MuscleMeat

Het juiste voedingsschema.

Nezah

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
Hallo iedereen,

Ik ben sinds vorige week begonnen met fitness en de bedoeling is om dit 4x per week te gaan doen.
Maandag - Dinsdag - Donderdag en Zaterdag. Overigens was het vorige week meer oriëntatie van de apparaten en dumbbells. Dus een trainingsschema moet ook nog komen.
Maar omdat ik op de meeste websites lees dat , is een dieet essentieel voor de juiste manier van de spieropbouw, dus vandaar dat ik eerst een goed eetschema wil.

Nu heb ik veel op internet gezocht naar de juiste voeding. Dit is natuurlijk wel verschillend per persoon maar zonder dingen uit te proberen kom je natuurlijk ook nergens.

Waar ik zelf aan zat te denken:

Ontbijt 7:30
- Yoghurt met havermout en een stuk fruit.

Eerste pauze 10:00
- een ei of een banaan + een handje noten

Middag pauze 12:00
- 2 broodjes kipfilet

laatste pauze 15:00
- Een stuk fruit

Het ligt aan het sporten wanneer ik mijn avond eten neem.
Het is of om 5 uur sporten of om 7 uur. Na het sporten neem ik een eiwit shake.

Avondeten
- Ik eet gewoon mee wat er wordt gemaakt thuis, maar daarbij pas ik het wel aan waar ik het kan aanpassen. Bijvoorbeeld, vis(tonijn, forel, pangafilet) of gewoon een stuk kip. En daarbij meer groenten.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, de bedoeling is om genoeg binnen te krijgen voor de opbouw van spieren maar toch ook in mate zodat ik ook wat aan mijn vet percentage kan gaan doen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Denk dat je veel te weinig eet, lijkt me ook niet dat je 93kg bent geworden alleen op dit.
Reken je onderhoud uit en ga daar boven zitten.
Bereken wat je binnenkrijgt en vul dit dan aan.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat je veel te weinig eet, lijkt me ook niet dat je 93kg bent geworden alleen op dit.
Reken je onderhoud uit en ga daar boven zitten.
Bereken wat je binnenkrijgt en vul dit dan aan.
@dirk nee ik ben van mij zelf 93kg, dat komt ook zeker niet door dit schema. Oke dan zal ik dat eens gaan bekijken, Thanks:)

---------- Post toegevoegd Sun 25 Nov 2012 om 21:46 ----------

Je eten zuigt man,sorry is om te lachen maar iedereen moet ergens beginnen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
Als er dingen zijn die je niet weet vraag dan maar,wij helpen je met plezier man;)
@J4ck tja je moet inderdaad ergens beginnen, ben nog maar 2 weken bezig. En hier en daar vind je dingen op het internet over wat je wel en niet moet eten en de hoeveelheden daarvan. Thanks, dat zal ik zeker doen:)

Laatst bewerkt:
Stel je schema als volgt op:
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven