XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...inke-blunder-peiling-over-zomer-en-wintertijd
In de peiling die het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gebruikt om te bepalen hoe Nederlanders denken over aanpassen van de zomer- of wintertijd, staat een flinke fout. In de vraag over de invoering van de zomertijd staat dat de zon dan opgaat om 05.20 uur en ondergaat om 20.00 uur. Dat laatste moet 22.00 uur zijn.

Wordt het tijd voor een alu-hoedje als ik kwade opzet vermoed van onze fake news-feeks?

Volgens de excelsheets van D66 is het ongetwijfeld "beter" om de Duitse tijd (onze huidige zomertijd) aan te houden en is iedereen die ziek wordt van de eeuwige zomertijd (2 uur naast onze "echte tijd") collateral damage.

Ik snap trouwens niet dat dit gepeild moet worden en dat hier zogenaamd democratisch over wordt gedaan, onze tijd is toch objectief vast te stellen? Wat volgt, mogen we straks onze mening geven of gras groen of blauw is? Geeft de burger weer een gevoel van inspraak en invloed.

De diversiteitspropaganda lijkt helemaal losgezongen van de realiteit. Verblind door het eigen activisme worden de meest incoherente uitspraken gedaan, in de hoop dat de aandacht wordt gevestigd op een probleem – sabotage – dat helemaal niet bestaat. Volgens Sayonara Stutgard moet het boekenvak op zoek naar een balans van verhalen. Ik denk dat ik gerust namens alle uitgevers kan spreken als ik zeg: stuur die meesterwerkjes maar op. De fondsen staan te popelen om ze uit geven.

Maar leg de schuld niet bij een ander als er geen aanbod is.
:thumbup:
Lang leve diversiteit en de multiculturele samenleving, toch?
Als het op eten, muziek, respect voor (groot)ouders, drang naar competitie, mate van gastvrijheid en dergelijke aankomt prima.

Laatst bewerkt:

De diversiteitspropaganda lijkt helemaal losgezongen van de realiteit. Verblind door het eigen activisme worden de meest incoherente uitspraken gedaan, in de hoop dat de aandacht wordt gevestigd op een probleem – sabotage – dat helemaal niet bestaat. Volgens Sayonara Stutgard moet het boekenvak op zoek naar een balans van verhalen. Ik denk dat ik gerust namens alle uitgevers kan spreken als ik zeg: stuur die meesterwerkjes maar op. De fondsen staan te popelen om ze uit geven.

Maar leg de schuld niet bij een ander als er geen aanbod is.
:thumbup:

"De diversiteitspropaganda lijkt helemaal losgezongen van de realiteit. "
"De fondsen staan te popelen om ze uit geven."
"Maar leg de schuld niet bij een ander als er geen aanbod is."
En zo waar als dat is!

Als je maar een enigszins coherent verhaal kan vertellen zetten ze er wel een nalezer/verbeteraar/invuller op, want multiculti, diversiteit, inclusieviteit(hoe spel je deze woord?) en herkenbaarheid deugen niet alleen, maar aandacht bij de NPO gegarandeerd en verkoop ook.

Commentaar hebben is racistisch en herkenbaarheid vanuit het perspectief van de blanke Nederlander vragen ook.

Over kwaliteit hoeven we het helemaal niet te hebben, dat zijn neokoloniale normen....

@Derksen Dank, ik had eerst inclusiviteit, maar de spellchecker kende het niet en kwam niet met een alternatief, kreeg ik wel een glimlach van.

Laatst bewerkt:
Als het op eten, muziek, respect voor (groot)ouders, drang naar competitie, mate van gastvrijheid en dergelijke aankomt prima.
Zeker, er zitten absoluut ook interessante, leervolle, lekkere en mooie kanten aan.

Het is alleen vaak zo, dat alleen die kanten benoemd mogen worden en, zoals Vuijsje dan zegt, sluiten we onze ogen voor de etnisch-culturele kant van criminaliteit, ook mogen andere problemen die uit diversiteit voortkomen niet benoemd worden.
Dit alles onder bedreiging van het R-label.

De eerste die trouwens komt met het voorbeeld van die door haar vriend vermoorde verpleegster is af.
Al is het slachtoffer even dood, eerwraak en bloedwraak is echt wat anders.

Overigens vond ik het toen ik het leeftijdsverschil hoorde (etniciteit hoor ik nu pas) al een heel vreemd geval.

Ook hoe die jongen met die krulletjes het in het nieuws uitlegde, in volkomen neutrale bewoordingen, dat vond ik ook maar raar.
https://nos.nl/artikel/2264148-rouw...-na-moord-dit-is-ergste-wat-kan-gebeuren.html

problemen die uit diversiteit voortkomen niet benoemd worden.

Naar mijn bescheiden mening mogen en worden ook nadelige kanten gewoon genoemd. Misschien was dat vroeger niet zo maar tegenwoordig is er echt wel het idee dat het geen rozengeur en maneschijn is (na de boeken van Scheffer en nadat Wilders dit zo op het politiek toneel heeft gezet). Dat je op internet SJW's krijgt die meteen gaan schreeuwen als je iets negatiefs over immigranten zegt oké, maar dat is eigenlijk met alles wat je zegt op internet dat er iemand meteen vol in springt

Ik denk alleen dat niet iedereen zin heeft mee te gaan in de hele sleur van dat "alle migranten slecht zijn" "onze cultuur verloochend wordt" etc. Ik zeg niet dat jij dit zegt of denkt maar als je op GeenStijl kijkt zie je wel dit soort over de top reacties. Je ziet namelijk dat de problemen met immigratie in dit soort reacties ook wel enorm worden uitvergroot.

Overigens was mijn eerste mening na het horen van Rotterdam en het 16-jarige meisje ook "wat een kut cultuur". Problemen mogen ook zeker bemoebe worden maar moeten nnoe worden veralgemeniseerd

Aldus de mening van een student met kinderlijke idealen (die ook politiek gedesillusioneerd is)

Ik zou het geen schietpartij willen noemen. Ik vind het een laffe moord.
Vaak wordt voor eerwraak een minderjarig familielid ingezet met het idee dat daar waarschijnlijk een lager straf uit rolt en dergelijke overwegingen.

De keten mag hier dan wel aan alle kanten kraken, ik ben blij dat we dat in Nederland eigenlijk niet meer langs tribale wegen oplossen.

Naar mijn bescheiden mening mogen en worden ook nadelige kanten gewoon genoemd. Misschien was dat vroeger niet zo maar tegenwoordig is er echt wel het idee dat het geen rozengeur en maneschijn is (na de boeken van Scheffer en nadat Wilders dit zo op het politiek toneel heeft gezet). Dat je op internet SJW's krijgt die meteen gaan schreeuwen als je iets negatiefs over immigranten zegt oké, maar dat is eigenlijk met alles wat je zegt op internet dat er iemand meteen vol in springt

Ik denk alleen dat niet iedereen zin heeft mee te gaan in de hele sleur van dat "alle migranten slecht zijn" "onze cultuur verloochend wordt" etc. Ik zeg niet dat jij dit zegt of denkt maar als je op GeenStijl kijkt zie je wel dit soort over de top reacties. Je ziet namelijk dat de problemen met immigratie in dit soort reacties ook wel enorm worden uitvergroot.

Overigens was mijn eerste mening na het horen van Rotterdam en het 16-jarige meisje ook "wat een kut cultuur". Problemen mogen ook zeker bemoebe worden maar moeten nnoe worden veralgemeniseerd

Aldus de mening van een student met kinderlijke idealen (die ook politiek gedesillusioneerd is)

En overigens is er een hele grote kans dat ik het mis heb, ik spreek alleen uit mijn eigen omgeving

Ik vind dat je je mening mooi en genuanceerd verwoordt en kan me er in grote lijnen wel in vinden.

Wat je zegt over twitter klopt natuurlijk ook, als je ziet wat daar gezegd wordt of waar mensen zich druk om maken.... Ik verdwaal nogal eens op twitter dan lees ik heel gekke dingen, maar dan spreek je echte mensen om je heen en die zijn daar dan, gelukkig, totaal niet mee bezig.

Ook vind ik het prettig dat je me niet meteen in een bepaalde hoek of hokje stopt, dank.

Overigens vind ik zeker niet "alle migranten slecht".

Tot op zekere hoogte vind ik wel dat "onze cultuur verloochend wordt", maar dat betekent nog niet zoveel zonder invulling. Je kan de problemen beide signaleren en van mening verschillen of dat onder dat begrip valt.
De vraag is ook door wie dat dan gebeurt en misschien is mijn antwoord dan wel voor een groot deel door de mensen zelf. Dat is een andere discussie, die wel wellicht nog een keer zouden kunnen voeren.

Die moeten hun bek houden. :) (of anders... :mad:)

Of op dbb, echt niet normaal wat je hier soms leest.

Het handige voor boze nazis zoals ik is dat er aan elke immigrant wel wat op te merken valt. De een steelt iemands baan of klaagt over zwarte piet, de ander schiet z'n ex dood of rand een studente aan. Zo heb je bijna altijd wel gelijk.

No Surrender

giphy.gif

Terug
Naar boven