Fitness Seller

Het is maar een detail maar toch!

Manu

Novice
Waardering
8
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
25%
Zo nu ik een paar weken weer ben begonnen met de sportschool (na 15jaar) ben ik enthousiast!

echter ben ik op zoek naar een Mp3/Mp4 speler met draadloze oortjes om te kunnen genieten van mijn muziek tijdens het sporten.

Ik heb een mp3 speler maar die is begrenst qua volume. niet zoals mijn telefoon die ik wel lekker hard kan zetten. (Samsung A55) in combinatie met een goede JBL Bluetooth is het genieten van elk muziekje. goede volume, goede bas enz. het is een over ear model. perfect!

Maar nu komt het, hetzelfde zou ik dan terug willen maar dan, lichter, kleiner enz. Er zijn genoeg mensen die tijdens het sporten oortjes in hebben enz.

Maar naast mijn notitie blokje, bloedsuiker meter, handdoek, bidon en locker sleutels loop ik dus al met genoeg rommel rond.

Ik hoor jullie denken; waarom heb je dat allemaal op zak? hier zijn logische en benodigde redenen voor.

Al zou het alleen al gaan om de koptelefoon ben ik al gebaat. oortjes in mijn oren is niet zon succes maar het grote lompe ouderwetse koptelefoon is te groot. die moet kleiner maar met goed geluid.

Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken, met de uitzonderingen daar gelaten die er geen gebruik van maken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Manu

mp3 speler?
gewoon tellie gebruiken

Tellie + draadloze oordopjes. Drop mijn telefoon op een vrij bankje en loop de hele gym door zonder gedoe 👌.

Ik had vroeger een Ipod Nano icm gewoon oortjes (Bose) met draad.

Ouderwetse ipods zijn niet meer in de handel, heb nog een oude Ipone7, die is in vergelijking met mnhuidige Iphone klein en licht. Zit niet eens een simkaart in en gebruik ik soms zo als Mp3 speler. Kan mn gewone telefoon gewoon in de locker.

Kan je ook niet op je telefoon gestoord worden of in de verleiding komen tegaan zitten surfen ofzo tussendoor.

Waarom neem je glucosemeter mee naar gym ?
Ik zou dan gewoon je Samsung foon gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
Waarom neem je glucosemeter mee naar gym ?
Ik zou dan gewoon je Samsung foon gebruiken
Dat heeft er meer te maken dat mijn diabeet verpleegkundige real time waarden wil kunnen aflezen. Ik heb type 2 maar een hele hardnekkige gemene vorm van... en dat moet gemonitoord wordende. telefoon heeft alleen de optie om scans voor jezelf te maken.

Wat is tellie?

Dat heeft er meer te maken dat mijn diabeet verpleegkundige real time waarden wil kunnen aflezen. Ik heb type 2 maar een hele hardnekkige gemene vorm van... en dat moet gemonitoord wordende. telefoon heeft alleen de optie om scans voor jezelf te maken.

Wat is tellie?
Kindertaal voor Telefoon denk ik.

• Like
Waarderingen: Manu
Muziek via telefoon met draadloze oortjes, trainingen log ik ook in een app op mijn telefoon en gebruik ik voor niks anders dan dat + de muziek.

De rest zoals handdoek, drinkfles, straps e.d. zitten in mn sporttas en die neem ik gewoon mee in de gym

Al die meuk in een fannybag!!

Niemand die dus een intra shake meer neemt tegenwoordig of hangen we aan de kraan voor slokje water tussendoor.

Eaa
Dextro
Eventueel creatine / glutamine / zout is wel een beetje de basic intra die je nodig hebt.

Niemand die dus een intra shake meer neemt tegenwoordig of hangen we aan de kraan voor slokje water tussendoor.

Eaa
Dextro
Eventueel creatine / glutamine / zout is wel een beetje de basic intra die je nodig hebt.
Niet iedereen traint voor wedstrijden of heeft wedstrijd ambitie....

