Fitness Seller

Het grote random feitjes en weetjes topic

Ik vroeg mij altijd al af hoe dat zat bij die 2e foto als oostwaards de tijd vooruit en westwaards de tijd achteruit gaat (qua tijdzone). Blijkbaar ligt het 'begin' en 'eind' dus daar.
Ligt eraan welke lentegraad je bekijkt.

IMG_5108.png

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik wel weet is dat ze een shitload aan nukes hebben gegooid op die eilandjes.

Er zit in dat draadje ook een wereldkaart gebaseerd op tijdlijnen.
Het opvallende is dat China maar één tijdzone kent, die van Beijing. Al betekent dit in de praktijk dat de dag in sommige delen van China veel later begint.

Vandaag is het feest van de Onbevlekte Ontvangenis van Maria.

Dit gaat over de geboorte van Maria, zonder belast te zijn met de Erfzonde (u weet wel sinds Adam en Eva uit het Hof van Eden verjaagd zijn), en niet over die van Jezus. Het wordt vaak verward met diens Maagdelijke Geboorte.

Zelfs in "De Slimste Mens" gaat dit weleens fout en dan wordt er niet gecorrigeerd.

Een leuk draadje van dingen die er eerder slwaren dan andere dingen, maar wat je wellicht andersom verwachtte.

Waaronder:
Cleopatra lived closer to the creation of the iPhone than to the construction of the Great Pyramid

Vandaag is het feest van de Onbevlekte Ontvangenis van Maria.

Dit gaat over de geboorte van Maria, zonder belast te zijn met de Erfzonde (u weet wel sinds Adam en Eva uit het Hof van Eden verjaagd zijn), en niet over die van Jezus. Het wordt vaak verward met diens Maagdelijke Geboorte.

Zelfs in "De Slimste Mens" gaat dit weleens fout en dan wordt er niet gecorrigeerd.
Deze info voorkomt dat je jezef enorm voor lul zet.

• Topic Starter Topic Starter
Ha! Gaetzzzz

Hoe kan je nou voor lul staan als je een sprookje niet juist kunt onthouden?
Neerbuigende Atheïsten, die het allemaal een sprookje noemen, staan ook nogal voor lul als ze de twee dogma's verwarren.

Commentaar is prima maar je moet wel weten waar je het over hebt.

Er zijn wel meerdere ideeën en theorieën, maar die verschuiving van 23 naar 25 om de Pagans niet voor het hoofd te stoten heb ik nog nergens zien terugkomen.

Ook dat verhaal over kerstavond is merkwaardig. Volgens de Joodse traditie begint een dag als het donker wordt en dst zie je terug in de viering van andere feestdagen. Bijvoorbeeld Sint-Nicolaas, gevierd op de avond van 5 december en zijn feest is op 6 december. Halloween, All Halows Eve is ook de avond voor Allerheiligen. Liturgisch gezien telt de mis op zaterdagavond als die van de zondag, zo ook de populariteit van de avond- en nachtmissen voor Pasen en Kerst.

Laatst bewerkt:
Vroeger waren obligaties eeuwigdurend, deze is uit 1624!

Volgens mij heeft een Amerikaanse (Ivy League) uni (Berkely) er ook nog één.

Het is Yale, deze uit 1648, stop de tijd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven