XXL Nutrition

Het grote Retro gaming topic

Ik speel nog heel regelmatig streets of rage 3 met een maat. We hebben 1 en 2 allang in co-op uitgespeeld, maar 3 lukt ons niet samen (in single player niet). Wat is deze game bikkelhard. Laatst ca een uur gespeeld, vlak voor de laatste baas werden we beiden geveld :s

Wat mij betreft de beste 16 bit game ever: het lijkt een simpele game, maar er is veel diepgang in de gameplay.
Vroeger, toen ik nog een snes en mega drive had zou mijn stem uitgegaan zijn naar mario of sonic... ik vond zelfs de eerste en tweede streets of rage beter dan de derde. How things can change.

Streets of rage is dat dat spel waarbij je loden ppen kan pakken om die mannetjes neer te meppen enzo?

Dat was echt een episch spel.

Wees zeker dat die scrotum honden je de juiste code geven:mad: want banjo is ubervet. Heb zelf net banjo kazooie en banjo tooie binnengehaald voor N64 en oh boy,,,,nostalgia is beaming up....En zeker nu de kerst er weer zit aan te komen is het ubergezellig om zo'n ouwe consoles in huis te hebben

Ging naar gamemania, ze verwijzen me naar xbox customer support, zij zeggen: probeer de code in te voeren op xbox.be (niet gelukt) of vervang je code door een nieuwe.

Concreet wilt dit allemaal zeggen dat ik vandaag banjo kazooie niet kan spelen.:fuu:

Carmageddon:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wet: Sexy imperium

Ik heb ook teveel gegamed in mijn leven :)

mijn favs:

Mariokart (SNES)
DOOM (SNES)
Streets of rage 2 (Megadrive)
Unreal Tournament (pc)
Red alert 2 (pc)
Final Fantasy 7 (playstation)
Heroes of Might and Magic 3 (pc)

Begonnen op een 486 IBM pc. Spelletjes als Golden Axe, Captain Comic, Outrun
Werkte nog met diskettes toen... wat een tijden.
Als een spel bestond uit 6 disketten was dat heel wat :-)

En Commander Keen :D

Gobliins (1,2 & 3) ook suf gespeeld
gobliins_2_-_the_prince_buffoon_01.png

op de SNES Bubsy
Bubsy_GEN_ScreenShot1.gif

en Super Mario World

op de Game Gear Ecco

Toppers qua nostalgie waarde:
Atari - Missile Command:

Apple II - Lode Runner:

Commodore - Ghosts n' Goblins:
ultimate-ghosts-n-goblins-20060615060534895.jpg

PC - DOOM:

Eervolle vermeldingen in no particular order en vaak hele series:
Quake, Cannon Fodder, Mortal Kombat, Jagged Alliance, Wolfenstein, Elvira, Phantasmagoria, Space Quest, King's Quest, Police Quest, Monkey Island, Diablo, Half-life, Duke Nukem, Shadow Warrior, Carmageddon, Keen, Prince of Persia, X-com, Syndicate, Fallout, Reunion, Baldur's Gate, Digger, Xenon 2, Tyrian, Bubble Bobble, Golden Axe, Double Dragon, Gods, Barbarian, Prehistorik, etc etc etc etc etc.... shiiiiit ik heb veel tijd afgezonken :D

Ik heb ook teveel gegamed in mijn leven :)

mijn favs:

Streets of rage 2 (Megadrive)
Unreal Tournament (pc)
Heroes of Might and Magic 3 (pc)

SOR2 en HOMM3 zitten in mijn top 10 all time games list, UT is de enige shooter die ik kon waarderen.

Voor de rest.

Baldur's gate Trilogy.

Nog steeds regelmatig op mijn scherm, perma-geinstalleerd.

Jagged Alliance 2

Jagged-Alliance-2-Stracciatella_2.jpg

de 1.13 mod staat ook nog steeds geinstalleerd, zeer zalig.

Might and Magic 6-7-8

might_and_magic_6_2.jpg

Doe ik ook nog regelmatig een playtrough van. 7 is mijn favoriet.

