- Waardering
- 27.799
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idd, ze heeft niet eens 8 tellen gekregen.Dit is ook geen verdediging, als je dat vindt heb je 0,0 verstand van vechtsport.
Weet je dat heel zeker? Heb zo het vermoeden dat ook een rechter dit niet gaat zien als zelfverdediging.
Weet je dat heel zeker? Heb zo het vermoeden dat ook een rechter dit niet gaat zien als zelfverdediging.
Heb ooit tuintjes mogen schoffelen omdat ik een Marokkaantje KO schopte die me bedreigde met een mes. Gezien ik een kilo of 30 op hem had en ruime vechtsport ervaring werd mij gezegd dat ik dit anders had moeten kunnen oplossen.
Heh

Waarom werd je bedreigd eigenlijk?Weet je dat heel zeker? Heb zo het vermoeden dat ook een rechter dit niet gaat zien als zelfverdediging.
Heb ooit tuintjes mogen schoffelen omdat ik een Marokkaantje KO schopte die me bedreigde met een mes. Gezien ik een kilo of 30 op hem had en ruime vechtsport ervaring werd mij gezegd dat ik dit anders had moeten kunnen oplossen.
Ben benieuwd wat jij zou doen als iemand met een mes op je af komt dan, überhaupt al knap dat je dan alsnog het gevecht durft aan te gaan imoEr zitten meer regels aan zelfverdediging dan alleen 'dreiging'.
De manier waarop je reageert, wat je doet, hoe vaak.. heeft ook invloed.
Ben benieuwd wat jij zou doen als iemand met een mes op je af komt dan, überhaupt al knap dat je dan alsnog het gevecht durft aan te gaan imo
Je mag corrigeren hoor! Kan zijn dat er in de laatste jaren iets is veranderd namelijk. Kleine kans, maar het kan.Omdat ik tegen z'n vriendje aan liep. Serieus ook nog.
Gaf de rechter ook nog suggesties van hoe je het anders op had kunnen lossen?Precies, en zo is een meid 50 kilo lichter en 2 koppen kleiner dan jij KO slaan omdat ze je probeert te slaan ook niet erg proportioneel. Dat leg je in je laatste zin haarfijn uit.Het gaat om zelfverdediging voor de wet.
Niet wat je wel of niet zou doen.
'bedreiging met een mes' kan bijvoorbeeld anders zijn dan 'probeert aan te vallen met een mes'.
Zo is ook 'een trap om te verdedigen waardoor hij KO ging' weer anders dan 'helemaal de t*ring in geschopt waardoor hij KO ging'.
Nogmaals, de wet heeft meer regels voor zelfverdediging dan enkel welke dreiging er was. Wat de persoon, die zichzelf verdedigd, doet is belangrijker voor "zelfverdediging" zelfs.
Zeker. Ik had z'n vriendje moeten ontwijken ik plaats van door hem heen proberen te lopen en toen het dreigend werd had ik mezelf "uit de situatie moeten verwijderen daar ik op de hoogte had moeten zijn van de schade die ik mogelijk toe kan brengen". Kan het gezicht erbij nog zo voor me zien. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik niet mezelf maar de dreiging heb verwijderd maar dat werd me niet in dank afgenomen helaas.Gaf de rechter ook nog suggesties van hoe je het anders op had kunnen lossen?
Zoiets kan geloof ik maar in 1 land ter wereld.
Volgende keer geen getuigen achter latenPrecies, en zo is een meid 50 kilo lichter en 2 koppen kleiner dan jij KO slaan omdat ze je probeert te slaan ook niet erg proportioneel. Dat leg je in je laatste zin haarfijn uit.
Het was in mijn geval 1 scheenbeen tegen de zijkant van z'n hoofd en ze waren nog met 2 ook. Maakte allemaal niks uit, gewoon schoffelen jongeman.
.Precies, en zo is een meid 50 kilo lichter en 2 koppen kleiner dan jij KO slaan omdat ze je probeert te slaan ook niet erg proportioneel. Dat leg je in je laatste zin haarfijn uit.
Het was in mijn geval 1 scheenbeen tegen de zijkant van z'n hoofd en ze waren nog met 2 ook. Maakte allemaal niks uit, gewoon schoffelen jongeman.
Zij sloeg hem en hij sloeg 1x om haar geslaan te stoppen.
Dat is zelfverdediging.
Als, in jouw geval, hij niet enkel dreigde maar daadwerkelijk op jou af kwam met een mes waardoor jij een trap gaf, dan is dat volgens de regel ook zelfverdediging en dan moet de rechter even wat harder nadenken.. Maar was dit het geval in jouw situatie? Was de trap nodig om een aanval gericht op jou direct te stoppen?
Er zullen altijd zaken zijn waarbij het zus of zo 'had moeten zijn', maar we hebben nou eenmaal rechters en wetten die per specifiek geval wel of niet kunnen worden ingezet en bewezen.
Nogmaals, volgens de wet zou dat, in die video, van wat ik kan zien, zelfverdediging zijn. Kan best dat een NL rechter ook hem een taakstraf zou hebben gegeven.