AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Als je denkt dat hogere straffen helpen dan heb ik slecht nieuws voor je. Voor zover mij bekend doen ze dat niet, hoogstens dat het uitnodigd het slachtoffer te vermoorden om de pakkans te verkleinen.
Hogere straffen helpen wel omdat het de kans op recidive verkleind. Waarom? Ze besteden minder tijd in de samenleving omdat ze achter tralies zitten.

Net als dat een nekschot geven aan een pedo de kans op recidive met 100% verkleint.

Hogere straffen helpen wel omdat het de kans op recidive verkleind. Waarom? Ze besteden minder tijd in de samenleving omdat ze achter tralies zitten.
Volgens wordt recidive berekend aan de kans bij een individuele dader. Iemand die herhaaldelijk als pedoseksueel de fout in gaat komt sowieso niet meer uit de TBS. Ke argument klopt niet.
Net als dat een nekschot geven aan een pedo de kans op recidive met 100% verkleint.
Dat geldt voor ieder vergrijp, maar als je dergelijke straffen wil moet je je maar aanmelden bij IS. Ik heb het niet zo op lijfstraffen en geweld.

Te snel uitvoeren leidt tot onomkeerbaarheid en ik ben daar een principeel tegenstander van. Een Death Row zoals in Amerika is in de praktijk nogal duur.

Volgens wordt recidive berekend aan de kans bij een individuele dader. Iemand die herhaaldelijk als pedoseksueel de fout in gaat komt sowieso niet meer uit de TBS. Ke argument klopt niet.

Iemand die de eerste keer veel langer vast zit, heeft gedurende die tijd in ieder geval geen kans om 'herhaaldelijk de fout in te gaan'.

Iemand die herhaaldelijk als pedoseksueel de fout in gaat komt sowieso niet meer uit de TBS. Ke argument klopt niet.
Maar dan heeft ie dus toch al herhaaldelijk de fout in kunnen gaan omdat hij steeds weer de samenleving wordt ingelaten.

En dan is het nog maar de vraag of een recidive ook daadwerkelijk gepakt en veroordeeld wordt wanneer hij weer de fout in gaat.

Iemand 10 jaar ipv 2 jaar celstraf geven zorgt er voor dat hij 8 jaar lang geen kindjes kan misbruiken. En eigenlijk kan het mij allemaal aan mijn reet roesten als zo iemand buiten of binnen de gevangenis alsnog wordt gepakt, zij het door familieleden van het slachtoffer of door pedojagers.

Iemand die zich vergrijpt aan kinderen verliest al zijn rechten als mens en is vogelvrij verklaard in mijn optiek.

Dat geldt voor ieder vergrijp, maar als je dergelijke straffen wil moet je je maar aanmelden bij IS. Ik heb het niet zo op lijfstraffen en geweld.
Over tegenstrijdig gesproken, fanatieke moslims zijn juist pro pedo, zie bijv. kindhuwelijken of de seksslaven die IS heeft.

Te snel uitvoeren leidt tot onomkeerbaarheid en ik ben daar een principeel tegenstander van. Een Death Row zoals in Amerika is in de praktijk nogal duur.
Het moet juist voorkomen worden dat hij/zij herhaaldelijk in de fout gaat. niet eerst afwachten tot er nog meer slachtoffers een aangifte doen

Met TBS is de kans op recidive veel kleiner dan zonder, maar geen enkel systeem is perfect.
Dit is dus wat er mis is met Nederland. Iemand die al de samenleving schade heeft aangericht en TBS krijgt (aka knettergek is) kan weer vrijkomen en het nog een keer doen

Dit is dus wat er mis is met Nederland. Iemand die al de samenleving schade heeft aangericht en TBS krijgt (aka knettergek is) kan weer vrijkomen en het nog een keer doen

Kan ook na "gewone" detentie. Met TBS worden in elk geval het gros van de grootste gekkies binnengehouden. Natuurlijk glipt er nu en dan 1 tussendoor die de boel voor de gek weet te houden.

Wat je zegt komt niet overeen met de feiten.

1. Zonder TBS komen ze ook vrij;
2. Niet iedereen die TBS krijgt is "knettergek";
3. Een kans op recidive is er altijd, ook mensen die nog nooit iets gedaan hebben kunnen de fout in gaan;
4. Iemand die "knettergek" is kan je met TBS, itt gevangenisstraf levenslang vasthouden.

Kan ook na "gewone" detentie. Met TBS worden in elk geval het gros van de grootste gekkies binnengehouden. Natuurlijk glipt er nu en dan 1 tussendoor die de boel voor de gek weet te houden.
Ik ben dan ook van mening dat als je voor TBS in aanmerking komt (ie een mentale stoornis hebt en een zeden misdrijf hebt gepleegd) je nooit meer vrij moet komen

Voor mensen waar nog iets van te maken valt verdient het de voorkeur zsm met de behandeling te beginnen.

De cijfers wijzen behoorlijk in de richting dat TBS beter werkt dan alternatieven.

Voor mensen waar nog iets van te maken valt verdient het de voorkeur zsm met de behandeling te beginnen.

De cijfers wijzen behoorlijk in de richting dat TBS beter werkt dan alternatieven.
Beter voor de gedetineerde, de samenleving of beiden?

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven