XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Zeker. Ik had z'n vriendje moeten ontwijken ik plaats van door hem heen proberen te lopen en toen het dreigend werd had ik mezelf "uit de situatie moeten verwijderen daar ik op de hoogte had moeten zijn van de schade die ik mogelijk toe kan brengen". Kan het gezicht erbij nog zo voor me zien. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik niet mezelf maar de dreiging heb verwijderd maar dat werd me niet in dank afgenomen helaas.
Maar zijn er oog getuigen geweest of hebben zij aangifte gedaan?
Kan me haast niet voorstellen dat zij aangifte doen terwijl zij met het mes lopen

Als je wilt dat ik 'mijn bek houd', citeer me dan niet en stel mij geen vraag. Negeer functie is er niet voor niks. Succes ermee.

Je hebt best een grote mond voor een vrouw die zich vrijwillig heeft bekeerd tot een geloof waar vrouwen doorgaans niet zo veel te zeggen hebben.

Je zou toch je hele dag een beetje wegpissen hier met het juridisch en ethisch analyseren van een filmpje van een of andere mongol die een vrouw slaat om een fucking stoel

Ben benieuwd wat jij zou doen als iemand met een mes op je af komt dan, überhaupt al knap dat je dan alsnog het gevecht durft aan te gaan imo
Hangt er een beetje van af wat voor me, als iemand met een zakmesje of schilmesje voor me staat dan is ie van mij, maakt ie een steek richting mij leg ik hem in een arm klem zo hard dat ie het uit zal schreeuwen.
Kapmes wordt een ander verhaal, dan loop ik wel weg.

Je hebt best een grote mond voor een vrouw die zich vrijwillig heeft bekeerd tot een geloof waar vrouwen doorgaans niet zo veel te zeggen hebben.
Waarom elke keer haar religie er bij halen? Zo laag is dat.
En ken jij de Islam? Heb jij de Koran gelezen?
Of heb je dit allemaal geleerd op internet hoe het geloof de vrouwen behandeld?

Sorry man maar dit is echt weer een beetje erg triest dat het steeds moet uitkomen op haar geloof.

We hadden het toch over wat zelfverdediging is?

Keep the peace!

Waarom elke keer haar religie er bij halen? Zo laag is dat.
En ken jij de Islam? Heb jij de Koran gelezen?
Of heb je dit allemaal geleerd op internet hoe het geloof de vrouwen behandeld?

Sorry man maar dit is echt weer een beetje erg triest dat het steeds moet uitkomen op haar geloof.

We hadden het toch over wat zelfverdediging is?

Keep the peace!

Doe niet zo lichtgeraakt.

Volgens mij hoef je de Koran niet gelezen te hebben om tot de conclusie te komen dat de positie van de vrouw toch enigszins ondergeschikt is aan die van de man. En ik veroordeel dat ook helemaal niet.

Maar voor iemand die zich tot dat geloof en die cultuur schaart heeft Hell wel erg grote praatjes en een mening over alles. Dat is wat mij betreft nogal tegenstrijdig en dat concludeer ik slechts. Misschien is haar huwelijk daarom ook wel mislukt.

Volgens mij hoef je de Koran niet gelezen te hebben om tot de conclusie te komen dat de positie van de vrouw toch enigszins ondergeschikt is aan die van de man. En ik veroordeel dat ook helemaal niet.

Maar voor iemand die zich tot dat geloof en die cultuur schaart heeft Hell wel erg grote praatjes en een mening over alles. Dat is wat mij betreft nogal tegenstrijdig en dat concludeer ik slechts. Misschien is haar huwelijk daarom ook wel mislukt.

"Die cultuur". Ik volg gewoon Nederlandse/Engelse cultuur.

Als je er niet tegen kunt dat een vrouw voor haarzelf opkomt en haar kennis deelt over het onderwerp, ga dan in een hoekje huilen in plaats van het op geloof en cultuur te gooien.

Jezelf onderwijzen en kennis verspreiden is gewoon een deel van Islam. Ook voor vrouwen.
Wist je dit niet? Dan weet je dat nu.

• Like
Waarderingen: K82

Dan denk ik toch echt dat dat meer zegt over de mannen in kwestie dan over het geloof zelf.

Ik ken ook andere "religies" die de positie van de vrouw ook niet echt bovenaan het lijstje hebben staan, enkel maar als baby-fabriek gebruiken en thuis de boel mogen runnen terwijl de man "de baas" zou zijn. En dan heb ik het niet over de Islam.

Dan denk ik toch echt dat dat meer zegt over de mannen in kwestie dan over het geloof zelf.

Ik ken ook andere "religies" die de positie van de vrouw ook niet echt bovenaan het lijstje hebben staan, enkel maar als baby-fabriek gebruiken en thuis de boel mogen runnen terwijl de man "de baas" zou zijn. En dan heb ik het niet over de Islam.
Het is beide. kijk oa het geloof op Urk, wat ook op TV is tegenwoordig

• Like
Het is beide. kijk oa het geloof op Urk, wat ook op TV is tegenwoordig
Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat eigendom is van de Noorse Broeders. Aardig volk, alleen is het een hechte groep, kom je als buitenstaander niet tussen, mannen en vrouwen apart.

