XXL Nutrition

Het "hoeveel noobgains" topic

• Topic Starter Topic Starter
ik twijfel daar een beetje aan, heel veel ecto's van bijv. 1,80m zeggen dat ze 3200kcal eten en komen nix aan. Zullen die er allemaal naast zitten dan?
Heb veel gelezen dat hun een snelle stofwisseling hebben waardoor ze moeilijk gainen, en dat ze daardoor dus meer verbranden als iemand met een ander lichaamstype en daardoor het onderhoud dus vele malen hoger ligt als normaal dus.

ik twijfel daar een beetje aan, heel veel ecto's van bijv. 1,80m zeggen dat ze 3200kcal eten en komen nix aan. Zullen die er allemaal naast zitten dan?
Heb veel gelezen dat hun een snelle stofwisseling hebben waardoor ze moeilijk gainen, en dat ze daardoor dus meer verbranden als iemand met een ander lichaamstype en daardoor het onderhoud dus vele malen hoger ligt als normaal dus.

snelle stofwisseling is beetje bullshit. Hoor degelijk opgeleide mensen nooit praten over 'snelle stofwisseling'. Enige wat zorgt voor hoger metabolisme zijn meer spiermassa of meer arbeid. Onderling verschillen lichamen echt niet zoveel.

Ken ook zat debielen die bijvoorbeeld denken dat 200 gram gekookte rijst 800 kcal bevat. Dat soort ongein. En ik zie dikwijls ectos topics aanmaken over weightgainer shakes van 1500 kcal per shake.

Ik ga er volledig in mee JW te weinig ervaring om hier tegenin te gaan :rolleyes:

Ik pakte rond de 5 kg in de eerste 4 maanden met 3x trainen p/week.

Ging met mijn 1,83m van 71kg naar de 76kg ongeveer, en bungel nu lekker rond de 80 :)
Vergeleken met andere posters stelt het geen reet voor :sad: maar je moet is weten wat voor een verschil het maakt in mijn verschijning ;)

Ik denk dat als dat allemaal VVM is dat je daar trots op kan zijn in zo'n korte tijd, ik hoop dezelfde resultaten te kunnen gaan boeken

Start - 26 Augustus: 2m 64kg 14%
Na bulk - 20 Maart: 2m 90kg 20%
Na blessure/cut - 08 Mei: 2m 86kg 10,5%

Heeft denk ik voornamelijk te maken met je begingewicht, genen en of je voeding optimaal is

Ik dacht dat ik ecto was met me begingewicht van 75kg bij 1.91, jij woog helemaal niks.

Van 63 naar 80 binnen een jaar voor mij. Natuurlijk ook veel vet maar ik schat zo'n 10 kg vvm.
At daarvoor dan ook veel te weinig dus in t begin schoot ik omhoog.

kan niet wachten om te beginnen met bulken, na 6 weken maak ik geen progressie in gewichten meer op de grote compounds...en dan hopen dat ik ook zoveel aan ga komen!

ik doe UB/LB splits 4x per week.
Begin met squats, opwarmen met lege stang dan elke keer 10kg toevoegen na 10 hh.
Als ik op gewicht ben doe ik hem 3x12. Probeer wekelijks 2,5kg totaal toe te voegen maar gaat me volgende week niet meer lukken denk ik moet nu al ontzettend lang rusten tijdens de set.
Deadlift doe ik daarna 3x12 zonder opwarming.
BP zelfde opwarming en progressive overload.
BOR pak ik ook 3x12 maar blijf ik nog ff licht mee oefenen omdat het anders ten koste gaat van de uitvoering.
MP ook nog ff licht aan het klote omdat ik er ook niet echt het gevoel bij krijg in mijn schouders.
Dus eigenlijk doe ik alles 3x 12
Veel youtube kijken naar uitvoeringen maar is ook niet alles.