Niet iedereen traint voor wedstrijden of heeft wedstrijd ambitie....
Dus een intra shake is alleen voor wedstrijd atleten.

Iedereen traint om de beste versie van zichzelf te worden en creatine is een must have supplement, zelfs voor diegene die niet eens krachttraining doet.
Eaa is om de periode waarin je geen eiwitten eet te overbruggen en de energie boost. Zout om bij te vullen wat je lekt met zweten en dextro als vloeibaar energie aangezien een banaan niet snel genoeg verteerd en je tevens bloed van je pomp naar je maag stuurt en als je beetje pech hebt maagellende erbij krijgt.

Water om gehydrateerd te blijven je gewrichten te vriend te houden.

Al met al als je beetje serieus traint en niet loopt te fiepen in de gym neem je dus een intra.

Voor diegene die een dan een monster intra drinkt, caff slaat pas aan na 45-60min dus met andere woorden als je klaar bent met je sessie begint het te werken. Wie weet dat sommige hier wellicht ipv een intra shake wel een monster nemen 😂

Laatst bewerkt:

Iedereen traint om de beste versie van zichzelf te worden en creatine is een must have supplement, zelfs voor diegene die niet eens krachttraining doet.
Eaa is om de periode waarin je geen eiwitten eet te overbruggen en de energie boost. Zout om bij te vullen wat je lekt met zweten en dextro als vloeibaar energie aangezien een banaan niet snel genoeg verteerd en je tevens bloed van je pomp naar je maag stuurt en als je beetje pech hebt maagellende erbij krijgt.

Al met al als je beetje serieus traint en niet loopt te fiepen in de gym neem je dus een intra.

Voor diegene die een dan een monster intra drinkt, caff slaat pas aan na 45-60min dus met andere woorden als je klaar bent met je sessie begint het te werken. Wie weet dat sommige hier wellicht ipv een intra shake wel een monster nemen 😂

Zelf eet ik nogeen lichte (eiwitrijke) maaltijd ongeveer 1-1.5 uur voor het trainen.
Ook erna.

Af en toe voor een lange/zware sessie een pre-workout.

Tijdens gewoon (ruim) water, soms met een schepje of bruistablet electrolyten erdoor bij veel vochtverlies.
Soms eiwitshake vlak erna als het nog even gaat duren tot de volgende maaltijd.

Creatine is vrij standaard, maar dat heb ik normaal voor en/of na de training, niet zozeer tijdens.

Gefilterd water is vrij verkrijgbaar dus met gewoon een hervulbare bidon heb ik normaal genoeg wat drinken betreft.

Dat zeg ik niet. Maar de meeste mensen bouwen niet hun leven om het trainen heen maar trainen evengoed om een betere versie van zichzelf te maken. Maar een intra is niet altijd nodig.
Klopt. Maar om het perse intra te nemen is geen noodzaak.
Eaa is om de periode waarin je geen eiwitten eet te overbruggen en de energie boost.
als je vooraf eet en na het trainen ook of een shake neemt is het voor de gemiddelde sporter hier geen noodzaak eea intra te nemen. Die 2 uurtjes kan je lijf echt wel zonder. Voor de energy boost kan ik me in de cut wel voorstellen.
Zout om bij te vullen wat je lekt met zweten
gewoon bakkie bouillon tijdens trainen. Deed ik ook altijd. Gewoon potje bouillonpoeder mee 😉
Er zijn zat mensen die wel wat electrolyten of eea in hun bidonnetje erbij mikken.
en dextro als vloeibaar energie aangezien een banaan niet snel genoeg verteerd en je tevens bloed van je pomp naar je maag stuurt en als je beetje pech hebt maagellende erbij krijgt.
Gewoon goed eten vooraf. Rolletje dextrose kan je ook los meenemen.
Zit in je bidon en er is een kraan.

en ik moet zeggen... je ziet zoveel mensen gewoon effe uit zo een automaat een shotje, shake, proteinewater etc. Pakken... dus waarom meenemen?
Zou mij te prijzig zijn daar niet van.

overigens had ik zelf wel eas/water altijd mee en bouillonpotje. Maar neemt niet weg dat het voor iedereen noodzaak is.
Automaat, water/eas in bidon... dus al nemen ze t niet mee. Het is altijd wel te krijgen.

