AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

dat er geen acties komen
->
Dat er in het verleden de verkeerde aanpak is gebruikt en resultaat vaak lang op zich laat wachten + Dat het problemen zijn die niet gemakkelijk op te lossen zijn.
Denk niet dat ze in Den Haag (in jouw geval Brussel) de intentie hebben om de hele integratie te laten mislukken.
In België is het verhaal anders dan in NL denk ik. Hier stemt nog steeds meer dan 1/3 vd walen op een partij dat het liefst van al de grenzen wagewijd openzet. Nu er eindelijk in Vlaanderen iemand is die op zen minst zijn job behoorlijk probeert uit te voeren ( Theo Francken ) wordt er direct om ontslag etc gevraagd. Ik volg de politiek niet dag in dag uit maar van een groot deel van de politiekers zie ik weinig tot geen concrete plannen om succesvolle integratie te bekomen en dat noem ik idd geen acties. Ik denk trouwens dat Brussel er veel erger aan toe is dan Den Haag. Ben nog nooit in Den Haag geweest maar in Brussel loop ik niet zo graag rond.

@roei- en fietsfanaat je zegt dat dat artikel wetenschappelijk onderbouwd is en je schrikt van dingen die je hier ongefundeerd voorbij ziet komen. Wat voor dingen dan? Ik denk namelijk dat die uitingen meer natuurlijk en wetenschappelijk verklaarbaar fundament hebben dan de ideeën van integratie.

Maar nogmaal ik wil totaal niet overkomen als arrogante ''leftie'', ben dat namelijk echt totaal niet, maar kan het af en toe niet laten niet te reageren. Ook denk ik zoals ik eerder zei dat dit soort dingen niet op internet moeten worden besproken en dat dit gewoon een plek is waar mensen even ongefundeerd hun frustratie kwijt kunnen. Wel vind ik zo'n uitgebreid eerlijk antwoord wel iets hebben, het siert je.

Is dat niet wat Marokkanen continue doen zodra ze met een groepje zijn? Beetje gefrustreerd iedereen lastig vallen en denken dat ze de man zijn?

Toen vanmiddag een vriendin wat zei van het gedrag wat een groepje 15 jarige bruine Nederlanders vertoonde in de mcdonalds leek het wel alsof hun vocabulaire alleen maar bestond uit woorden zoals ‘Wollah’ ‘je moeder’ ‘kanker’ ‘neuken’ ‘probleem’ ‘familie’ ‘broer’.

Geen idee hoe ze op zo’n manier aan een baan denken te komen :o

Ik ben steeds meer geneigd te denken dat bepaalde culturen zich zonder wederzijdse aanpassing beter niet kunnen mengen. Het is enerzijds triest om dat inzicht te voelen maar is het niet domweg de realiteit zonder blijvende oplossing in het verschiet? Kan prima zijn dat ik totaal verkeerd ben voorgelicht, een onjuist beeld heb van de realiteit - laat mij graag overtuigen. Ben totaal geen racist, althans dat denk ik niet.

Ik ben steeds meer geneigd te denken dat bepaalde culturen zich zonder wederzijdse aanpassing beter niet kunnen mengen.

Ik vergelijk het altijd met een ziekte die niet in die context genoemd mag worden. Heb je een Marokkaantje geïsoleerd tussen de Nederlanders gaat het goed maar als je er meer bij elkaar zet gaan ze samenklonteren en breekt de pl**ris uit.

Ik geloof zeker dat, ongeacht afkomst, men sneller en beter zal integreren tussen autochtonen als allochtoon zijnde dan samen klonteren met andere allochtonen. Of tussen een mix van autochtonen en reeds aangepaste allochtonen. Intelligentie, inkomen, onderwijs en cultuur spelen hierbij een belangrijke rol. Spreek hierbij uit eigen ervaring. Wanneer je vrijwillig gaat emigreren ben je niet zielig dan heb je lef en een durfal. Wanneer je dan ergens terechtkomt waarbij je wordt gepamperd, onvoldoende wordt aangemoedigd een vreemde taal te leren, je aan te passen etc. dan zal integrereren langer duren dan nodig.

