Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Twee Nederlandse wetsvoorstellen voor de bestrijding van jihadisme gaan veel te ver, vindt de Raad van Europa. Zo wil de Tweede Kamer personen die contacten met terreurgroepen onderhouden of bezig lijken te zijn met het observeren van potentiële terreurdoelwitten harder aanpakken, doch volgens de Raad worden dan de mensenrechten van verdachten geschonden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Discriminatie :roflol: Even serieus, waar zijn ze mee bezig daar. Die jihadisten lachen zich dood om Europa.

Persoonlijk vind ik er wel een paar legitieme vragen tussen zitten.

Het lijkt me toch wel een beetje krom dat een autochtone bekeerde jihadistische Nederlander met alleen een Nederlands paspoort wel gewoon naar binnen mag. Daarnaast kan dan zonder tussenkomst van een rechter een Turk die verder niets met jihadisme te maken heeft na een vakantie in Turkijje niet meer binnengelaten kunnen worden omdat ie een dubbel paspoort heeft en 1 of andere ambtenaar van mening is dat ie Jihadist is.

En wat wordt er eigenlijk verstaan onder contact met jihadist? Jij had het (als ik het me goed herinner) er in het zwartepietgebeuren er over dat het één toestaan (geen zwarte piet) lijdt tot meer andere ongewenste gevolgen. Daar heb je gelijk in maar dat argument geldt andersom ook. Als ik nou via marktplaats een telefoon heb gekocht van een jihadist? Dat kan tenslotte als onststekingsmechanisame voor een bom kunnen worden gebruikt. Wordt ik dan opgepakt? Mss in eerste instantie niet maar wat in een later stadium wanneer er bijv strengere wetten komen. Wordt ik dan wel opgepakt?

bal marginal
:rocknana:

Het lijkt me toch wel een beetje krom dat een autochtone bekeerde jihadistische Nederlander met alleen een Nederlands paspoort wel gewoon naar binnen mag.
Ik heb niet het idee dat deze 'gewoon naar binnen mag' maar linea directa opgevangen wordt. Dit vind ik ook krom want deze mensen mag je van mij eveneens laten wegrotten in welke zandbak dan ook maar goed ze zijn autochtoon dus gelden daar andere regels voor. Mensen met een dubbel paspoort kunnen volgens het voorstel het Nederlanderschap worden afgenomen waardoor terugkeer wordt uitgesloten. Het doel van deze wet is denk gericht op snelheid.
Daarnaast kan dan zonder tussenkomst van een rechter een Turk die verder niets met jihadisme te maken heeft na een vakantie in Turkijje niet meer binnengelaten kunnen worden omdat ie een dubbel paspoort heeft en 1 of andere ambtenaar van mening is dat ie Jihadist is.
Nou doe je net alsof het een bananenrepubliek wordt door bovenstaand voorstel. Het gaat om mensen die meevechten met een terroristische organisatie, geen een of andere vakantieganger in Alanya. Er bestaan richtlijnen voordat een groep gekenmerkt mag worden als een terroristische organisatie. En niet 1 of andere ambtenaar maar de minister. Daarin ligt automatisch besloten dat er minimaal enkele ambtelijke lagen aan vooraf gaan.
Als ik nou via marktplaats een telefoon heb gekocht van een jihadist? Dat kan tenslotte als onststekingsmechanisame voor een bom kunnen worden gebruikt. Wordt ik dan opgepakt? Mss in eerste instantie niet maar wat in een later stadium wanneer er bijv strengere wetten komen. Wordt ik dan wel opgepakt?
Theoretisch zou dat nu al kunnen en waarom niet? Jij kan dan eenvoudig aantonen dat je er verder niets mee te maken hebt. Even los van het feit dat ik niet een of andere haatbaard een telefoon via marktplaats zie verkopen voor enkele tientjes, dat laat sporen na. Maar goed, de meesten kunnen net aan veters strikken dus wie weet.
Ik wil los hiervan toevoegen dat de huidige regels onvoldoende bescherming bieden, en het potentieel spelen met mensenlevens om maar te zien of het toch goedkomt met de huidige mogelijkheden naïef. Als iets onvoldoende werkt, dan ga je op zoek naar methoden die voldoende werken.

Na het doorlezen van onderstaande link zie ik dat bij mensen met een dubbel paspoort de NL nationaliteit afnemen al mogelijk is. Na een veroordeling op grond van bij-voorbeeld artikel 140a kun je nu al je nationaliteit verliezen, maar alleen als je nog een andere nationaliteit hebt. Door ronselen bijvoorbeeld. Er gelden bij het huidige wetsvoorstel enkel wat aanvullingen, en zonder tussenkomst van een rechter hoeven afwachten. Onder andere het bestaande artikel 134a Strafrecht over het trainen van terroristen toe te voegen. In de link valt te lezen dat bij invoering van het wetsvoorstel de minister verwacht dat het slechts om enkele zaken per jaar zal gaan.

De VVD heeft ook voorgesteld om mensen met enkel de NL nationaliteit de nationaliteit af te kunnen nemen waardoor ze stateloos worden. Dit is er wat ik heb begrepen (nog) niet doorgekomen en gaat het huidige wetsvoorstel ook niet over. Er valt ook te lezen dat er tal van voorbeelden zijn waarbij de terroristen het NL paspoort verbranden voor het oog van een camera en niks geven om deze NL nationaliteit.