En er zijn er zat die ook serieus trainen zonder intra (maar wel blikje monster oid)

Yup pre workout meal met carbs, eiwitten en wat zout. Creatine neem ik elke dag in de ochtend zelfde tijdstip & dextro zit ook in de sporttas✌🏼 net als de ankle cuffs en wrist cuffs, lifting straps en dat soort dingen.

Volgens mij ging de vraag van TS ook over wie wat gebruikt qua muziekvoorziening en praktisch meenemen van spullen😂 draadloze oortjes of koptelefoon is mijn voorkeur👌🏼 en gewoon een (kleine) sporttas meenemen is het handigst vind ik ipv zoals sommigen doen met alle losse zooi uitstallen bij elk apparaat. Maar sommige gyms hebben een geen-tassen-beleid ofzo

Mobiel met spotify voor de muziek een logbook app voor tijdens het trainen.
Had ooit een een draadloze koptelefoon maar dat ding viel wel eens van mijn koppie af en eerlijk gezegd is dat ook niet al te fris met het zweten.
Heb nu al een tijdje draadloze oortjes van JBL. Goed genoeg tijdens het sporten.
Vallen af en toe nog wel eens uit mijn oren maar na jaren jaren worden je refelexen net zo snel als Spider-man van die dingen :D

Eaa
Dextro
De EAA, Dextro & zout kan ik wel plaatsen intra-workout, vraag mij alleen wel af wat de meerwaarde is van creatine intra-workout, gezien spier absorptie ervan reeds over uren/dagen gebeurt, niet binnen die paar min van je workout?
Zo nu ik een paar weken weer ben begonnen met de sportschool (na 15jaar) ben ik enthousiast!

echter ben ik op zoek naar een Mp3/Mp4 speler met draadloze oortjes om te kunnen genieten van mijn muziek tijdens het sporten.

Ik heb een mp3 speler maar die is begrenst qua volume. niet zoals mijn telefoon die ik wel lekker hard kan zetten. (Samsung A55) in combinatie met een goede JBL Bluetooth is het genieten van elk muziekje. goede volume, goede bas enz. het is een over ear model. perfect!

Maar nu komt het, hetzelfde zou ik dan terug willen maar dan, lichter, kleiner enz. Er zijn genoeg mensen die tijdens het sporten oortjes in hebben enz.

Maar naast mijn notitie blokje, bloedsuiker meter, handdoek, bidon en locker sleutels loop ik dus al met genoeg rommel rond.

Ik hoor jullie denken; waarom heb je dat allemaal op zak? hier zijn logische en benodigde redenen voor.

Al zou het alleen al gaan om de koptelefoon ben ik al gebaat. oortjes in mijn oren is niet zon succes maar het grote lompe ouderwetse koptelefoon is te groot. die moet kleiner maar met goed geluid.

Ik ben benieuwd wat jullie gebruiken, met de uitzonderingen daar gelaten die er geen gebruik van maken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Manu
On topic, ben zelf een uitzondering [?] die geen eigen muziek luistert tijdens het trainen. Enige keren dat ik het wel eens gebruik is op powerlifting/gewichthef wedstrijden. Ik loop net als jou ook met een hoop rotzooi rond, en in tegenstelling tot iedereen hier zou ik je sterk aanraden om je telefoon lekker in je kluisje te laten, of zelfs gewoon thuis. Heel die afleiding van het checken van m'n telefoon, wat ik toch onbewust bleef doen, deed naar mijn mening m'n sport prestaties sterk te kort. Mocht je toch echt niet zonder de stimulus van je muziek kunnen (wat ik persoonlijk onzin vind, maar die mening daargelaten), ga lekker voor een simpele MP3-speler die je minimaal af gaat leiden. Succes!

Terug
Naar boven