Ys: the Vanished Omen

Mijn eerste RPG ooit, heb die maar uitgespeeld in 2008 :D Zalige music(zelfde composer als die van SOR)

Rome: total war (Europa Barbarorum/Invasio Barbarorum/Extended Greek Mod)

screen-punic1.jpg

Ms wel mijn favorite game of all time. Blaast HOMM uit het water qua battles, hele legers commanderen is een verschrikkelijke machtstrip, en barbaartjes verslagen terwijl je 3:1 outnumbered bent met RL tactieken is gewoon zalig.

Een ononderbroken Macedonische Phalanx als frontlinie en dan met Hetaeroi rond je tegenstander rijden en hem in de rug verpletteren, aka Hammer&Anvil, is te zalig. Maar een kleine ****-up(pikemen ofzo verstopt voor een ambush) kan je het gevecht kosten.

SOR2 en HOMM3 zitten in mijn top 10 all time games list, UT is de enige shooter die ik kon waarderen.

Mijn eerste RPG ooit, heb die maar uitgespeeld in 2008 :D Zalige music(zelfde composer als die van SOR)

Ja die muziek van SOR2 owned echt zwaar!! Eerst stonden er high quality soundtracks van sor2 op youtube, maar die zijn verwijderd ivm auteursrechten :(.

http://www.youtube.com/watch?v=pyea88_EvUQ
http://www.youtube.com/watch?v=VXQzyVy9fYM&feature=related

SOR3 had trouwens een echt Jumpnummer en een Hardcore nummer ingewerkt (vond ik toch) :D

was ook ****ing moeilijk. Niet te vergelijken met SOR2.

Ik speel nog heel regelmatig streets of rage 3 met een maat. We hebben 1 en 2 allang in co-op uitgespeeld, maar 3 lukt ons niet samen (in single player niet). Wat is deze game bikkelhard. Laatst ca een uur gespeeld, vlak voor de laatste baas werden we beiden geveld :s

Wat mij betreft de beste 16 bit game ever: het lijkt een simpele game, maar er is veel diepgang in de gameplay.
Vroeger, toen ik nog een snes en mega drive had zou mijn stem uitgegaan zijn naar mario of sonic... ik vond zelfs de eerste en tweede streets of rage beter dan de derde. How things can change.
Machtig
http://www.youtube.com/watch?v=D-xRuKp2WUE

De Duke Nukem 3D heb ik misschien wel 1.000.000 x gespeeld - echt een vet spel. Spijtig dat je het niet kan draaien op Windows XP want heb thuis de originele versie nog liggen :-)

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum...

dit is wat jij nodig hebt:

http://www.dosbox.com/

en dan draai je hem weer heerlijk goed onder zowel xp als vista!!!
doe ik al weer wat jaartjes:D

streets of rage kan je nog steeds spelen op xbox live arcade als ik me niet vergis :)

Medievil 2 total war speel ik veel, is wel nog niet zo oud, maar zal toch ook de tijd ingaan als een klassieker :)

En als er 1 spel is dat ik nog eens graag zou spelen, is het "hooligans storm over europe", heb het spel nog liggen, maar op vista werkt het niet meer :(

http://www.youtube.com/watch?v=vMNMRK-ioac

Super Mario Kart, was met een paar vrienden en genoeg drank het perfecte recept voor totale gekte, en al helemaal als je in de allerlaatste bocht je tegenstander voorbij ging en met een paar honderdste van een seconde de race won. Geweldig!!!!!!!

De eerste console die ik kreeg was de Sega Master System met ingebouwde Sonic the Hedgehog.

En ik kreeg in 1997 een Nintendo 64 met Goldeneye 64, die heb ik helemaal grijs gespeeld. (had alles gehaald inclusief cheats en had de meeste glitches zelf ontdekt) Goldeneye 64, Perfect Dark, en de Zelda games op de Nintendo 64 blijven toch wel mijn favoriete spellen.

Terug
Naar boven