Ik geloof zeker dat, ongeacht afkomst, men sneller en beter zal integreren tussen autochtonen als allochtoon zijnde dan samen klonteren met andere allochtonen. Of tussen een mix van autochtonen en reeds aangepaste allochtonen.

Je hebt dan ook geen keuze of je moet geïsoleerd blijven.

Intergratie is overigens niet het probleem in beginsel, kijk naar Chinezen.. bijna geen 1 praat Nederlands. Maar ze werken allemaal hard, vallen niemand lastig en doen gewoon hun eigen ding.

Je hebt dan ook geen keuze of je moet geïsoleerd blijven.

Intergratie is overigens niet het probleem in beginsel, kijk naar Chinezen.. bijna geen 1 praat Nederlands. Maar ze werken allemaal hard, vallen niemand lastig en doen gewoon hun eigen ding.
Die komen uit een andere cultuur. Er zijn culturen die kennelijk minder aanpassing vragen. Als ik morgen naar Denemarken zou vertrekken zou dit minder als een schok voelen dan SA. Familie van mij is ook naar school gegaan om een vreemde taal te leren en minstens zo belangrijk, onderwezen worden over de mentaliteit en manier van denken en doen van de autochtone bevolking.

Die komen uit een andere cultuur. Er zijn culturen die kennelijk minder aanpassing vragen. Als ik morgen naar Denemarken zou vertrekken zou dit minder als een schok voelen dan SA.

Persoonlijkheid is gewoon anders van die mensen..

Gewoon ze zijn heel erg op zichzelf en vinden respect heel erg belangrijk. Bijstand trekken vinden ze profiteren dus je zal weinig Chinezen in bijstand vinden.

Persoonlijkheid is gewoon anders van die mensen..

Gewoon ze zijn heel erg op zichzelf en vinden respect heel erg belangrijk. Bijstand trekken vinden ze profiteren dus je zal weinig Chinezen in bijstand vinden.
Denk echt wel dat het aandeel cultuur, mentaliteit en opvoeding niet onderschat mag worden. Dat va nprofiteren bijvoorbeeld zie ik eerder uit hun cultuur voortkomen. In China wordt er op je neergekeken als je niets met je leven doet. Vandaar ook het ontstaan van de memes over ' asian parents '. Ouders van een aziatisch kind accepteren minder dat hun kinderen niet hun best doen op school of dergelijke. Dat is dan weer opvoeding.

Laten we vooral negeren dat de geschiedenis al 1000 maal heeft uitgewezen dat multi-etnische maatschappijen geen goed idee zijn.
Misschien Interessant leesvoer voor.alle extreem radicale opvattingen die ik hier voorbij zie komen over moslims, buitenlanders, integratie etc.

Gelukkig heeft de gemiddelde moslim geen 'radicale opvattingen'.

P7aUcQR.png

Dit is een voorbeeld zoals ik het lees, gaat niet gelijk over de hele immigrantengemeenschap. Maar dat de parallelle samenleving bestaat, daarover leidt geen twijfel.

Denk echt wel dat het aandeel cultuur, mentaliteit en opvoeding niet onderschat mag worden. Dat va nprofiteren bijvoorbeeld zie ik eerder uit hun cultuur voortkomen. In China wordt er op je neergekeken als je niets met je leven doet. Vandaar ook het ontstaan van de memes over ' asian parents '. Ouders van een aziatisch kind accepteren minder dat hun kinderen niet hun best doen op school of dergelijke. Dat is dan weer opvoeding.