Weet je dat heel zeker? Heb zo het vermoeden dat ook een rechter dit niet gaat zien als zelfverdediging.

Heb ooit tuintjes mogen schoffelen omdat ik een Marokkaantje KO schopte die me bedreigde met een mes. Gezien ik een kilo of 30 op hem had en ruime vechtsport ervaring werd mij gezegd dat ik dit anders had moeten kunnen oplossen.

Ik heb ooit een schadevergoeding moeten betalen aan een kerel die mij vasthield van achteren terwijl zn maat "mij af ging maken".
Ik wurmde mij los deed een rugby tackle op zn knieën en daar lag die dan roepend met een knieschijf uit de kom. Wisten ze zo te draaien dat ik de aanstichter was. Niet betaald dus moest brommen. Puur omdat ik een "verleden" had en hun blanco waren op papier, was het voor meneer de rechter aannemelijker dat ik de aggressor was. Klootzakkerij is het hier.

Zij sloeg hem en hij sloeg 1x om haar geslaan te stoppen.
Dat is zelfverdediging.

Als, in jouw geval, hij niet enkel dreigde maar daadwerkelijk op jou af kwam met een mes waardoor jij een trap gaf, dan is dat volgens de regel ook zelfverdediging en dan moet de rechter even wat harder nadenken.. Maar was dit het geval in jouw situatie? Was de trap nodig om een aanval gericht op jou direct te stoppen?

Er zullen altijd zaken zijn waarbij het zus of zo 'had moeten zijn', maar we hebben nou eenmaal rechters en wetten die per specifiek geval wel of niet kunnen worden ingezet en bewezen.

Nogmaals, volgens de wet zou dat, in die video, van wat ik kan zien, zelfverdediging zijn. Kan best dat een NL rechter ook hem een taakstraf zou hebben gegeven.
Nee, volgens de wet zou ook dat geen zelfverdediging zijn. Er is voor die gozer geen enkele vorm van dreiging daar de ( poging tot het geven van ) de klap overduidelijk geen enkele schade zou aanrichten. Dan reageren door op volle kracht een vuistslag in het gezicht toe te dienen zal volgens geen enkele rechter proportioneel zijn.

In mijn geval heb ik uiteraard niet gewacht tot Marok daadwerkelijk een poging deed. Je bent in mijn ogen echt een josti als je wacht tot hij het wapen daadwerkelijk probeert te gebruiken. Ik zal wel eerlijk bekennen dat ik tijdens de zaak misschien beter niet zo'n houding had kunnen aannemen. Misschien had dat beter geholpen.

• Like
Als, in jouw geval, hij niet enkel dreigde maar daadwerkelijk op jou af kwam met een mes
Op het moment dat iemand een wapen trekt op een ander gaat diegene er gewoon mee akkoord dat hij zelf ook wel eens dood zou kunnen gaan(diegene vind het blijkbaar ook oke om een ander zijn leven te bedrijgen dan wel ontnemen). En zou jij wachten met jezelf verdedigen tot diegene jou echt probeert te steken ermee? Dan heb je hem namelijk al tussen je ribben zitten. Punt uit moet zo'n mong**l maar geen wapens trekken van mij part had hij blijvend hersenletsel mogen hebben.

Nee, volgens de wet zou ook dat geen zelfverdediging zijn. Er is voor die gozer geen enkele vorm van dreiging daar de ( poging tot het geven van ) de klap overduidelijk geen enkele schade zou aanrichten. Dan reageren door op volle kracht een vuistslag in het gezicht toe te dienen zal volgens geen enkele rechter proportioneel zijn.

In mijn geval heb ik uiteraard niet gewacht tot Marok daadwerkelijk een poging deed. Je bent in mijn ogen echt een josti als je wacht tot hij het wapen daadwerkelijk probeert te gebruiken. Ik zal wel eerlijk bekennen dat ik tijdens de zaak misschien beter niet zo'n houding had kunnen aannemen. Misschien had dat beter geholpen.

Wat je vindt en wat ik vind verandert niks aan de wet.
Als jij wel had gewacht, was het zelfverdediging geweest.
Ja, zo is de wet. Mag je krom vinden, ik kan er ook wat van vinden, maar het ging over hoe de wet erin staat mbt zelfverdediging.

Iemand 1 klap verkopen om een ander hun klappen te stoppen, is zelfverdediging. Zolang aan alle criteria is voldaan.
Dat de 1 een man is en de ander een vrouw of x kg en de ander x kg, maakt niks uit.

Nogmaals, per wet.

