MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

De BTW op eerste levensbehoeften met 50% verhogen is ook ronduit asociaal.
Als je normaal 100 euro per week uitgeeft aan boodschappen kost het nu +- 2,85 euro per week meer. Die 150 euro per jaar wil ik best inleveren nu ik flink op vooruit ga.

BTW verhoging is ook deels een EU-zwendel omdat de inflatie op consumer goods achterloopt in het euro gebied.

Als je normaal 100 euro per week uitgeeft aan boodschappen kost het nu +- 2,85 euro per week meer. Die 150 euro per jaar wil ik best inleveren nu ik flink op vooruit ga.

Lol, is ook voor kapper en boel andere dingen he, niet alleen eten.

Beter gooien ze fastfood/producten met veel suiker in hoge tarief en laten de rest lekker op 6 staan.

Ik geloof dat middeninkomens er een beetje op vooruit gaan, niet zo heel veel. De inkomensongelijkheid wordt komende periode weer kleiner door het regeerakkoord. Met als gevolg dat de Gini-coëfficiënt met 2.7% afneemt.

Onderstaand figuur vergelijkt situaties van Rutte I (na inflatiecorrectie) met die van Rutte II en Rutte III:
C00XLx1l.jpg

Yep er is zelfs een schijf van 60.3%
Bpqb1Zil.jpg

Laatst bewerkt:
Onder de 20k lijkt me toch laag? :roflol:

Dat is 1600 p/m ongeveer :o

Me moeder liet laatst een vacature zien van Asus. € 9.18 per uur.

1600 pm vind ik niet echt laag tenzij je ervoor gestudeerd hebt.

Ja dat is gewoon ongeschoold werk, zit je op +- 10 euro per uur dus 1600 per maand. Als je het voor elkaar krijgt minder te verdienen ben je gewoon lui of huisvader/huismoeder.

€1600 bruto of netto? netto 1600 in de maand is niet echt voor ongeschoolde mensen, die zitten eerder op zo'n 1200 a 1300 netto in de maand schat ik

1600 per maand netto voor een beginnend mbo'er is boven gemiddeld en voor een beginnend hbo'er net iets onder gemiddeld.

Er wordt doorgaans met bruto loon gerekend, dus 1600 bruto. Dat zit heel dicht bij het minimumloon.

Ik verdiende op mn 18e al meer dan 10 per uur..ongeschoold kan je makkelijk meer dan 10 per uur verdienen.

1600 per maand netto voor een beginnend mbo'er is boven gemiddeld en voor een beginnend hbo'er net iets onder gemiddeld.

Vriend van mij verdient 1900 en is net klaar met mbo, als je dat werk niet kan doen ben je echt te dom om te poepen ook :roflol:

Andere vriend doet ongeschoold werk en verdient 11.50 per uur op 19 jarige leeftijd, wel fysiek intensief werk, niet zwaar werk.

Als je onder de 20k bruto zit dan ligt het gewoon aan jezelf.

Vriend van mij verdient 1900 en is net klaar met mbo, als je dat werk niet kan doen ben je echt te dom om te poepen ook :roflol:

Andere vriend doet ongeschoold werk en verdient 11.50 per uur op 19 jarige leeftijd, wel fysiek intensief werk, niet zwaar werk.

Als je onder de 20k bruto zit dan ligt het gewoon aan jezelf.

Wat verdien jij ook alweer? :o

Hmm oke daar ben ik het wel mee eens, 20k bruto per jaar moet gewoon haalbaar zijn, ook ongeschoold.

Terug
Naar boven