Klopt maar ook een deel is persoonlijkheid afhankelijk. Je kan zeggen wat je wil maar een labrador heeft veel minder opvoeding nodig dan een herder of pitbull. Tuurlijk kunnen ze allemaal lief zijn maar een pitbull zal eerder agressief gedrag gaan vertonen.

heeft veel minder opvoeding nodig
Niet per se minder zou ik zeggen, wel een andere. Minder dominant, dikwijls een andere intonatie en minder frequent op de 'plek' zetten, de 'will to please' ligt bij een labrador hoger dan een pitbull. Bepaalde rassen gaan nou eenmaal eerder en vaker de strijd aan met de baas, zijn opportunistischer. Bij het nemen van een hond is het raadzaam in het achterhoofd te houden waar het ras ooit voor gefokt is geweest. Dat heeft invloed op instincten.

Niet per se minder zou ik zeggen, wel een andere. Minder dominant en minder frequent op de 'plek' zetten, de 'will to please' ligt bij een labrador hoger dan een pitbull. Bij het nemen van een hond is het raadzaam in het achterhoofd te houden waar het ras ooit voor gefokt is geweest. Dat heeft invloed op instincten.

True dat. En Marokkanen zijn niet gefokt om op een constructieve manier een bijdrage te leveren aan de westerse samenleving.

Ik ben steeds meer geneigd te denken dat bepaalde culturen zich zonder wederzijdse aanpassing beter niet kunnen mengen. Het is enerzijds triest om dat inzicht te voelen maar is het niet domweg de realiteit zonder blijvende oplossing in het verschiet? Kan prima zijn dat ik totaal verkeerd ben voorgelicht, een onjuist beeld heb van de realiteit - laat mij graag overtuigen. Ben totaal geen racist, althans dat denk ik niet.
Dit is precies de reflectie van mijn gedachten de laatste tijd. In nagenoeg alles lopen wij voor ten opzichte van de culturen die wij hier geïmporteerd hebben. Wat wij vervolgens doen is deze allochtonen confronteren met Nederlandse (of Westerse, net hoe je het bekijkt) wetten, regels, waarden en normen. Dat gaat, zoals te zien, in de meeste gevallen fout. Stuk voor stuk allemaal wetten, regels, waarden en normen waar veel allochtonen zich niet mee identificeren maar wel van profiteren. Zoals @Arminius ook al aangeeft: het heeft nooit gewerkt. Het is ontzettend naïef om te denken dat het gaat werken. En dan neig ik bijna naar het punt waarop Baudet door de gemiddelde niet-rechts stemmer wordt weggezet als iemand die discrimineert / racist: we zouden enkel mensen moeten toelaten die onzen wetten, regels, normen en waarden delen. Mensen die iets terug willen geven, zich aanpassen en dankbaar zijn.

Dit is precies de reflectie van mijn gedachten de laatste tijd. In nagenoeg alles lopen wij voor ten opzichte van de culturen die wij hier geïmporteerd hebben. Wat wij vervolgens doen is deze allochtonen confronteren met Nederlandse (of Westerse, net hoe je het bekijkt) wetten, regels, waarden en normen. Dat gaat, zoals te zien, in de meeste gevallen fout. Stuk voor stuk allemaal wetten, regels, waarden en normen waar veel allochtonen zich niet mee identificeren maar wel van profiteren. Zoals @Arminius ook al aangeeft: het heeft nooit gewerkt. Het is ontzettend naïef om te denken dat het gaat werken. En dan neig ik bijna naar het punt waarop Baudet door de gemiddelde niet-rechts stemmer wordt weggezet als iemand die discrimineert / racist: we zouden enkel mensen moeten toelaten die onzen wetten, regels, normen en waarden delen. Mensen die iets terug willen geven, zich aanpassen en dankbaar zijn.
Aka integratie ;). Makkelijker gezegd dan gedaan helaas.