Ikzelf vind het knap dat je niet keihard bent weggerend, maar ook niet hebt gewacht tot hij daadwerkelijk z'n mes zou gebruiken; serieus. Maar het ging niet over mijn mening :o

Op het moment dat iemand een wapen trekt op een ander gaat diegene er gewoon mee akkoord dat hij zelf ook wel eens dood zou kunnen gaan(diegene vind het blijkbaar ook oke om een ander zijn leven te bedrijgen dan wel ontnemen). En zou jij wachten met jezelf verdedigen tot diegene jou echt probeert te steken ermee? Dan heb je hem namelijk al tussen je ribben zitten. Punt uit moet zo'n mong**l maar geen wapens trekken van mij part had hij blijvend hersenletsel mogen hebben.

Mee eens. Nogmaals, ging het niet erover wat je zou doen of wat slim is. Ik had het enkel over de wet en die is iets ingewikkelder.
Als je een wapen trekt, als aanval niet als verdediging, kies je inderdaad zelf al voor de gevolgen. Helemaal mee eens.

Al met al, ik vind dat een man zich best mag verdedigen tegen een vrouw; en ja, in mijn mening deed hij dat ook.

Anderen vinden dat niet kunnen en ook dat is prima! Het was sowieso debiel om ruzie te maken over een stoel, zeker omdat er iemand met een 2e stoel kwam aanzetten, maar goed.. :roflol:

Wat je vindt en wat ik vind verandert niks aan de wet.
Als jij wel had gewacht, was het zelfverdediging geweest.
Ja, zo is de wet. Mag je krom vinden, ik kan er ook wat van vinden, maar het ging over hoe de wet erin staat mbt zelfverdediging.

Iemand 1 klap verkopen om een ander hun klappen te stoppen, is zelfverdediging. Zolang aan alle criteria is voldaan.
Dat de 1 een man is en de ander een vrouw of x kg en de ander x kg, maakt niks uit.

Nogmaals, per wet.

Ikzelf vind het knap dat je niet keihard bent weggerend, maar ook niet hebt gewacht tot hij daadwerkelijk z'n mes zou gebruiken; serieus. Maar het ging niet over mijn mening :o

Mee eens. Nogmaals, ging het niet erover wat je zou doen of wat slim is. Ik had het enkel over de wet en die is iets ingewikkelder.
Als je een wapen trekt, als aanval niet als verdediging, kies je inderdaad zelf al voor de gevolgen. Helemaal mee eens.
Zelverdediging bestaat per definitie niet in de nederlandse wet. Als in dat je er geen recht op hebt. Je begaat altijd een misdrijf bij het gebruik van geweld. Er bestaat geen vaste checklist waar je aan moet voldoen. De politie heeft een monopoly op geweld. Als burger kan je je enkel op noodweer beroepen(and dan ben je nogsteeds een misdrijf begaan). En of de rechter besluit je niet te straffen en meegaat in het beroep op noodweer ligt er vaak maar net aan hoe hij zijn kop heeft staan en is erg situatie afhankelijk. Rechters gaan gewoon in de praktijk heel weinig mee in een beroep op noodweer.

Zelverdediging bestaat per definitie niet in de nederlandse wet. Als in dat je er geen recht op hebt. Je begaat altijd een misdrijf bij het gebruik van geweld. Er bestaat geen vaste checklist waar je aan moet voldoen. De politie heeft een monopoly op geweld. Als burger kan je je enkel op noodweer beroepen(and dan ben je nogsteeds een misdrijf begaan). En of de rechter besluit je niet te straffen en meegaat in het beroep op noodweer ligt er vaak maar net aan hoe hij zijn kop heeft staan en is erg situatie afhankelijk. Rechters gaan gewoon in de praktijk heel weinig mee in een beroep op noodweer.

Er bestaan criteria voor noodweer.
Als jij kan bewijzen dat je je duidelijk daaraan gehouden hebt, zal een rechter dat niet afwijzen.
Alleen is bewijzen vaak lastig.

Ook staat het gewoon in de wet beschreven als iemand die niet strafbaar is wanneer diegene een feit begaat vanwege noodweer.

Ik heb ooit een schadevergoeding moeten betalen aan een kerel die mij vasthield van achteren terwijl zn maat "mij af ging maken".
Ik wurmde mij los deed een rugby tackle op zn knieën en daar lag die dan roepend met een knieschijf uit de kom. Wisten ze zo te draaien dat ik de aanstichter was. Niet betaald dus moest brommen. Puur omdat ik een "verleden" had en hun blanco waren op papier, was het voor meneer de rechter aannemelijker dat ik de aggressor was. Klootzakkerij is het hier.
Ik heb nog voorwaardelijk GS staan, zowel in NL als in DE. van meerdere keren was ikzelf niet de aanstichter. Vroeger ben ik in mijn been gestoken en ook aangeklaagd voor mishandeling, dat liep goed af toen. Mede omdat de kok van naastgelegen shoarmatent voor mij getuigde. De zgn portier van gelegenheid was hem al gesmeerd

Daarbij gaan rechters er weinig in mee omdat veel mensen niet aan de praktische criteria voldoen, zoals in het voorbeeld van Laxeermiddel.
Heel begrijpelijk. Maar geen noodweer volgens de wet.

Terug
Naar boven