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/vjryinb81pxy-pdf.662254/

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nou doe je net alsof het een bananenrepubliek wordt door bovenstaand voorstel. Het gaat om mensen die meevechten met een terroristische organisatie, geen een of andere vakantieganger in Alanya. Er bestaan richtlijnen voordat een groep gekenmerkt mag worden als een terroristische organisatie. En niet 1 of andere ambtenaar maar de minister. Daarin ligt automatisch besloten dat er minimaal enkele ambtelijke lagen aan vooraf gaan.

Theoretisch zou dat nu al kunnen en waarom niet? Jij kan dan eenvoudig aantonen dat je er verder niets mee te maken hebt. Even los van het feit dat ik niet een of andere haatbaard een telefoon via marktplaats zie verkopen voor enkele tientjes, dat laat sporen na. Maar goed, de meesten kunnen net aan veters strikken dus wie weet.

Ik wil los hiervan toevoegen dat de huidige regels onvoldoende bescherming bieden, en het potentieel spelen met mensenlevens om maar te zien of het toch goedkomt met de huidige mogelijkheden naïef. Als iets onvoldoende werkt, dan ga je op zoek naar methoden die voldoende werken.

Het is wel weer duidelijk dat je niks aan zo'n krantenartikel hebt. Eigenlijk moet je altijd de verdieping erbij zoeken. Maar mss is het ook wel mijn te nauwe interpretatie van 'verdacht' geweest in deze. Maar ik wil nog wel even kwijt dat allerlei kleine veranderingen wel degelijk tot een 'bananenrepubliek' kunnen leiden.

Het zal zo'n vaart ook niet lopen als je een mobieltje koopt, het was enigzins gechargeerd van mijn kant. Maar laten we wel wezen op zich kan ik kan alleen maar aantonen dat ik dat mobieltje heb gekocht. Ik kan op geen enkele wijze aantonen dat ik er verder niets mee te maken heb dus als iemand het in z'n kop krijgt. Er zijn voorbeelden van tunnelvisie bij zaken van politie/justitie waar onschuldige nederlanders de lul zijn.

Maar goed, laten we het er maar op houden dat ik nogal een doemdenker ben. Daarbij koop ik mijn mobieltje lekker in China, dan heb ik alleen maar last van chinezen die mij op afstand bespieden. ;)

Er is ook niks mis mee om juiste methoden te zoeken. Er moet zeker af en toe wat veranderen maar ik vind het prima dat er ook door anderen kritisch naar wordt gekeken.

:oud: ik zie zelfs Kieft nog

Wilders weer nummer één in Nederland

AAkVUvP.jpg
© Aangeboden door Newsmonkey

Er is een kentering gekomen in de maandenlange geleidelijke achteruitgang van Geert Wilders en zijn PVV blijkt uit de jongste peilingen in Nederland. Wilders profiteert van het proces tegen hem over uitspraken over Marokkanen, de zwarte piet- en sinterklaasdiscussie en de verkiezing van Donald Trump.

In de Peilingwijzer, waarin de data van de belangrijkste polls wordt samengevoegd, laten de Politieke Barometer (Ipsos), De Stemming (EenVandaag), Peil.nl (Maurice de Hond), I&O Research en TNS Nipo allemaal een duidelijke stijging zien voor Wilders.

Amper een maand geleden leek de PVV van Wilders onder de VVD te zakken, maar nu is de partij nu weer de grootste. Bij verkiezingen zou ze 27 tot 31 zetels, tegen 24 tot 28 zetels voor de VVD. De PVV wint ten opzichte van de vorige Peilingwijzer vier zetels; de VVD verliest er twee.

Redenen
Overstappers naar de PVV zeggen tegen onderzoeksbureau I&O dat ze nu op Wilders willen stemmen omdat ze het onterecht vinden dat hij voor de rechter moet verschijnen in verband met zijn uitspraken over Marokkanen. In 2009 profiteerde Wilders ook al in de peilingen van het strafproces tegen hem. Uit onderzoek bleek toen dat het besluit om hem te vervolgen vooral “cultureel gematigde” kiezers aan zijn kant bracht.

Ook de zwarte piet-discussie en de verkiezing van Donald Trump dragen bij aan de opmars van de PVV.

Drama voor de PvdA
Bij verkiezingen zouden nu volgens de polls Wilders en zijn PVV hun aantal zetels quasi verdubbelen (van 15 naar 29). De VVD verliest er 15 en wordt dus met 26 de tweede partij. De PvdA zou maar liefst 26 zetels verliezen en stranden op 12. CDA en D66 blijven ongeveer op hun niveau, evenals de linkse SP: ze zitten allemaal rond de 15 zetels.

Toch zijn er ook naast de PVV nog twee andere grote winnaars. De eerste us Groen Links, dat 9 zetels zou winnen en 50PLUS, dat van 2 naar 10 zetels springt.

Ook opvallend is dat slechts een kwart van de kiezers zegt dat zijn keuze vaststaat: drie op vier Nederlander die volgend jaar op 15 maart gaan stemmen zegt dat ze nog wel van mening kunnen veranderen.

Jan Terlouw moet het bejaardentehuis in.

Heeft Marcel van Dam al de gevraagde vrijwilligers gevonden die zijn tuin willen onderhouden?

Ene Mark H?

Was ff nadenken maar denk dat hij al bezig is in Boxmeer.

Terug
Naar boven