we zouden enkel mensen moeten toelaten die onzen wetten, regels, normen en waarden delen. Mensen die iets terug willen geven, zich aanpassen en dankbaar zijn.
Weet je wat zo 'gek' is? In veel landen en delen van de wereld wordt dit ook gevraagd aan 'nieuwkomers'. Is helemaal geen punt van discussie. Het is hier in NL een punt van discussie omdat het radicaal anders is dan het beeld en beleid waarmee wij zijn opgegroeid. En dat wij een soort collectief schuldgevoel lijken te ontwikkelen als het gaat om mensen de toegang te ontzeggen die onvoldoende gekwalificeerd zouden zijn. Doe je de mensen er een plezier mee om toe te laten en vervolgens aan de onderkant van de samenleving te laten bungelen zonder zicht op beter perspectief? Doe je daar de autochtone bevolking een plezier mee? Die gastarbeiders die volgens sommigen het land mee hebben opgebouwd (volkomen onzin!) hebben meestal slechts een paar jaar gewerkt en daarna niet of nauwelijks. Kinderen ook slecht onderwijs of niet aan het werk. We zijn bijna een hele generatie verder en wat schiet iedereen er netto mee op.

Laatst bewerkt:
Weet je wat zo 'gek' is? In veel landen en delen van de wereld wordt dit ook gevraagd aan 'nieuwkomers'. Is helemaal geen punt van discussie. Het is hier in NL een punt van discussie omdat het radicaal anders is dan het beeld en beleid waarmee wij zijn opgegroeid. En dat wij een soort collectief schuldgevoel lijken te ontwikkelen als het gaat om mensen de toegang te ontzeggen die onvoldoende gekwalificeerd zouden zijn. Doe je de mensen er een plezier mee om toe te laten en vervolgens aan de onderkant van de samenleving te laten bungelen zonder zicht op beter perspectief? Doe je daar de autochtone bevolking een plezier mee? Die gastarbeiders die volgens sommigen het land mee hebben opgebouwd (volkomen onzin!) hebben meestal slechts een paar jaar gewerkt en daarna niet of nauwelijks. Kinderen ook slecht onderwijs of niet aan het werk. We zijn bijna een hele generatie verder en wat schiet iedereen er netto mee op.
Helemaal mee eens hoor. Kan me vaker vinden in jouw opvattingen.

Het erge van alles wat hiermee te maken heeft vind ik nog wel dat het debat niet meer mogelijk lijkt. De vrijheid van spreken staat onder druk. Kaart waar wij nu over praten eens aan bij de gemiddelde Nederlander. Mensen trekken vaak direct hun conclusies. In het ergste geval word je weggezet als racist of iemand die discrimineert. De echte essentie waar het om gaat (het falen van de vermenging van verschillende culturen) vervaagt. Nu wil ik wel zeggen dat niet enkel 'links' hier aan bijdraagt. Ook 'rechts' zal er ongetwijfeld aan bijdragen wanneer het 'te' wordt. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat sommige mensen ooit de neiging hebben om een tegenmening te geven, of iets halt toe te roepen. Daar is altijd ruimte voor zolang het met respect gebeurt.

Helemaal mee eens hoor. Kan me vaker vinden in jouw opvattingen.

Het erge van alles wat hiermee te maken heeft vind ik nog wel dat het debat niet meer mogelijk lijkt. De vrijheid van spreken staat onder druk. Kaart waar wij nu over praten eens aan bij de gemiddelde Nederlander. Mensen trekken vaak direct hun conclusies. In het ergste geval word je weggezet als racist of iemand die discrimineert. De echte essentie waar het om gaat (het falen van de vermenging van verschillende culturen) vervaagt.
Helaas wel. Zie mijn handtekening.

Nu wil ik wel zeggen dat niet enkel 'links' hier aan bijdraagt. Ook 'rechts' zal er ongetwijfeld aan bijdragen wanneer het 'te' wordt. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat sommige mensen ooit de neiging hebben om een tegenmening te geven, of iets halt toe te roepen. Daar is altijd ruimte voor zolang het met respect gebeurt.
Je zou kunnen zeggen dat beide kampen debet zijn aan de toon van het debat waarbij 'links' zich van oudsher beter weet te organiseren. In die zin was de opkomst van Fortuyn een omslag. Mensen begonnen te praten vanuit de 'onderbuik'. Waar het al jaren onrustig rommelde.

Terug
Naar boven