AndroidHealthClinic

Het hardloop topic

Einde bulk inzicht, ga dus ook weer hardlopen, had het een tijdje laten liggen..
2 weekjes terug nog gelopen en het ging echt nergens meer over, maargoed, wat wil je als je 13kg zwaarder bent geworden en vrijwel geen conditie meer hebt :D

Liep zo'n kleine 40 minuutjes over 7,6km, ga eerst proberen weer 4km te lopen, dan 5, dan 7,6.

Einde bulk inzicht, ga dus ook weer hardlopen, had het een tijdje laten liggen..
2 weekjes terug nog gelopen en het ging echt nergens meer over, maargoed, wat wil je als je 13kg zwaarder bent geworden en vrijwel geen conditie meer hebt :D

Liep zo'n kleine 40 minuutjes over 7,6km, ga eerst proberen weer 4km te lopen, dan 5, dan 7,6.

met zo'n 13kg extra op de schaal gaat dat nog een hele opgave worden :p

Ik begin op 2 januari ook weer. Met zo'n 14kg extra ballast :o Dat belooft :p

met zo'n 13kg extra op de schaal gaat dat nog een hele opgave worden :p

Ik begin op 2 januari ook weer. Met zo'n 14kg extra ballast :o Dat belooft :p
Succes. :roflol:

Mijn 1e duurloop van 40 minuten zit erop.:D. Dat was best zwaar gezien ik het lopen sinds 6 november best verwaarloosd had.:oGelukkig is mijn motivatie na vandaag weer helemaal terug.:D

Ik heb vandaag nieuwe renschoenen gekocht van asics. Nu kom ik er een beetje laat achter dat dit een anti pronatie schoen is terwijl ik zelf een normale voetafwikkeling heb. Kan mij dit blessures opleveren?

Ik heb vandaag nieuwe renschoenen gekocht van asics. Nu kom ik er een beetje laat achter dat dit een anti pronatie schoen is terwijl ik zelf een normale voetafwikkeling heb. Kan mij dit blessures opleveren?

Merk je het met lopen?

naast het fitnessen loop ik ook regelmatig. Vooral eigenlijk omdat ik het lekker en leuk vind. Leukste vind ik het om een niet te lange afstand te lopen en dat in een lekker tempootje. Doel is om de cpc 10 km dit jaar in een '42-er te gaan lopen....record staat op 43'40 dus dat wordt knap lastig!
Vorige week zaterdag en zondag allebei 10 km gelopen in een uiterst rustig tempo en dat ging prima! Loop het liefst door de duinen of door de Vogelwijk hier in den haag....lekker rustig, ruikt lekker en in deze tijd van het jaar heerlijk fris! tis jammer dat het eigenlijk niet te combineren is: krachttraining en hardlopen, want vind het allebei even leuk!

loop om de dag een 10km in cut of bulk, vroeger nog aan atletiek gedaan en conditie is nog altijd top, wel niet meer op dat niveau van vroeger want dat gaat dan spieren kosten en dat is niet de bedoeling, tijdens de cut combineer ik het lopen met zwemmen en fietsen

naast het fitnessen loop ik ook regelmatig. Vooral eigenlijk omdat ik het lekker en leuk vind. Leukste vind ik het om een niet te lange afstand te lopen en dat in een lekker tempootje. Doel is om de cpc 10 km dit jaar in een '42-er te gaan lopen....record staat op 43'40 dus dat wordt knap lastig!
Vorige week zaterdag en zondag allebei 10 km gelopen in een uiterst rustig tempo en dat ging prima! Loop het liefst door de duinen of door de Vogelwijk hier in den haag....lekker rustig, ruikt lekker en in deze tijd van het jaar heerlijk fris! tis jammer dat het eigenlijk niet te combineren is: krachttraining en hardlopen, want vind het allebei even leuk!
Moet geen probleem zijn hoor. Als je niet elke dag een uur loopt kan het best.

Moet best kunnen, dat lopen naast krachttraining. Sterker nog, ik denk zelfs dat het een positief effect kan hebben, mits je 't rustig aan doet!

Zorg gewoon dat je lekker relaxed loopt en je spieren niet echt belast, laat ze gewoon lekker doorbloeden (=herstel icm goede voeding!).

dat heb ik ook als ik tevaak ren. dan heb ik de volgende ongeloofelijk spierpijn in mijn benen en rug. en af en toe last van me scheenbenen

Iig oppassen met die pijn in je scheenbeen. Zijn waarschijnlijk shin splints. beenvliesontsteking. Gewoon rusten als je dat hebt.

Heb meestal meer spierpijn in mijn benen van te lopen als van het benen trainen :o

Oplossing voor mij was mijn schoenen aan het hoogste punt ietsje losser doen en rustiger in het begin.. Ik wil verdomme ook weer gaan hardlopen, ben zo goed als van mij blessure af nu dus hoop snel weer mijn top conditie terug te hebben!

hardlopen is goed voor de conditie...
zelf heb ik het gevoel dat ik iets meer/zwaarder kan trainen als ik ernaast 2x per week een rondje loop.
was een jaartje gestopt met lopen maar had het gevoel sneller moe te worden, dus had de draad weer opgepakt

hardlopen is goed voor de conditie...
zelf heb ik het gevoel dat ik iets meer/zwaarder kan trainen als ik ernaast 2x per week een rondje loop.
was een jaartje gestopt met lopen maar had het gevoel sneller moe te worden, dus had de draad weer opgepakt

Precies, dit ervaar ik zelf dus ook.., je trainingen rond je met een goede conditie al binnen 45/60min af, zonder conditie doe je er 1/1,5uur over :rolleyes:

Terug
Naar boven