ik doe UB/LB splits 4x per week.
Begin met squats, opwarmen met lege stang dan elke keer 10kg toevoegen na 10 hh.
Als ik op gewicht ben doe ik hem 3x12. Probeer wekelijks 2,5kg totaal toe te voegen maar gaat me volgende week niet meer lukken denk ik moet nu al ontzettend lang rusten tijdens de set.
Deadlift doe ik daarna 3x12 zonder opwarming.
BP zelfde opwarming en progressive overload.
BOR pak ik ook 3x12 maar blijf ik nog ff licht mee oefenen omdat het anders ten koste gaat van de uitvoering.
MP ook nog ff licht aan het klote omdat ik er ook niet echt het gevoel bij krijg in mijn schouders.
Dus eigenlijk doe ik alles 3x 12
Veel youtube kijken naar uitvoeringen maar is ook niet alles.

ik zou sowieso niet 3x12 deadliften veel te gek volume dat. Zeker ook als je 2 maal per week deadlift. Ik zou 1 keer per week deadliften 1x5. En dan op de andere dag een deadlift variant doen (bv cleans (5x3 reps), of still legged deadlift (3x10 reps) ).

train je meer voor kracht of aesthetics?

snelle stofwisseling is beetje bullshit. Hoor degelijk opgeleide mensen nooit praten over 'snelle stofwisseling'. Enige wat zorgt voor hoger metabolisme zijn meer spiermassa of meer arbeid. Onderling verschillen lichamen echt niet zoveel.

Ken ook zat debielen die bijvoorbeeld denken dat 200 gram gekookte rijst 800 kcal bevat. Dat soort ongein. En ik zie dikwijls ectos topics aanmaken over weightgainer shakes van 1500 kcal per shake.

Tja, ik ben er toch zeker van dat bepaalde mensen een stuk meer kcal moeten eten om te gainen dan anderen. Ik gain pas als ik rond de 3800 kcal per dag zit. Een goede kameraad van mij gaint prima met een vergelijkbaar trainingsschema als hij op +-2500 kcal per dag zit.
Persoonlijk denk ik dat het puur en alleen aan mijn bouw en snellere stofwisseling ligt..

Tja, ik ben er toch zeker van dat bepaalde mensen een stuk meer kcal moeten eten om te gainen dan anderen. Ik gain pas als ik rond de 3800 kcal per dag zit. Een goede kameraad van mij gaint prima met een vergelijkbaar trainingsschema als hij op +-2500 kcal per dag zit.
Persoonlijk denk ik dat het puur en alleen aan mijn bouw en snellere stofwisseling ligt..

Hebben jullie hetzelfde gewicht en vp?

ik zou sowieso niet 3x12 deadliften veel te gek volume dat. Zeker ook als je 2 maal per week deadlift. Ik zou 1 keer per week deadliften 1x5. En dan op de andere dag een deadlift variant doen (bv cleans (5x3 reps), of still legged deadlift (3x10 reps) ).

train je meer voor kracht of aesthetics?
Ik train meer voor een mooi fysiek maar ben nu eerst nog aan het afvallen. Momenteel sta ik op 17,6% maar wil toch echt op de 13% komen.
Ik zal het volume van de deadlift gaan minderen dan.

ligt er ook aan hoe actief je bent. Of je nog groeit etc. Het is zeker waar dat sommge mensen veel meer moeten eten dan andere om aan te komen.

Meer spiermassa / meer arbeid.
Als je meer redenen kan noemen dan graag.
(Lengtegroei of ziek zijn daargelaten)

1e periode was van januari 2011 tot zomer 2012.
Ik ben van 60kg 6% naar 78kg 11% gegaan.
nu november 2013 herbegonnen
Van 73kg 8% naar 86kg 11%.
Moet wel zeggen dat nu mijn 2e periode ik veel meer op mijn eten let, ik zit nu ook op kot en kan mijn eten zo wat zelf regelen. Plus ik heb echt een super trainingspartner gevonden.

Natural?

Terug
Naar boven