtig

Ik weet nog zo goed hoe ik dagelijks uren druk was met niks doen, zoeken naar niks en plezier hebben met niks.

Een rolletje plakband, een ballon en een doos erwten waren genoeg voor een dag vol plezier en avonturen. Een doosje lucifers was een geschenk uit de hemel en de kliko containers zorgden wekelijks voor hilariteit. De hele buurt had een bijnaam en de ene kinderhater woonde naast de andere karikatuur. Aan iedereen hingen hele verhalen, gebasseerd op niets dan fantasie

Kan altijd blij worden van de herinneringen daaraan.

Een oldschool snoepsoort heb ik nog gemist: double dip. Een papieren ding met 2 zakjes poeder en een stick die je in de poeder moest dippen. Heerlijk vond ik dat :D

Pitabroodjes met kaas en jam... was toen altijd zo'n reclame van, die eet ik nu nog steeds, heerlijk.

Terug
Naar boven